Lapsella kuumetta, milloin lääkäriin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
2v lapsellani on jo kolmatta päivää kuumetta. Milloin viedä lääkäriin, kun ns. selvää syytä kuumeelle ei ole? Ei ole esim. nuhainen samalla tavalla kuin yleensä kuumeen aikaan. Mietityttää jos on korvatulehdus..

Nyt on kuulemma paljon liikkeellä kuumetta joka kestää helpostikkin sen 5 päivää - viikon.
Meillä tytöllä (2,5v) oli kuume 39-40 neljä päivää.
Ei antanu terkkarista edes aikaa kun sano että tota on liikkeellä.
Toki päivystykseen olis ottanu jos jotain hätää olis ilmenny mut tyttö joi ihan hyvin ja lepäili.

Mä oon vienyt neljäntenä kuumepäivänä jos kuume ei ota yhtään laskeakseen. Pojalla oli 2v2kk iässä neljättä päivää 40 asteen kuume joka laski lääkkeellä, mutta nousi sitten lääkkeen vaikutuksen loputtua uudestaan aina. Mitään nuhaa tai yskää ei ollut, ainoastaan kuume. Ja sairaalareissuhan siitä sitten tuli... keuhkokuume ja iv-antibiootit kolme vrk sairaalassa

Mä vein toisena päivänä, tyttö oli väsynyt eikä kuume oikein laskenut lääkkeillä.. CRP oli sen 280, suoraan sairaalaan, tippa käteen ja antibiotit siitä menemään.. Maanantaina pääsi kotiin, syynä oli (tällä kertaa ) nielurisatulehdus.. Kaks kertaa sanoi, et kurkku on kipeä..

Tosin tää tuttönen on saanut mm. keuhkokuumeen ja verenmyrkytyksen, et mä vien aika herkästi nykyään lääkärille..

Yhteistyössä