Lapsella silmätulehdus. Saako viedä hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Eli lapsella on silmätulehdus. Lääkärille on aika huomenna, joten hoitoon EN todellakaan ole lasta viemässä.

Mutta hirveästi erilaisia näkemyksiä olen kuullut. Eli onko silmätulehdus tarttuvaa vai ei ja saako hoitoon viedä vai ei?

Olen kuullut jopa sellaisesta, että lapsen silmätulehduksen takia ei vanhempi saanut sairaslomaa, mutta hoitoon ei lasta otettu.

Kokemuksia kiitos!

On tarttuva. Mutta kun on vuorokauden saanut antibioottia ei enää tartu kovin helposti. Silloin voi viedä hoitoon, jos lapsen vointi sen sallii eikä silmä vaadi mitään hoitoa päiväkodissa: rähmänpoisto tms.

Silmätulehdus on erittäin tarttuva! varmista lääkäriltä, kuinka monta päivää lääkettä pitää käyttää ennen hoitoon viemistä. Jos on sellainen lääke, jota pitää laittaa monta kertaa päivässä, ei pkssa onnistu hoitaminen senkään takia.

Meille lääkäri sanoi, että päivään kahteen ei saa viedä hoitoon, eli silmän pitää olla oireeton, että voi viedä. Tarttuu erittäin herkästi. Kouluun sen sijaan saa viedä, mutta pitää pitää hyvää huolta käsihygieniasta. Koulussa ei kuitenkaan enää leikitä samoilla leluilla.

Meillä vasta oli tämä pöpö kaikilla lapsilla. Päivässä oli oireeton, mutta oltiin 2 päivää kotona, kun vuorotellen sairastuivat.

Mut passitettiin lapsen kanssa päiväkodista pois kun lapsella oli silmätulehdus. Otin lapsen töihin vähäks aikaa (kokous) mukaan ja sit mun mies haki sen kotiin. Eipä tullu mieleen sairaslomaa hakea. Illalla käytiin lääkärissä ja seuraavana päivänä hotoon. Neljä kertaa päivässä laitoin tippoja, eli aamulla, heti kotiin tultua, ruuan jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa. Harvoin kai lapselle enempää määrätään kun toi 4 tippaa / päivä.

Just viimeviikolla käytin lapseni silmätulehuksen takia lääkärissä ja kyyin tuota asiaa, nii meille sanottiin et saa viedä hoitoon, tulehus johtuu vaan omista ihon streptokokki bakteereista. No, vei tytön hoitoon ja kakspäivää sen jälkeen toisella hoitolapsella oli silmätulehus. Että näin. Eli seuraavalla kerralla en kyllä vie, vaan odotan ainakin sen vuorokauden. Ja kaiken lisäks se tulehus on nyt mulla... Että näin. Aina ei siis kannata lääkäriäkään uskoa, vaan pitäis osata ajatella omalla järjellä!

Yhteistyössä