Lapsella vatsa kovalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poolo

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
1 975
0
36
Meiän 1½v. neitillä on ollut nyt jonkun aikaa kakka tosi kovaa vaikka ei ruokavalio ole muuttunut äskettäin. Syö aamuin illoin puuroa, juo ruoan kanssa maitoa (joka kovettaa kakkaa, tiedän), janojuomaksi vettä, leipää olen nyt antanut enemmän. Puuron sekaan olen laittanut luumumarmeladia, mutta ei se juurikaan ole kakkaa pehmentänyt. Ruoan kanssa yritän aina muistaa antaa kasviksia. Juustoa tykkäisi syödä paljon, mutta vähän on rajoitettava kun juustokin kovettaa jos paljon syö. Mikähän voisi auttaa asiaan; en vielä tahtoisi mitään lääkejuttuja alkaa käyttää josko apu löytyisi ihan kotikonsteista? Oliskohan kellään kokemusta tai neuvoja? Jotain pitäis keksiä kun kakkaa vääntäessä tyttöä alkaa itkettää ja kovasti yrittää sitä kakkaa työntää mutta usein tuloksena on vaan kova kikkare. Aikaisemmin vatsa toimi kyllä hyvin.

Jätä juustot pois nyt kokonaan ja rasvaisempaa luomumaitoa niiden tilalle. Luomuviili ja luomujogurtti ovat myös hyviä!

Rasvaa täytyy saada jatkuvasti. Kaikki vieraat aineet ruoassa (siksi luomua!) kerää nestettä ja silloin jopa kuitu saattaa jäädä liian kuivaksi sinne suolistoon. Pellavansiemenöljyä lusikallinen aamulla, toinen illalla, kyllä pitäs helpottaa. Mut kaikkea en jaksa selittää aina uudelleen, sori:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/ryytimaa.htm

Ei kokonaisia siemeniä vaan rouhetta, jonka sekoitat runsaaseen määrään esim maustamatonta luomujogurttia. Luomussa on vähemmän raskasmetalleja, lue tuolta niistä:

http://yle.fi/akuutti/arkisto2005/080305_c.htm

Mun mielestä se öljy on parempaa, vaikka pahan makuista onkin;-)

Meillä vajaa kaksi vuotiaalla tytöllä sama ongelma joskus eli kakka niin kovalla että itkun kanssa saa vääntää. meillä auttaa heti tunnin sisällä ongelma, kun tyttö syö ihan tavallista luonnonlakritsia patukan. lakritsi pehmittää masua tosi hyvin

Yhteistyössä