Lapsella (2,5-v) tänään vika päivä päiväkodissa ennen kesälomaa, pitäiskö sinne viiä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Hei, tyhmä kysymys ehkä, mutta kuitenkin... Toukokuun lopussa, kun oli päiväkodin kevätjuhla, en vienyt hoitajille mitään lahjaa, ei tullut edes mieleeni. Juhlassa useat antoivat kuitenkin hoitajille kukkia, suklaata, paketteja jne. Itse katselin vähän nolona sivusta, kun lapsellani ei ollut antaa edes korttia tms. En tiennyt että sellainen olis edes tapana.

Tänään lapseni on vikaa päivää päiväkodissa ennen kuuden viikon kesälomaansa, elokuun alussa jatkaa taas samassa ryhmässä, kun mun ja mieheni kesälomat on lomailtu... Nyt (melko viime tinkaan, heh) tuli mieleen, että pitäiskö mun viiä sinne sitten nyt jotain, kun en juhlassa hoitajia/henkilökuntaa mitenkään muistanut. Menen hakemaan lapsen siis iltapäivällä n. neljän aikaan tarhasta, ja tarvittaessa voisin käydä matkalla kaupasta hakemassa jotain pientä.

Oisko tämä mielestänne ns. turhaa ja pitäiskö mun mennä vaan suoraan päiväkodilla ilman 15 min kauppaviivästystä, vai ilahtuisko hoitajat jostain pienestä lahjasta? Ongelma tässä on, että en tiiä kuka lapsen ryhmän hoitajista lomailee mihinkin aikaan ja miten heidän työvuoronsa menee esim. tänään. Ja nyt on juhannus kuitenkin eessä, joten jos veis koko henkilökunnalle jotain yhteistä (esim. suklaakonvehtirasian), niin se sais oottaa pk:ssa juhannuksen yli, että hoitajat pääsee nauttimaan siitä kahvitauollaan... Päiväkoti on kyllä joka tapauksessa koko kesän auki.

Mitä ootte mieltä, onko "noloa" olla viemättä mitään tai muistamatta mitenkään, tai riittääkö pelkkä hyvänkesän toivotus lähtiessä?

Itse vein kilon karkkisäkin ja tehtiin tytön kanssa kortti jossa luki hyvää kesää :) karkit varmaan on parempia kuin pullat, ne kuitenkin säilyy. Oli kiva viedä eikä maksanut paljoa.

Meillä alkoi kesäloma jo eilen - ja ei, en vienyt mitään. Lähinnä siksi, että lapsen ryhmän hoitajat saivat käytännössä kenkää touko-kesäkuun vaihteessa aika yllättäen, ja nämä kolme viikkoa ovat olleet sellaisia että hoitajat ovat vaihtuneet viikoittain. Niille vakkareille, jotka jatkavat kyllä syksyllä, olisin voinutkin viedä jonkun yhteisen kakun tms kahvihuoneeseen, mutta nyt ei tuntunut kyllä siltä.

Mutta ei mun mielestä ole noloa olla viemättä mitään, kiitokset kuluneesta vuodesta/keväästä ja hyvänkesän toivotus riittää kyllä - hymyn kera :) Mutta varmasti myös joku suklaa/karkki/keksi kelpaa myös ja säilyy juhannuksen yli odottamassa hoitajia.

minä annan hoitajana lapsille jotka nyt jää kesälomalle ( tietty myös toiset saavat 2viikon kuluttua myös) kirsikkatomaatintaimen ja saippuakuplapullon.
Hoitaja saan lapsilta/vanhemmilta usein pieniä yllätys muistamisia niin minulta on kiva muistaa myös lapsia.
joo meni asian vierestä mutta kumminkin.

Me käytiin lapsen kanssa valitsemassa kaupasta lautapeli päiväkotiin. Tuolla on aika laajalla ikähaarukalla lapsia (1-vuotiaasta eskariin), joten koitin ottaa sellaisen pelin jota mahdollisimman moni osaisi pelata. Taisi olla 3+ vuotiaille tarkoitettu, jossa samalla voi opetella värejä ja muotoja. Hoitajatkin tykkäsivät =)

Yhteistyössä