Lapsen isä haluaa tavata lapsen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaantunut

Vieras
Tänään tuli epämiellyttävä puhelu. Lapseni biologinen isä soitti ja haluaisi nähdä kolmevuotiaan lapseni. Eivät ole noin pariin vuoteen tavanneet.

Tämä narkkari isä haki tapaamisoikeuksia oikeusteitse ja ne sai. Kertaakaan ei mies tapaamisiin tullut, joten ne raukesivat.
Nyt se sitten soitti, että haluisi nähdä.
Sanoin että ottaa yhteyteyttä vaikka asianajajaansa, muhun ei kannata tän asian tiimoilta ottaa yhteyttä.

Nyt on taas sekavat tunteet. Moni kuvittelee mun tekävän tämän vaan siksi että haluisin kostaa tällä k.usipäälle. Tokihan mä haluisin kostaakin, olisi hänen vuoro kärsiä välillä.
Mutta väitän silti, että lapsen parasta mä ajattelen.
Täysi narkkari, vastuuton, personaallisuushäiriöinen...Mielestäni lapsen on parempi olla ilman tuolaista ihmistä. En halua että tyttöni kantaa ikuisesti mielessään taakkaa tuollaisesta isästä.

Isä tytöllä kyllä on, vaikkei biologinen olekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
:(

Millainen hän sitten oli silloin, kun lapsen hänen kanssaan sait? Alkoiko käyttää huumeita vasta sen jälkeen (ne kyllä muuttaa ihmisen ...tiedän. :( )

Hän on käyttänyt huumeita reilun kymmenen vuotta. Kovia aineita.
Mulle väitti olevansa nyt kuivilla, mutta olen kuullut nuo samat lässytykset aikaisemminkin.

Ratkaisuna voisi olla valvottu tapaaminen. Vaikkei teillä olekaan oikeuden päätöstä valvonnasta, voit asettaa sen ehdoksi tapaamisille. Valvoja voi olla esim. joku tuttusi joka tuntee lapsen tai sukulainen. Lapsihan ei muista isäänsä, mutta miksi ei voisi tavata vaikka ihan lyhyestikin.

Mun täytyy sanoa, että et ole mun mielestä yhtään itsekäs... mä tekisin ihan samalla tavalla, sanoisin että oikeuden kautta katsotaan ja siellä tekisin kaikkeni, että tapaamiset evättäisiin.

Voimia!

Silloin kun mies vaati tapaamisia oikeusteitse, mä pistin kovin vastaan, mutta turhaan. valvotut tapaamiset myönnettiin, joka toinen viikko. Mitään ilmoittamatta hän jätti saapumatta joka ainoaan tapaamiseen.

Kai se alkaa sama ruljanssi alusta taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaantunut:
Silloin kun mies vaati tapaamisia oikeusteitse, mä pistin kovin vastaan, mutta turhaan. valvotut tapaamiset myönnettiin, joka toinen viikko. Mitään ilmoittamatta hän jätti saapumatta joka ainoaan tapaamiseen.

Toisaalta tiedätkö luulisi, että tuota ekaa kierrosta käytetään häntä vastaan...

Onko sulla todisteita huumeista? Tai siis tietäähän oikeus sen? ...luulis senkin vaikuttavan...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Toisaalta tiedätkö luulisi, että tuota ekaa kierrosta käytetään häntä vastaan...

Onko sulla todisteita huumeista? Tai siis tietäähän oikeus sen? ...luulis senkin vaikuttavan...

Kyllä ne on tiedossa kaikki. Mies on niin täysipäiväinen narkomaani.

Ja varmasti käyttämättä jääneitä tapaamisia tullaan käyttämään rajusti häntä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ei kiva tilanne ollenkaan.. musta teet ihan oikein..
Mutta silti, sähä tiesit tasan minkälaisen narkkarin kanssa lapsen teit, joten ei toi tilanne ihan puskista tullut..

Niin, totta.
16-vuotias tyttö ei vaan aina ajattele järkevästi. Ja kun on suhteessa alistettuna kynnymatoksi, niin lapsi tuntui jopa jonkinlaiselta valon pilkahdukselta.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Jos ihminen on ollut tuollainen jo kun lapsi saanut alkunsa.. niin mietin vaan, että miksi sitä on sitten narkkarin kanssa pitänyt mennä lapsi hankkimaan.

Ei sillä, etteikö lapseni olisi parasta elämässäni,
mutta Niin mietin minäkin.

Noinkin nuorena kun sinä olet lapsesi saanut, on varmasti helppo tehdä virheitä ja sekaantua vääränlaisiin ihmisiin. Tosin kyllä moni vanhempikin miettii, että tulikin tuon kanssa tehtyä lapsia.. Mutta siis... Kannattaa varmaan pyrkiä itse todistamaan toisen huumeiden käyttö ja muu sopimaton käytös. Ja jonkinlaista ehtoa, että jos nyt ei ilmesty tapaamisiin niin ei ole enää oikeutta hakeakkaan tapaamisia. Lakimiehen kanssa kannattaa jutella. Voimia kovasti sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Noinkin nuorena kun sinä olet lapsesi saanut, on varmasti helppo tehdä virheitä ja sekaantua vääränlaisiin ihmisiin. Tosin kyllä moni vanhempikin miettii, että tulikin tuon kanssa tehtyä lapsia.. Mutta siis... Kannattaa varmaan pyrkiä itse todistamaan toisen huumeiden käyttö ja muu sopimaton käytös. Ja jonkinlaista ehtoa, että jos nyt ei ilmesty tapaamisiin niin ei ole enää oikeutta hakeakkaan tapaamisia. Lakimiehen kanssa kannattaa jutella. Voimia kovasti sinulle!

