Lapsen kaveri ei jaksa keskittyä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "joopajoo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"joopajoo"

Vieras
4-vuotiaita tyttöjä kyseessä. Oma lapseni leikkii jo hienosti miltei kaikkien muittein kavereitten kanssa ja usein tuntuu että keksivät leikin mistä tahansa, ei vaadita suurta rekvisiittaa. Mutta tää naapurin tyttö, voi aarg! Annoin heille nytkin uudet Lego Friends- jutut nimenomaan sillä ehdolla että ne kerätään leikin jälkeen. No eipä niillä oikeastaan edes leikitty vaan ne oli vaan levitetty ympäri huonetta josta minä ne sitten keräilin ennen imuria tai pikkusiskoa. Ihan vakio on että kaikki tavarat on revitty kaapeista ulos, myös meidän vanhempien makkarista. huutavat ja karjuvat mutta eivät oikeasti leiki yhtään mitään. Meidän 1-v ei saa mennä leikkeihin mukaan, joten itse keskityn pitämään häntä poissa. Pistin nämä nytkin katsomaan pikkukakkosta, vaikka periaattesta ihan väärin onkin. Millä ihmeellä noi saa oikeasti leikkimään?? Olis kiva kun naapurintyttö vois usein käydä leikkimässä, mutta ei kiinostaisi siivota koko huushollia sen jälkeen. Ja kyllä; pitäis mun pistää omalleni säännöt selväksi, mut ei se silti tohon leikkimisen keksimiseen auta..

Meillä myös useampikin vieras lapsi kaivaa kaikki lelut esille, jopa kaapeista joihin ei ole lupa mennä. Sitten ei leikitä eikä siivota. Oma lapsi sitten itku silmässä korjaa kaikki lelut. Toki seuran jos en ole itse ehtinyt komentaa vieraita lapsia siivoamaan. Oma lapsikin pyytää kavereita siivoamaan, mutta ei se toimi. Sitten lapset juoksevat ympäri huushollia ja menevät kaapeille. Ja joka kerta joku Kekkonen hajonnut, tussitettuvtai muuta tuhoa tehty. Itse en ole moneen vuoren joutunut omaa lasta vahtimaan leikkiessä, ei suttaa kynillä eikä leikkele saksilla mitä sattuu. Näitä naapurin ja ystävien lapsia 4-7- vuotiaita pitää vahtia koko ajan ja komentaa ja käynnin jäljiltä tarkastaa kaikki paikat :(

Yhteistyössä