lapse syömisongelma, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
olen ihan rikki kun meidän 6v. tyttö syö huvikseen, siis jos joku muu vaikka ottaa leivän hiukan myöhemmin kuin heti aamupalalla niin tytön on saatava kans, söis siis aina kun joku syö jotain, vaikka ois itse syönyt jus. olen hänelle yrittänyt ohjeistaa että silloin syödään kun on nälkä ei huvikseen, mutta tästä alkaa sitten kova huuto että minä haluan leivän tai mitä nyt onkaan kyseessa. olemme yrittäneet syödä kaikki yhdessä, mutta miehen suorotyön vuoksi tämä ei aina onnistu, kun on epäsäännöllinen nukkumisrytmi miehellä. olen ihan rikki, mitä voin tehdä, pelkään että lapsi paisuu ja paisuu kun koko ajan pitäisi syödä, tyttö ei vielä ole ylipainoinen, mutta on kyllä pyöristynyt hiukan ny viimeisen vuoden aikana ja pelkään että pyöristyminen vain jatkuu.. mitä teen?

no herranjumala et anna.. selität että täällä on isillä eri ruoka-ajat kuin muilla sen takia kun isin työt on sellaiset että ei ehdi samaan aikaan syömään. ja vaikka kuinka marmattais niin elä anna. mitä se haittaa vaikka tyttös huutais, sinä määräät ja sillä siisti?

Alkuperäinen kirjoittaja jes:
no herranjumala et anna.. selität että täällä on isillä eri ruoka-ajat kuin muilla sen takia kun isin työt on sellaiset että ei ehdi samaan aikaan syömään. ja vaikka kuinka marmattais niin elä anna. mitä se haittaa vaikka tyttös huutais, sinä määräät ja sillä siisti?

no en annakkaan, mutta tiedätkö kuinka turhauttavaa on päivittäin taistella tästä asiasta, kysyin neuvoa, että miten sen saa loppumaan, siis tuon tytön vinkumisen?? tää on kuitenkin jatkunut jo yli vuoden päivät, joten en usko että ihan mistään ohimenevästä jutusta on kyse

Alkuperäinen kirjoittaja äimä:
..kun alkaa koulut/eskarit ja muut touhut. anna omena tms. hedelmä jos pyytää ylimääräistä.

joskus olen porkkanan tai kuskun antanut, hedelmistäkin kun tulee turhaa sokeria ja se lihottaa, neuvolassa olen tämän neuvon saanut.

Älä nyt loukkaannu, mutta kuinka terveellisesti te syötte? Jos lapselle ei tule "omalla ruokailulla" kylläinen olo ja siksi haluaa kokoajan lisää.
Mun veljen lapset kinuaa kokoajan leipää, mutte ei ne sitten ruoka-aikaan mitään syökään, kun on kokoajan puputtanut sitä leipää. Syöhän lapsesi hyvin siiis ruoka-aikaan.

syö hyvin, liiankin hyvin, pyyää välillä jopa lisää, annan yleensä pienen määrän lisää (mikä on myös neuvolan mulkaan kiellettyä) aamulla syömme puuroa tai leipää ja jugurtin, päivällä sitten milloin mitäkin liha/kalaa/kanaa kasviksia ja tujmmaapastaa/tummaariisiä/perunaa ym. liikumme myös paljon, en vaan tajua kuinka tuon likan ruokahalu on niin hyvä. syömme siis 5kertaa päivässä, eli liian pitkät ruokailuvälitkään eivät ole ongelmana

Yhteistyössä