Lapselle korvakorut lävistämällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysymys

Vieras
Olen ajatellut antaa tytölleni korvikset 7 v synttärilahjaksi, koska on niitä pitkään halunnut. Onko joku laitattanut lapselleen korut lävistysliikkeesä? Luulisin että siellä osattaisiin tämä homma paremmin kuin kultasepänliikkeessä. Ja se ampuminen vähän mietityttää. Toisaalta kun katselin lävistysliikkeiden nettisivuja, niin ne oli täynnä sellaisia päästä-varpaisiin tatuoituja miehiä ja kertomuksia genitaalilävistysten hoidosta :/ Eli ei kuulosta miltään lasten paikalta..

No, mulla on nyt aikaa miettiä ja kerätä kokemuksia, kun synttärit on vasta syksyllä :)

Kaveri laittoi lävistysliikkeessä lapsilleen ja lasta kyllä sattui ainakin kertomusten perusteella. Kaveri kertoi sen olevan just sellanen perus tatuointipaikka, eli ei tykännyt yhtään. Katui että meni lävistysliikkeeseen ne ottaan tytölleen :(
Me muut ystäväpiiristä ollaan laitettu ampumalla ja mikäs siinä :) Jos eksyit wormzin sivuille, niin saa käyttää lähdekritiikkiä. Siellä siis haukutaan kultasepänliikkeiden koruammunta maanrakoon :D

En oo laitattanut lapselle mutta itse käynyt lävistysliikkeissä ja ei ne lävistäjät mitään mörköjä ole olleet, eikä siellä kukaan esittele genitaalikorujaan :D Ihan siistejä paikkoja muutenkin.
Lävistämällä tekeminen on mun mielestä ainoa oikea tapa korviksiin, ampuminen on niin paljon huonompi vaihtoehto. Lävistäminen tietty maksaa hieman enemmän mutta ei nyt miljoonia kuitenkaan.
Kannattaa ensin varmistaa liikkeestä että tekevät sitten lapsille, jotkut liikkeet (kuulemma) eivät tee alle 15/16-vuotiaille MITÄÄN. Tosin tuosta en ole varma koska palstalta taisin joskus tuon lukea ;)

Kaveri laittoi lävistysliikkeessä lapsilleen ja lasta kyllä sattui ainakin kertomusten perusteella. Kaveri kertoi sen olevan just sellanen perus tatuointipaikka, eli ei tykännyt yhtään. Katui että meni lävistysliikkeeseen ne ottaan tytölleen :(
Me muut ystäväpiiristä ollaan laitettu ampumalla ja mikäs siinä :) Jos eksyit wormzin sivuille, niin saa käyttää lähdekritiikkiä. Siellä siis haukutaan kultasepänliikkeiden koruammunta maanrakoon :D

Ok, kiitos kokemuksesta :) Voisin vaikka lomalla kierrellä noita lävistyspaikkoja, niin tiedän minkälaisia ovat ennen kuin otan lapsen mukaan.

Mulle ja siskoille kakarana pantiin lävistämällä ja jokaisen mielestä se sattu aivan kamalasti verrattuna ampumiseen. Ampumisistakaan ei oo tullu mittään ongelmia ja korut olleet kunnolliset eikä muovihärpäkkeitä.

Lävistyksessä tungetaan ensin neula läpi ja korvis perään. Ampumisessa ammutaan se koru suoraan paikalleen semmosella "pyssyllä".

No onko niillä jotain oleellista eroa fysiologisesta näkökulmasta? Molemmissa tapauksissa reikä tehdään pienellä kärjellä ja korun tappi perässä (niissä ammuttavissa oli terävä kärki joka sit hiotaan tasaiseksi). Korunhan saa itse valita, mä otin pienet kultaiset pallot.

