Lapsen isä vaatii lasta itselleen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kamala painajainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kamala painajainen?

Vieras
Onko teillä kokemuksia vastaavasta?

Lapseni isä ei huolehtinut lapsestamme yhdessäoloaikanamme eikä eron jälkeenkään kuin silloin kuin on sattunut huvittamaan. Rukoilustani ja painostuksestani huolimatta yhteydenpito on isän puolelta ollut vähäistä.

Nyt hän on elänyt muutaman kuukauden uudessa suhteessa ja yhtäkkiä kiinnostus lasta kohtaan on kääntynyt 100 %. Sain tänään kuulla, että hän aikoo hakea lapsen huoltajuutta itselleen ja saada lapsen asumaan luokseen. Samalla hän mustamaalaa minua ympäriinsä, myös sosiaalihuollolle hän on puhunut minusta perättömiä.

Kuinka tästä selviän? Lapseni on minulle tärkeintä maailmassa, enkä voi kuvitellakaan hänestä luopuvani!

No ei tule saamaan huoltajuutta jos et oo joku juoppo :) Ihan jo siks ettei aiemmin ole ollut kiinnostunut lapsesta ja nuo sen mustamaalaamiset heikentää sen itsensä asemaa, jos ne puheet on paskaa niin sossu tms. kyllä selvittää sen ja nehän sitten vaan kääntyy isää vastaan.

No ei sun tartte kenestäkään luopua. Oletko siis yh? Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja selitä tilanne. Pysy rauhallisena, älä sorru mustamaalaamiseen vaan pysy aikuisena. Teidän pitää tavata yhdessä lastenvalvojan luona ja sopia asioista, ei lapsen huoltajuutta noin vain kaapata omaksi.
Isä luultavasti haluaa nyt jonkinlaista yhteishuoltajuutta ja sehän on hyvä asia jos isä on ihan terve ja turvallinen vanhempi. Yksinhuoltajuutta hän ei tule saamaan joten teidän pitää vaan sopia asioista. Koita saada puhuttua isän kanssa rauhassa asioista siellä lastenvalvojan luona.

No ei tule saamaan huoltajuutta jos et oo joku juoppo :) Ihan jo siks ettei aiemmin ole ollut kiinnostunut lapsesta ja nuo sen mustamaalaamiset heikentää sen itsensä asemaa, jos ne puheet on paskaa niin sossu tms. kyllä selvittää sen ja nehän sitten vaan kääntyy isää vastaan.

En ole juoppo, minulla on hyvä työpaikka, eikä lapselta puutu mitäänmateriaa tai henkistä pääomaa. Rakkautta, hoivaa ja hellyyttä jaan ja lapsi vaikuttaa muidenkin mielestä onnelliselta äitinsä kanssa.

• Tykkää
Reactions: SporttisMama
[QUOTE="Sirkkeli";24858114]Minkä ikäinen muksu kyseessä? En usko, että on mitään mahista saaha lasta itselleen.[/QUOTE]

5-vuotias tyttö on kyseessä.

Pysy itse erityisen rauhallisen, kypsän ja miellyttävän oloisena kaikissa kontakteissa sosiaalipuoleen sekä myös isään (ettei saa kerättyä sinusta mitään ikävää "todistetta"). Sillä tavalla nämä jutut kaatuvat, kun mies puhuu itsensä pussiin mustamaalaamisineen. Jos hermostuu tai suuttuu kovin (toki pahastunut saa olla), niin tekee itselleen vahinkoa.

