Lapin tontuista se kirja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttufani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttufani

Vieras
Tietääkö kukaan?
Mulla oli lapsena sellanen kovakantinen kirja lapin tontuista jossa oli monta tarinaa.
Tontut ovat samat jotka seikkailevat Ranuan eläinpuistossa...
Mistä mä saan sen kirjan kun en muista nimeäkään??
En löydä mistään kaupoista tai huutonetistäkään...
Tietääkö kukaan kirjan nimeä?

oliko se ruskea tai vihreä kirja,nääs kun mulla oli kakarana kaks tonttukirjaa vihreä ja ruskea ne oli sellasia pakuja ja isoja kirjoja jotku oli tosi taitavasti tehty,tontut oli piirretty ja ne oli tosi oikean näköisiä.Ollaankohan samassa kirjassa?

jos olet oikein tonttufani niin etsi ja osta: Pekka Vuori, Korvatunturi. Siinä on kuvitettu kirja ja cd:llä sama tarina luettuna, eli ns satukasetti. Takana lukee www.poptori.fi

Tässä on ihanasti kuvailtu eri tonttuja, niiden ulkonäöt ja niiden tehtävät ja taidot. Meidän lapset ja äitikin tykkää:)

Alkuperäinen kirjoittaja H:
http://wsoy.fi/yk/products/show/6282

KÖ?

ei tämä.
kirja oli kuvitettu ihan mielettömän upeasti, värikäs ja yksityiskohtainen,
yksi tonttu oli kullanhuuhtoja, ja ne kaksi tonttua oli sisarukset, jutta ja nessa tai jotain sinne päin.
siis kysyin ranualtakin tätä kirjaa ja ei myyjä tiennyt, vaikka nämä sisarukset olivat teemana ranuan eläinpuistossa!!!

http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet;jsessionid=7cb05dfadb7492a86fa08111f780cf8598205132edc16edae6b2b234731b665d.e3iKa3eKc3qRe34Qbh4LbNyRbx90n6jAmljGr5XDqQLvpAe?action=productInfo&productID=7311012

TONTTUILLAAN NYT SITTEN KUNNOLLA :D

TÄMÄ?

Alkuperäinen kirjoittaja syysmamma78:
oliko se ruskea tai vihreä kirja,nääs kun mulla oli kakarana kaks tonttukirjaa vihreä ja ruskea ne oli sellasia pakuja ja isoja kirjoja jotku oli tosi taitavasti tehty,tontut oli piirretty ja ne oli tosi oikean näköisiä.Ollaankohan samassa kirjassa?

:attn:

:attn:

En muista kansien väritystä...mutta siinä nämä kaksi tonttua seikkaili joka tarinassa ja kohtasi tuttuja tonttujaan. Muistelisin että oli aivan upea ruska jossain sadussa, toisessa kultaa...ja sadut olivat sopivia ihan pienillekin, Ei siis ollut tarkoitus kertoa oikeista tontuista, vaan ihan kivoja satuja ja seikkauja. Paikkana saduissa oli aina Lappi.

Alkuperäinen kirjoittaja tonttufani:
En muista kansien väritystä...mutta siinä nämä kaksi tonttua seikkaili joka tarinassa ja kohtasi tuttuja tonttujaan. Muistelisin että oli aivan upea ruska jossain sadussa, toisessa kultaa...ja sadut olivat sopivia ihan pienillekin, Ei siis ollut tarkoitus kertoa oikeista tontuista, vaan ihan kivoja satuja ja seikkauja. Paikkana saduissa oli aina Lappi.

Oliko se tuo tonttujen kutsu se kirja, jota tarkoitat? :D

ei, ei ollut noin joulutonttumaisia...sadut oli kesäisiä, syksyisiä...vaikka tonttuja olivatkin, niin tarinat eivät liittyneet jouluun.
Tyttötonttu oli pukeutunut punaisiin ja hänellä oli pitkät vaaleat letitetyt hiukset. Poikatonttu oli pukeutunut sinisiin...ja heillä oli myös eläimiä ystävinään.

ei, ei ollut noin joulutonttumaisia...sadut oli kesäisiä, syksyisiä...vaikka tonttuja olivatkin, niin tarinat eivät liittyneet jouluun.
Tyttötonttu oli pukeutunut punaisiin ja hänellä oli pitkät vaaleat letitetyt hiukset. Poikatonttu oli pukeutunut sinisiin...ja heillä oli myös eläimiä ystävinään.

ei ne kirjat kyllä mulla ollut näitä tarkoittamiasi kirjoja,voin toki tarkistaa kirjojen nimet ja kuvittajat kun käyn huomenna kotona;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja kuitenki:
Tämä se on http://www.huuto.net/kohteet/karjalainen---pitkaranta-joulumaan-tonttujen-tarinat/144220395

Silloin sen on tosiaan oltava tämä! =)

IHANAAAAA!!!!!! Se ON TÄMÄ =)

KIIIIIITOOOOOOSSSS!!!!! mä oon ihan fiiliksissä, arvaa vaan, oon etsiskelly tätä jo viis vuotta =) =) =) ihanaaaaa!!!!

hmmm...en kyllä yhtään muistanut että kirjan nimi on JOULUMAAN tonttujen tarinat :)
Ajatelkaa, lapsena tätä mulle luettiin ja mieleen jäänyt. Äiti ei ole osannut sanoa missä kirja nyt on eikä muistanut kirjan nimeä. Nyt mä tiedän kirjan nimen ja aion saada mulle sen!

Onneksi tajusin alkaa kyselee täältä, voi kiitos =)

Yhteistyössä