Olen ajatellut antaa tytölleni korvikset 7 v synttärilahjaksi, koska on niitä pitkään halunnut. Onko joku laitattanut lapselleen korut lävistysliikkeesä? Luulisin että siellä osattaisiin tämä homma paremmin kuin kultasepänliikkeessä. Ja se ampuminen vähän mietityttää. Toisaalta kun katselin lävistysliikkeiden nettisivuja, niin ne oli täynnä sellaisia päästä-varpaisiin tatuoituja miehiä ja kertomuksia genitaalilävistysten hoidosta :/ Eli ei kuulosta miltään lasten paikalta..

No, mulla on nyt aikaa miettiä ja kerätä kokemuksia, kun synttärit on vasta syksyllä :)

Meillä laitettiin tytölle korvikset lävistysliikkeessä. Meitä myös tuo ampuminen mietitytti, joten lävistäjälle. Aluksi pohtivat voiko niin pienelle (eskarilainen) laittaa, mutta tulivat siihen tulokseen, että laitetaanhan niitä kultasepänliikkeessäkin korviksia pienille lapsille. Kaikki meni hyvin. Ensimmäisen reiän jälkeen tyttö vähän säikähti, mutta reikä saatiin myös toiseen korvaan. Lävistäjä mietti, että liike voi olla vähän pelottava paikka pienelle lapselle. Meillä kuitenkin kaikki meni hyvin. Jos muut lapset haluavat korvikset, niin menemme lävistäjälle.

Minulle on jäänyt ihan kauhea kammo tuohon ampumiseen. En nyt muista minkä ikäinen olin (7 ehkä) kun korvikset laitettiin, mutta sattui ihan prkl:n paljon. En ottaisi enää toisia ja kauan miettisin lapsen kohdalla laitattaisinko ampumalla. Luultavasti päätyisin lävistämiseen. Itsellä on kolme lävistystä. Tosin olin jo täysi-ikäinen lävistykset ottaessani, että luultavasti "vanhuus" vaikutti, kun ei juuri sattunut =)
Eihän tuo kivutonta ole, laittoi ne korvikset kummalla tavalla tahansa. Ja paljonhan riippuu kipukynnyksestä.

Jatkan vielä...en tiedä miten nykyään tuon ammunnan kanssa, mutta sillon kun minulle ammuttiin, niin koru oli sellainen muovinen(?) harjoituskoru, (jossa oli huomattavasti paksumpi tappi kuin oikeissa hopea ja kulta koruissa), jota piti pitää kuukausi ja vasta sen jälkeen sai laittaa oikean korun.

[QUOTE="vieras";26573057]No onko niillä jotain oleellista eroa fysiologisesta näkökulmasta? Molemmissa tapauksissa reikä tehdään pienellä kärjellä ja korun tappi perässä (niissä ammuttavissa oli terävä kärki joka sit hiotaan tasaiseksi). Korunhan saa itse valita, mä otin pienet kultaiset pallot.[/QUOTE]

Lävistyksessä se neula on ontto ja ottaa palan korvanlehdestä ja näin tekee sen reiän. Ampumalla se terä vain levittää kudosta ja näin tunkee itsensä kudoksen läpi.

Siis kultasepänliikkeessä tai kampaajalla kannattaa laitattaa!!!!!Mulle itelle on laitettu lävistämällä yksi ja se sattu varm 10/10 mut ku toinen laitettiin kultasepänliikkeessä oli yli puolet parempi.Tietty se riippuu et tulehtuuko/märkiikö :)

[QUOTE="zizu";27371163]Siis kultasepänliikkeessä tai kampaajalla kannattaa laitattaa!!!!!Mulle itelle on laitettu lävistämällä yksi ja se sattu varm 10/10 mut ku toinen laitettiin kultasepänliikkeessä oli yli puolet parempi.Tietty se riippuu et tulehtuuko/märkiikö :)[/QUOTE]

Jaa. Mulle on laitettu lävistyksiä about 10 muuallekin kuin korviin ja ainoastaan yksi on sattunut. Mutta korviin on tehty reiät ampumalla ja muistan vieläkin että se sattui aivan helvetisti, oli muutaman päivän niin kipeä että kaduin koko rei'ittämistä.
Mä en todellakaan ottaisi tai otattaisi kellekään missään kämäsellä kampaajalla tai korumyyjällä.

Yhteistyössä