joopa joo...paskaa nykypäivänä se että isällä ei olisi juurikaan mahdollisuuksia. minä taistelin lapsestani 3pitkää vuotta,käräjät ja hovit käytiin läpi... lapsi asu mulla 5 vuotta ja tapasi isäänsä silloin tällöin..kuitenkin hovissa asiat kääntyi ihan päälaelleen ja isä sai lapsen itselleen... keväällä poika sitten meni sinne ja ikää on 6v. mutta uskon että isä jää joskus kiinni vaöehtelusta ja paskanjauhannasta. mustamaalasi minut ja haukkui kaikille. mulla ei riittänyt edes se että en käytä alkoholia ja meillä on siistiä ,lapsi siisti saa ruokaa perustarpeet huollan ja enemmänki... isä silti voitti. se tuli mun asianajajllekin ihan yllätyksenä vaikka on 30vuotta hoitaut näitä asioita ja on ollut jokaisen iokeudenkäynnin jälkeen varma asiastaan mitä hoitanut. tuomarit hovissa oli ihan mulkkuja suomeksi sanottuna! tässä sitten itse elellään viikonloppu äitinä...

No ei sun tartte kenestäkään luopua. Oletko siis yh? Ota yhteyttä lastenvalvojaan ja selitä tilanne. Pysy rauhallisena, älä sorru mustamaalaamiseen vaan pysy aikuisena. Teidän pitää tavata yhdessä lastenvalvojan luona ja sopia asioista, ei lapsen huoltajuutta noin vain kaapata omaksi.
Isä luultavasti haluaa nyt jonkinlaista yhteishuoltajuutta ja sehän on hyvä asia jos isä on ihan terve ja turvallinen vanhempi. Yksinhuoltajuutta hän ei tule saamaan joten teidän pitää vaan sopia asioista. Koita saada puhuttua isän kanssa rauhassa asioista siellä lastenvalvojan luona.

Me menemme lastenvalvojalle perjantaina ja meillä on jo valmiiksi yhteishuoltajuus. Lapsi asuu siis minun luonani ja hänellä on oikeus tavata isäänsä jokatoinen viikonloppu (lapsen isä on useasti perunut näitä viikonloppuja).

En ole sortunut haukkumaan tai mustamaalaamaan lapsen isää, mutta pelottaa, että sosiaalissa uskovat miehen pahoja puheita minusta.

[QUOTE="vieras";24858135]Pysy itse erityisen rauhallisen, kypsän ja miellyttävän oloisena kaikissa kontakteissa sosiaalipuoleen sekä myös isään (ettei saa kerättyä sinusta mitään ikävää "todistetta"). Sillä tavalla nämä jutut kaatuvat, kun mies puhuu itsensä pussiin mustamaalaamisineen. Jos hermostuu tai suuttuu kovin (toki pahastunut saa olla), niin tekee itselleen vahinkoa.[/QUOTE]

Samaa mieltä, äläkä sorru isän kanssa mihinkään tekstari-tms. väittelyihin. Ainut taho on se lastenvalvoja johon otat nyt yhteyttä ja vasta hänen luonaan keskustelette isän kanssa. Rauhallisuus on nyt valttia, koita nukkua hyvin ja olla ajattelematta asiaa (tiedän ettei ole helppoa). Mutta etukäteen hermoilu ei auta mitään, asioilla on tapana järjestyä!

[QUOTE="juupajuu";24858143]joopa joo...paskaa nykypäivänä se että isällä ei olisi juurikaan mahdollisuuksia. minä taistelin lapsestani 3pitkää vuotta,käräjät ja hovit käytiin läpi... lapsi asu mulla 5 vuotta ja tapasi isäänsä silloin tällöin..kuitenkin hovissa asiat kääntyi ihan päälaelleen ja isä sai lapsen itselleen... keväällä poika sitten meni sinne ja ikää on 6v. mutta uskon että isä jää joskus kiinni vaöehtelusta ja paskanjauhannasta. mustamaalasi minut ja haukkui kaikille. mulla ei riittänyt edes se että en käytä alkoholia ja meillä on siistiä ,lapsi siisti saa ruokaa perustarpeet huollan ja enemmänki... isä silti voitti. se tuli mun asianajajllekin ihan yllätyksenä vaikka on 30vuotta hoitaut näitä asioita ja on ollut jokaisen iokeudenkäynnin jälkeen varma asiastaan mitä hoitanut. tuomarit hovissa oli ihan mulkkuja suomeksi sanottuna! tässä sitten itse elellään viikonloppu äitinä...[/QUOTE]

