Lapsen isän uusi nainen kiusaa..mitä helvataa teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HooPee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HooPee

Vieras
Tilanne seuraavanlainen-olen eronnut 6-vuotiaan tyttäreni isästä 5 vuotta sitten.Asutaan samassa kaupungissa,n 1 km päässä toisistamme,ja huoltajuus,elatusapu ym.tapaamisasiatsujuneet mallikkaasti aina viime Joulukuuhun asti,jolloin ex tapasi omien sanojensa mukaan "Ensimmäisen vakavasti otettavan kumppaninsa".Pikkuhiljaa kevään aikana lapsen isä alkoi perua sovittuja tapaamisia,ja kieltäytyi yht´äkkiä ottamasta lasta hoitoonsa.Saattoi soittaa mulle kesken viikonlopputapaamisen ja pyysi hakemaan tytön pois.Tai toi lapsen vkl-tapaamisista ilmoittamatta mitään 3-5 tuntia ennen sovittua aikaa.
Huomauttaessani asiasta kehoitti hakemaan yksinhuoltajuutta.

.Vähitellen kevään kuluess huomasin että eksän uusi vaikutti aika tasapainottomalta ihmiseltä.Eksä ja tämä nainen ovat ehtineet erota ja palata yhteen noin 4 kertaa tämän"seurustelun"aikana.Joka kerran eron koittaessa eksä on lähetellyt mulle itsetuhoisia viestejä"en jaksa elää ilman ****aa""olen huono isä",pahimmillaan on syyttänyt mua ja lasta hänen elämänsä rakkaustarinansa pilaamisesta--Tämä nainen ei selvästikkään hyväksy että eksäni sattuu olemaan ISÄ,ja on sairaalloisen mustasukkainen lapsesta.

En ole koskaan tavannut tätä uutta naista,mutta muija on aloittanut mun mustamaalaamisen jo facebookissa,jossa kutsuu julkisessa profiilissaan mua mm." lehmäksi,joka ei osaa kasvattaa lastaan".Ei tietenkään nimellä,joten en voi tehdä asialle mitään.Ulkonäöstänikinkin on sadellut haukkuja FB.ssä.
Viime viikosta asti on sitten tullut nimettömiä soittoja tuntemattomasta nrosta-naisen ääni karjuu luuriin"huoraa" ja "lehmää".Kun yritän puhua asiasta eksän kanssa,tämä tietysti kiistää noiden soittojen olevan eksänsä tekosia.

Lapsi on taas puhunut tästä eksän kumppanista seuraavaa":**** särki mun mummin ostaman nukenastiaston","**** pistää mut omaan huoneeseen kattomaan dvd:itä,en saa tulla pois"ja"**** on välillä kiltti ja välillä huutaa paljon." Viimeinen pisara mulle oli,kun lapsi kertoi viime viikolla mummilleen(mun äidille),että **** tempaisi ruokapöydässä tuolin hänen altaan..ja isi löi ****aa.."Eksän ja mun ollessa yhdessä eksä ei käyttäytynyt väkivaltaisesti,joten en tiedä mitä uskoa..onko sitten 6-vuotiaan vilkkaan mielikuvituksen tuotetta vai ei.?Lisäksi eksä on ruvennut haukkumaan mua kasvattajana-en kuulemma osaa kasvattaa tyttöä-lapsi sanoo liikaa vastaan ja kiroilee..

Parasta tässä sopassa on se,että tämä nainen,joka on 17 ja 19-vuotiaiden lasten äiti itsekkin,on yrittämässä LASTA eksäni kanssa..ja ilmeisesti yrittää "siivota maton alle" eksäni oman tyttären mustasukkaisuuksissaan...
Vituttaa aivan helvetisti.En tiedä mitä tekisin,paitsi etten nyt lasta annakkaan eksälle hoitoon?Mutta miten sairas täytyy ihmisen olla että tollatavalla käyttäytyy?

Ja onko kellään samoja kokemuksia?Tää tuntuu myös ihan hirveälle tytön kantista,kun sillä oli hyvät ja lämpimät välit isäänsä tähän asti!Ja nyt isä hyllyttää lapsensa jonkun *****n takia.
-

Voi ei mikä tilanne...Tiedätköei tuosta oikein muuta ulospääsyä ole,kuin ´katkaista´välit lapsen isään....lapsen ei ole ilmeisesti hyvä olla siellä.Mieti mitä kaikkea tämä nainen voi tehdä lapsellesi??? Jos ja kun ex eroaa lopullisesti tästä kahjosta,voi taas tavata lastaan.

Enpä suosittelisi lähtemään mihinkään kostokierteeseen tms. Voit toki jutella exäsi kanssa VAKAVASTI että tilanne ei voi jatkua näin.
Se on ikävää että kun tulee näitä ´rakkauksia´niin lapset ovat häiriötekijä. Monet jopa hylkäävät oman lapsensa kumppanin takia :(

Joo todellakin hommaisin yksinhuoltajuuden, enkä antaisi lastani noin tasapainottomaan tilanteeseen. En missään nimessä antaisi lapseni kärsiä tuollaisesta. Lasenvalvojaan yhteytt ja yksinhuoltajuus. En ottaisi itse mitään yhteyttä isään tapaamisasioissa, vaan katsoisin että kuinka pitkään isä antaa tilanteen olla.

Lapsella pitää olla kuitenkin turvallinen olla isällään, ja jos se ei onnistu niin tapaamiset on oltava muualla

No ei ihan tuollaisia kokemuksia ole,mutta jonkun verran se uusi vaimoke vaikutti isän osallistumista lasten menoihin. Menoihin mihin oli aijemmin osallistunut. Elatusmaksut on hoitunut aina moitteettomasti toisin kuin tapaamiset. No miehellä oli jonkin sortin ongelma alkoholin kanssa ja siksi lapsia ei sinne ottanut ja en tietysti antanutkaan.

Mutta silloin kun oli se selvä aika niin lapset kävi isällään,mutta silloinkin harvoin. Isän vaimoke ei antanut lasten tulla oman tyttärensä huoneesta pois koska he sotkevat liikaa( heillä oli lähes valkoinen koti), he saivat joka kerta hernekeittoa kun eivät kuulemma muusta ruuasta tykkänneet ja kaiken lisäksi joutuivat kuuntelemaan tyttären viulunsoittoharjoituksia joka viikonloppu kun siellä olivat niin kaksi-kolme tuntia.

Näistä asioista väännettiin välillä,mutta tulin siihen tulokseen,että lasten ei tarvitse isälle sitten mennä jos heillä ei ole siellä hyvä olla ja he ei tunne olevansa tervetulleita.
Nykypäivänä käyvät noin kerran puoleen vuoteen omien menojen lomassa

Luin kirjoituksianne..minulla samanlainen tapaus. Eli isä tapasi ennen lopullista eroamme jo uuden naisystävän joka oli alusta saakka erittäin agressiivinen, omistushaluinen, mustasukkainen ja tämähän meni niin pitkälle että katkaisin välit lasten isään kokonaan. Isä oli kuulemma miettinyt "lapsistaan luopumista". Kaikkea se uusi nainen siis saa aikaan! no, minä kävin jo oikeudessakin tämän naisen kanssa :Se haki minulle lähestymiskieltoa .Isä on nyt ottanut tämän naisen jo 2 kertaa takaisin kun kokeili välillä vähän muuta naista..että mitäs tämän kanssa tehdään? Lapsia ei sinne kyllä ole kiva antaa, ymmärrettehän..?!

Yhteistyössä