Lapsella pian syntymäpäivä.. Kutsunko isovanhemmat (exän vanhemmat)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiinu"

Vieras
Tässä kutsuja väsäämässä ja pohdin vain, että kutsunko eksäni vanhemmat, eli yhteisen lapsemme isovanhemmat. Eksää en kutsu, koska välit ovat todella huonot!! en halua, että jalallakaan astuu tänne asuntoon! Hänen vanhempien kanssa ei olla juurikaan oltu tekemisissä eron jälkeen. Kutsunko heidät, vai oletanko että isä pitää omat juhlansa lapselle ja hän sitten pyytää omat vanhemmat juhliin?

Meillä ainakin isä pitää omat juhlat erikseen lapselle, jonne kutsuu sitten omaa sukuaan ja kaveriperheitään. Meillä ei ole juurikaan yhteisiä ystäviä, vaan kummallakin omat. Meillä juhlissa käy sitten minun puolelta ystävät, perhe, ja lapsen pk-kaverit.

[QUOTE="tiinu";24884949]Tässä kutsuja väsäämässä ja pohdin vain, että kutsunko eksäni vanhemmat, eli yhteisen lapsemme isovanhemmat. Eksää en kutsu, koska välit ovat todella huonot!! en halua, että jalallakaan astuu tänne asuntoon! Hänen vanhempien kanssa ei olla juurikaan oltu tekemisissä eron jälkeen. Kutsunko heidät, vai oletanko että isä pitää omat juhlansa lapselle ja hän sitten pyytää omat vanhemmat juhliin?[/QUOTE]

Me erosimme vasta ja nyt on lapsen synttärit tulossa. Vaikka välit on kaikkien kanssa ok, niin meillä molemmat vanhemmat pitää lapselle omat synttärit. Yhteinen elämä päättyi, joten yhteiset synttärit siihen ei kuulu.

Jotenkin niin sen ajattelinkin, että kumpikin pitää omat juhlat ja kutsuu omat sukulaiset, ystävät jne... Ajattelin vaan, että pahoittaako eksän vanhemmat mielensä, jos ei saa meidän juhliin kutsua. Eivät he kyllä edes yhteyttä ole pitäneet, joten sama kai se sitten..

Voisitko kysyä mieheltä, aikooko hän juhlia vanhempiensa tai muiden sukulaisten kanssa synttäreitä? Jos ei aio, kutsuisin varmaan kaikki isovanhemmat, jotta lapsi saisi juhlia heidänkin kanssaan ja isovanhemmat saisivat juhlia lapsenlapsensa synttäreitä. Jos et halua heitä kutsua, on musta ihan ymmärrettävää jättää kutsumatta ja jättää heidän kanssaan juhliminen isän vastuulle, ja jos isä ei aio pitää omia juhlia niin olkoon sitten niin.

Unohda itsesi ja mieti mikä olisi lapselle parasta, siinä sulle vastaus. Onko hän jo siinä iässä että osaisi itse sanoa?

Vähän ot:ksi menee, mutta tässä vähän näkökantaa. Mun vanhemmat on eronneet, isän puolen isovanhemmat on vielä elossa. Isän ja äidin välit on aina olleet riitaisat. Nyt mun lapsen synnyttyä on tehty jouluisin ja lapsen synttäreillä niin, että kaikki on saman katon alla juhlimassa, koska se on lapsen paras. Kukaan ei halua jäädä paitsi lapsen ilosta ja ikimuistoisista juhlista. Riidat riidelllään sitten toiste. Itse avioerolapsena kärsin suunnattomasti siitä, ettei meillä pystytty esim jouluja juhlimaan yhdessä, vaan mun joulut oli heittelyä eri puolille, jokaisen luona "omat juhlat". Samoin synttärit, jo isompanakin olisin halunnut kaikki yhdessä mukaan, vaan eipä onnistunut. Aina piti miettiä mikä on AIKUISEN näkökulmasta paras. Ei hyvä.

Mun kaveri tekee aina niin että kutsuu myös ex:n vanhemmat mutta sanoo jos mies pitää omat juhlat niin ei pahastu vaikka eivät tule.
Ex ei juuri pitele juhlia joten aina ovat tähän mennessä tulleet vaikka ex ei tule eikä ole edes kutsuttujen joukossa. Välit on hyvät ja lapsi vieraileekin ex anoppilassa/mummolassa useammin kuin isänsä luona .

Voinhan tosiaan heidät kutua ja saavat sitten itse päättää tulevatko vai ei. Jos isä pitää vielä omat juhlat, niin voivat he sinnekkin mennä. Lapsi varmasti vain tykkäisi :) .. Tosiaan se mietityttää kun eivät edes yhteyttä ole minuun pitäneet. Isältä voisin kysyä meinaako juhlia.. mutta pelkään, miten reagoi kun sanon, että häntä ei ole kutsuttu ja pitäköön omat juhlat :/

[QUOTE="tiinu";24885078]Voinhan tosiaan heidät kutua ja saavat sitten itse päättää tulevatko vai ei. Jos isä pitää vielä omat juhlat, niin voivat he sinnekkin mennä. Lapsi varmasti vain tykkäisi :) .. Tosiaan se mietityttää kun eivät edes yhteyttä ole minuun pitäneet. Isältä voisin kysyä meinaako juhlia.. mutta pelkään, miten reagoi kun sanon, että häntä ei ole kutsuttu ja pitäköön omat juhlat :/[/QUOTE]

Älä sitten kysy, vaan jätä isovanhempien päätettäväksi, osallistuvatko sinun järjestämiin juhliin. Tosin mies varmaan saa sitä kautta kuulla, että teillä on juhlat, eikä häntä ole kutsuttu? Ehkä olisi kuitenkin helpoin koittaa etukäteen puhua isän kanssa asiasta, ja jos hänkin haluaa juhlia, koitatte sopia, että molemmat järjestää omat juhlat omien sukulaisten kanssa? Ikävä tiöanne kyllä jos lapsen isä haluaa alkaa hankalaksi :/

Yhteistyössä