Mä tuun surulliseksi näistä tilanteista joissa lapsi revitään omasta kodistaan jonnekin muualle. Miksi lapsen pitää olla joku riidan kiistakapula. Koita kestää, sulla on varmasti rankkaa. Onneksi näet lastasi edes viikonloppuisin vaikkakin se on todella vähän. Kunpa aikuiset ihmiset osaisivat eroissa sopia ja ajatella lapsen etua.

Samassa veneessä ollaan. Isä on myöntänyt halunneensa minulta vain lapsen. On aggressiivinen ja alko maistuu. Äitinsä tarjonnut lapseni isälle rahaa psykiatrin käynteihin edellisen suhteen aikana, mutta hän ei kuulema niitä tarvitse. Itse yritän tuoda esiin asioita, mutta kukaan ei tunnu kuuntelevan. Kamala huoli tuon pienen lapsen takia, jos ja kun hänet isälle pitää antaa... Ei voi näyttää isälle huolta, siitä hän vain innostuu. Itsetunto rakennetaan pala palalta pikku hiljaa kokonaiseksi.

Me menemme lastenvalvojalle perjantaina ja meillä on jo valmiiksi yhteishuoltajuus. Lapsi asuu siis minun luonani ja hänellä on oikeus tavata isäänsä jokatoinen viikonloppu (lapsen isä on useasti perunut näitä viikonloppuja).

En ole sortunut haukkumaan tai mustamaalaamaan lapsen isää, mutta pelottaa, että sosiaalissa uskovat miehen pahoja puheita minusta.

Kuule ei ole varmasti ensimmäinen kerta kun kuulevat mustamaalausta ja valehtelua. Tosiaan kun pysyt itse tuommoisen yläpuolella niin sulla on pullat hyvin uunissa. Kerrot vain niinkuin asiat ovat ja sanot että pelkäät lapsen puolesta kun isä on pettänyt niin paljon luottamusta perumalla yhteisiä viikonloppuja, suhdekin on uusi. Ihan hyvin sulla on asiat, korkeintaan yhteishuoltajuus voi laajentua vuoroviikkosopimukseksi tai pysyy ennallaan, kokonaan huoltajuutta isä ei tule noilla perusteilla saamaan!

[QUOTE="juupajuu";24858143]joopa joo...paskaa nykypäivänä se että isällä ei olisi juurikaan mahdollisuuksia. minä taistelin lapsestani 3pitkää vuotta,käräjät ja hovit käytiin läpi... lapsi asu mulla 5 vuotta ja tapasi isäänsä silloin tällöin..kuitenkin hovissa asiat kääntyi ihan päälaelleen ja isä sai lapsen itselleen... keväällä poika sitten meni sinne ja ikää on 6v. mutta uskon että isä jää joskus kiinni vaöehtelusta ja paskanjauhannasta. mustamaalasi minut ja haukkui kaikille. mulla ei riittänyt edes se että en käytä alkoholia ja meillä on siistiä ,lapsi siisti saa ruokaa perustarpeet huollan ja enemmänki... isä silti voitti. se tuli mun asianajajllekin ihan yllätyksenä vaikka on 30vuotta hoitaut näitä asioita ja on ollut jokaisen iokeudenkäynnin jälkeen varma asiastaan mitä hoitanut. tuomarit hovissa oli ihan mulkkuja suomeksi sanottuna! tässä sitten itse elellään viikonloppu äitinä...[/QUOTE]

Voimia sinulle. Vietkö asian korkeinpaan oikeuteen?

