V
vierailija
Vieras
Lapsi mener syksyllä kouluun ja uskoo vielä joulupukkiin. Ollaan juteltu vähän sellaisia, että miksi jotkut joulupukit on eri näköisiä kuin toiset ja miten ne lahjat tulee. Kerroin, että jotkut ei usko, että sellaista on. Lapsi sanoi vihaisena, että kyllä on olemassa ja miten ne lahjat muka tulee. Sanoin, etten tiedä ja kaikki voi itse päättää uskooko vai ei. Lapsi siis päätyi, että uskoo.
Nyt löysi samaa lahjapaperia ja tuli totosena kertomaan, että joulupukki unohti ja hän haluaa viedä sen heti takaisin. Sanoin, ettei se sellaista tarvii. Millon kertoa, jos lapsi ei millään tajua, ettei tule sitten kiusatuksi koulussa?
Olen miettinyt, että yritän saada lapsen itse tajuamaan, että aikuiset tuo lahjat, mutta pukki voi olla olemassa niin kuin enkelit ja muut, ja niihin voi uskoa, jos haluaa.
Nyt löysi samaa lahjapaperia ja tuli totosena kertomaan, että joulupukki unohti ja hän haluaa viedä sen heti takaisin. Sanoin, ettei se sellaista tarvii. Millon kertoa, jos lapsi ei millään tajua, ettei tule sitten kiusatuksi koulussa?
Olen miettinyt, että yritän saada lapsen itse tajuamaan, että aikuiset tuo lahjat, mutta pukki voi olla olemassa niin kuin enkelit ja muut, ja niihin voi uskoa, jos haluaa.