Lapsen kanssa kahdestaa lomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lomalle vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lomalle vai ei

Vieras
Mulla olisi nyt lomaa, ja tekisi mieli ottaa äkkilähtö johonkin lämpimään, esim. Kanarialle. Matkaan olisi lähdössä eskaripoika ja minä, isä jäisi isomman koululaisen kanssa kotiin, koska heillä ei ole lomaa. Matkailtu on monta kertaa ennenkin, mutta en ole koskaan ollut reissussa ainoana aikuisena lapsen kanssa. Mitä jos tapahtuu jotain yllättävää, sairastuminen/onnettomuus? Opas on tietty apuna, ja tiedän, kotona voi sattua ihan yhtä hyvin, mut olen vaan tälläinen pessimisti... Ja kuitenkin olisi kiva lähteä :). Kokemuksia lapsen kanssa kahdestaan tehdystä reissusta, miten sujui, missä olitte, mitä teitte? Tuliko ihan hirveä ikävä kotiin jääviä?

Mut itse aiheeseen. Itselläni on kesällä kuusi vuotta täyttävä lapsi ja lähtisin sen kanssa kaksin ilman miettimistä. Kyllä koulunsa aloittavan kanssa luulis yksin pärjäävän jos on kyse ihan "normi" lapsesta.

Kyllä lähtisin, Esikoisen kanssa matkailtu kahdestaan useamminkin.Ekalla kerralla taisi olla 4 vuotias :)
Ollaan käyty mm. Turkissa Alanyassa. Seikkailtu pitkin poikin,mm välimeren risteilyllä,jeeppisafarilla,vesipuistossa...oleskeltu hotellin uima-altaalla ja meren rannalla...rannalla pojalla oli kellukkeet aina varuiks.

Viimeksi muokattu:
Menoksi vaan. Perushommat kuntoon, eli kunnon matkavakuutus ja katsot etukäteen kohteesta yksityisen lääkäriaseman, jonka osoitetta pidät taksia varten mukana. Maailman kaikista kolkista saa tätä nykyä hyvää hoitoa, kunhan 1. tietää mistä 2. pystyy maksamaan (luottokortti + vakuutus).

Olin Kanarialla kahden tyttöni kanssa (10 ja 11-vuotiaat). Kaikki meni hyvin. Tein kaiken mahdollisimman helpolla. Hotellista all inclusive paketti, lämmin uima-allas ja busssikuljetukset lentokentältä ja takaisin.

En oikein edes tiedä, mikä minua tässä jutussa arveluttaa. Ollaan matkusteltu monta kertaa, aina on sujunut. Poika on ihan "tavallinen" eskari, uskon kyllä, että hänen kanssaan pärjää. Koululaiselle lupailin samanlaista reissua kahdestaan myöhemmin (ja lohdutukseksi mieluista legopakettia). Mietin kyllä, että onko liian julmaa tuota koululaista kohtaan, kuinka ikävä sille tulee meitä ja meille sitä ja iskää. viikko on pitkä aika. Toisaalta on ainutlaatuinen tilaisuus viettää aikaa kahdestaan kuopuksen kanssa ja suoda hänelle äidin täysi huomio, rankentaa yhteisiä muistoja.

Yhteistyössä