Kiitos. :)
Kyllä mä haluan uskoa, ettei niitä tapaamisia enää noin vain myönnettäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Ei kiva tilanne ollenkaan.. musta teet ihan oikein..
Mutta silti, sähä tiesit tasan minkälaisen narkkarin kanssa lapsen teit, joten ei toi tilanne ihan puskista tullut..

Niin, totta.
16-vuotias tyttö ei vaan aina ajattele järkevästi. Ja kun on suhteessa alistettuna kynnymatoksi, niin lapsi tuntui jopa jonkinlaiselta valon pilkahdukselta.

Aa, okei, no sitten tilanne on tavallaan eri.. et tietenkään osannut ajatella tulevaa kovin järkevästi sen ikäisenä (kuten ei kyllä kukaan muukaan siinä iässä).
Luulisi kyllä, että lastenvalvoja jne on ihan täysin sun puolella tässä asiassa.

Mä uskon aika paljon siihen, että ei se uusia tapaamisia helpolla saa.
Enemmän vaan vaivaa mieltä, jos se nyt alkaa mulle soittelemaan ja muuta.
Joskus hän on uhkaillut mua paljonkin, pelkään aika kovin, vaikka tiedän ettei hän ikinä uhkauksiaan toteuttaisi.

Joskus hän on uhkaillut mua paljonkin, pelkään aika kovin, vaikka tiedän ettei hän ikinä uhkauksiaan toteuttaisi.

mutta jos tiedät ettei koskaan teksi mitään,niin etkö voisi mennä lapsesi kanssa vaikka johonkin yleiselle paikalla minne mieskin voisi tulla tapaamaan lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:

mutta jos tiedät ettei koskaan teksi mitään,niin etkö voisi mennä lapsesi kanssa vaikka johonkin yleiselle paikalla minne mieskin voisi tulla tapaamaan lasta.

Miksi??!Ei kaikilla lahopäillä ole oikeutta lapseen vaikka biologinen vanhempi onkin!

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:

Miksi??!Ei kaikilla lahopäillä ole oikeutta lapseen vaikka biologinen vanhempi onkin!

no ei tietenkään olekaan,mutta kysyinkin ap:lta vain että jos tietää ettei ole vaarallinen...

Mä saan usein kuulla tota miksi ei? kysymystä.

Onhan se niin, että lapsella on oikeus vanhempiin ja vanhemmilla lapseen. Mutta siinä vaiheessa, kun vanhempi olisi taakka joka todellakin aiheuttaisi pahaa oloa ja pettymyksiä, niin mielestäni mulla on oikesu suojella mun lasta.

Tokihan jokaisen täytyy joskus kokoea pahaa oloa ja pettymyksiä, mutta rajansa kaikella.
Myös miehen elämäntyyli on sellainen, johon en halua lapseani edes etäisesti tutustuttaa.

Onhan se niin, että lapsella on oikeus vanhempiin ja vanhemmilla lapseen. Mutta siinä vaiheessa, kun vanhempi olisi taakka joka todellakin aiheuttaisi pahaa oloa ja pettymyksiä, niin mielestäni mulla on oikesu suojella mun lasta.

Tokihan jokaisen täytyy joskus kokoea pahaa oloa ja pettymyksiä, mutta rajansa kaikella.
Myös miehen elämäntyyli on sellainen, johon en halua lapseani edes etäisesti tutustuttaa.

tuo on totta.niin minäkin suojelisin lapsiani jos olisi samanlainen tilanne.tietääkö lapsesi kuitenkin kuka hänen isänsä on?

en tarkoittanut pahaa kun kysyin että miksi ette menisi vaikka yleiselle paikalle tapaamaan kerran.Ajattelin vaan että jos isä haluaa näin ennen joulua nähdä lapsen.ei toki isällä ole oikeutta jatkuvasti tapailla lasta jos ei pidä sopimuksista kiinni.

tuo on totta.niin minäkin suojelisin lapsiani jos olisi samanlainen tilanne.tietääkö lapsesi kuitenkin kuka hänen isänsä on?

en tarkoittanut pahaa kun kysyin että miksi ette menisi vaikka yleiselle paikalle tapaamaan kerran.Ajattelin vaan että jos isä haluaa näin ennen joulua nähdä lapsen.ei toki isällä ole oikeutta jatkuvasti tapailla lasta jos ei pidä sopimuksista kiinni.

Ymmärrän kyllä, ettet tarkoittanut pahalla kysymystäsi. :)

Lapsi ei tiedä isästään mitään. Eivät ole nähneet sen jälkeen kun lapsi oli 1ja1/2 vuotta.

Ymmärrän kyllä, ettet tarkoittanut pahalla kysymystäsi. :)

Lapsi ei tiedä isästään mitään. Eivät ole nähneet sen jälkeen kun lapsi oli 1ja1/2 vuotta.

ahaa...no eipä siis lapsikaan osaa kaivata isäänsä.toivottavasti ei isä soittele sinulle enää sitten.

Niinpa. Jos lapsi olisi vanhempi, jos hän muistaisi isänsä. Silloin ei voisi ehkä täydellisesti erottaa näitä toisistaan. Jos siis jonkinlainen suhde olisi päässyt jo syntymään..

Yhteistyössä