Täytyy sanoa ettei minulle ainakaan jäänyt kovin hyvä maku lastenvalvojalla asioiden selvittelystä eron jälkeen. On totta, että mustamaalaukset ja kaikenkarvaiset ilmoitukset ovat päivän sana erojen jälkeen, mutta sympaattiselta vaikuttava ja vakuuttava isä saa silti helposti sossutädit puolelleen. Varaudu epäilyksiin ja siihen, että alkavat tarkistella juttujen todenperäisyyttä, niidenhän on pakkokin niihin reagoida. Se voi olla kiusallista ja loukkaavaakin, epäreiluudesta nyt puhumattakaan. Enkä luottaisi kaikkien ammattitaitoonkaan.

En usko että sinulla on silti mitään hätää huoltajuuden menettämisestä, mutta he voivat painostaa tapaamismuutoksiin, esim. viikko-viikko, sillä isällä (huonollakin) on oikeutensa. Ja se on kyllä epäreilua, koska luulen että vastaavalla tavalla toimivaa äitiä pidettäisiin "huonona" ja tuskin saisi sossun akkoja puolelleen.

Symppis isä voi olla se narsisti-isä. Meillä ex jauhaa aina, ettei halua mulle vaikeeta, että mun jaksaminen on tärkeetä ja mulle sitten livenä voi sanoa, että mitäs jos tappasit ittes.. en jaksa enään tapella. meillä oli väkivaltanen suhde, jossa tervettä parisuhdetta oli...ööö.. tapailuaika. Valehtelu, pettämine, taloudellinen hyväksikäyttö ja tiedän, etten lapsiani tule saamaan ennen kuin lapset itse ilmaisee tahtonsa muuttaa luokseni. Omalla kohdalla tilanteen heikensi se, ettei lopullisen eron jälkeen ollut varaa täysillä hoitaa heti kaikkea kuntoon; asun lähes vuoden uuden kumppanin kanssa yksiössä, jossa ei ollut edes ruokapöytää ja tein töitä jatkuvasti yli listatuntien. 1,5v sen jälkeen kun olin lähtenyt kodista saatiin ostettua asunto, joka on tarpeet täyttävä tilan ja hintatason suhteen. Oli kyllä vikatikki lähteä, olisi pitänyt jäädä työttömäksi kotiin, ei olisi menettänyt äidin asemaa.

Olen huomannut, että vain Kuningas salomonin tyylillä voi hoitaa tilanteet missä lapsista alkaa riitely. Alkusodassa ei lapset mitään tajua, mutta vuosia kestävä huoltajuustaisto vie lapselta kaikki mahdollisuudet normaaliin elämään. Joskus on vain luovuttava omasta toiveestaan ja päästettävä irti ja luotettava, että lapselle voi sitten vaikka aikuisena kertoa miksi silloin oli pakko luovuttaa. Joskus se menee vikaan ja olen törmännyt elämässä tapaukseen, missä äiti oli se paska valehteleva narkki, joka sai lapsen, vaikka isä oli nuhteeton. Pian lapsi otettiin huostaan ja on asunut yli puolet elämästään jo sijaisperheessä, kun isä ei saanut taisteltua todella pahasti heitteelle jätettyä lasta itselleen..

Jos lapsen isä alkaa lastenvalvojalla kertoa perättömiä tarinoita, voi muistuttaa, että kunnianloukkaus on poliisiasia ja tällä kertaa myös todistaja on läsnä.

missään tapauksessa ei kannata luovuttaa!!!
omasta erosta 2,5 vuotta , lapset on vuoroviikoin vanhemmillaan. eksä mustamaalannut lapsille mua jo erosta saakka, nyt sen uusi vaimokin jo tekee sitä.... mä olen päässyt tähän saakka, enää ei tunne edes vihaa tuota miestä kohtaan. minä hänet jätin, enkä voi ratkaisuuni enempää tyytyväisempi olla! mulla on keskustelu-yhteys lapsiin, jotka pelkäävät isälleen kertoa joitain asioita. uusi liittonsa rakoilee, ja lapset on puhuneet mulle mitä siellä sanottu ja kinasteltu.
Minä päätin lasten vuoksikin jo selvitä, olkoon mies narsisti, sillä oli ilkeä lakimies,voittivat elatusasian, mutta huoltajuutta ei niin vaan viedäkään. ite olen kertonut kaiken miehen sanomisista ja tekemisistä niin lastenvalvojalle, mun psykologille, kouluterkkarille, koulupsykologille, neuvolan terkkarille.... on paljon tahoja joille oon avannut elämäni. mitä miehellä on? kiukku ja väsymys ja viha ja katkeruus.
Olen elävä esimerkki kuinka itsemurhan partaaltakin voi vielä nousta tekemään elämänsä hyväksi. mulla on sen vaativat tekstiviestit tallella, ite en ole haukkunut, huutanut, mitään....
se on jännä kuinka toinen voi syödä susta ne viimeisetkin energiat, mutta kun asian yläpuolelle pääsee, on lottovoitto huomata, kuinka se vaan enää käväisee mielessä, kun toinen saattaa sen vuoksi joutua tappelemaan uuden eukkonsa kanssa :D
Aloittajalle sen verran, että jos lapsi on sulla asunut noin monta vuotta, onko teillä ollu yhteishuoltajuus ja oletko saanut yksinhuoltajuuden?
jos yhteishuoltajuus, niin se on helpompi muuttaakin, mut tuo toinen vaatii jo enemmän töitä. ei lasta voi yhtäkkiä riistää äidiltään. Nyt otat kiiruusti yhteyden oikeusaputoimistoon, jos sinä ehdit asiakkaaksi ensin, saat ilmaiset lakimiehen palvelut. ja miehesi ei pääse saamaan sitä sieltä enää. sinuna soittaisin jo heti tänä aamuna.
voimia, ja tsemppiä!!!!!

Olen facesta lukenut ystäväpariskunnan huoltajuustaistelusta. Jos kuvittelen itseni sen isän asemaan, joka saa tavata lastaan joka toinen viikonloppu ja joutuu maksamaan elatusmaksut, vaikka haluaisi osallistua lapsen elämään enemmän, niin ymmärrän tuota isää.

Tämä äiti on muuttanut lapsen kanssa uudelle paikkakunnalle ja pitää lastaan yksinoikeutenaan. Hänellä on uusi parisuhde ja myös uudella puolisollaan lapsi. Miksi biologisen isän oikeudet täytyy yrittää mitätöidä?

Ihan siitä näkökulmasta että ainakaan itselleni ei olisi helppoa olla lapseni etävanhempi, ei se välttämättä ole helppoa kaikille miehillekään.

Kyllä isä voi hyvinkin olla tuossa tilanteessa vahvoilla. Lapsen on kuitenkin parempi olla kokonaisessa perheessä isänsä luona kuin yh-äidin, jolla saattaa "isäehdokkaat" vaihtua.

[QUOTE="vieras";24858846]Kyllä isä voi hyvinkin olla tuossa tilanteessa vahvoilla. Lapsen on kuitenkin parempi olla kokonaisessa perheessä isänsä luona kuin yh-äidin, jolla saattaa "isäehdokkaat" vaihtua.[/QUOTE]

Minä olen ollut parisuhteessa jo yli kaksi vuotta, emme vaan asu yhdessä.

[QUOTE="vieras";24858846]Kyllä isä voi hyvinkin olla tuossa tilanteessa vahvoilla. Lapsen on kuitenkin parempi olla kokonaisessa perheessä isänsä luona kuin yh-äidin, jolla saattaa "isäehdokkaat" vaihtua.[/QUOTE]

että isä saa leikkiä perhettä sitten kun hänelle sopii? Ei ole muulloin sopinut mutta nyt sopii niin isälle huoltajuus? Ei tasan muuten mene näin ;)