Lapsen kaveri tuli koulun jälkeen meille ja lähti kotiin puoli kahdeksan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

johanna

Vieras
Kaveri tuli siis meille yhdeltä, kun koulu loppui ja lähti vasta puoli kahdeksan jälkeen kotiin. Vanhemmat soittivat vasta silloin, eivätkä kaivanneet aiemmin. tarjosin lapselle välipalaa ja ruoan, kun itsekkin söimme. Ihmettelin, etteikö lasta aiemmin kaivattu, vai onkohan tuo normaalia toimintaa koulun jälkeen. Onko teillä kellään muulla kokemusta vastaavasta?

meillä vanhalla paikalla kävi pojan kaveri leikkimässä, eikä häntä kukaan koskaan kaivannu kotiin. saatto tulla aamulla ja olla koko päivän. Ja tuo kaveri ei ollu ees eskarissa vielä :/

kyllä meillä saa kyläillä noin pitkään, mutta lapsi tuli suoraan koulun jälkeen ja meni kotiin vasta ekan kerran ennen kahdeksaa, ajattelin etteivätkö vanhemmat välitä, missä lapsi viettää aikaansa

onneksi ei ole kokemusta. me ollaan töissä mutta silti tiedetään missä koululainen on ja saa max 2 tuntia kyläilyaikaa
eikä meilläkään kyllä vieraat tarvii olla kuutta ja puolta tuntia....

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
kyllä meillä saa kyläillä noin pitkään, mutta lapsi tuli suoraan koulun jälkeen ja meni kotiin vasta ekan kerran ennen kahdeksaa, ajattelin etteivätkö vanhemmat välitä, missä lapsi viettää aikaansa

mistäs tiiät jos ne sopi puhelimessa? vaik tekstasivat vanhemmille

just nyt omakohtaista kokemusta asiasta!! lapsi lähti koulun jälkeen kaverilleen.. puhelin kiinni koko päivän. ja kyllä suunnattomasti harmittaa ettei sieltä kaverilta lähetetty aikasemmin pois..

Mnjaaa-a meillä on käytäntönä täälläpäin,että esim.ekaluokkalaiset viimestään puol kaheksan himassa,välillä muksu menee kaverilleen,tekee läksyt,syö siellä jne. samoin kuin jos tyttären kaveri tulee meille koulusta:tekevät läksyt ekaksi ja syövät ja sitten leikkivät...onko tossa nyt jotain pahaa,että vuoroin vieraissa käydään??Noi ekaluokkalaiset kuitenkin syövät niin vähän ettei se ainakaa meitin huonoa taloutta horjuta! :laugh:
Miksi sulla ei ole vanhempien numeroa?Mulla ainakin on kaikkien lasteni kavereitten vanhempien numerot!Ja soitellaan yökylistä ja harrastuksiin viemisistä jne.Samalla pystyy selvittään,jos lapsilla jotain erimielisyyksiä tmv.ja puuttumaan niihin!Meitinkin ekaluokkalaisen kaveri-piiriin kuuluu niin "eliittiä",duunaria ja työtöntä vanhempaa,mutta hyvin tullaan toimeen kun on omista lapsista kyse! =)

Minkä ikäinen lapsi? Meille on lasten kaverit saaneet aina tulla koulun jälkeen ja yökyläänkin on saanut jäädä, jos mulla ei ole ollut mitään erityistä estettä yökyläilylle. Parhaimmillaan junnun ollessa ala-asteella yksi kaveri tuli meille perjantaina suoraan koulusta ja lähti kotiinsa 8 päivää myöhemmin :D Tai no, kävi se hakemassa pari kertaa vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
meillä sama homma. kaveri tulee suoraan koulusta ja on iltaan. syö meillä päivästä päivään. vanhemmat töissä niin ovat saaneet meistä kivan vahdin....
Se on kieltämättä joskus nimenomaan huoh. Ei välttämättä jaksaisi alkaa väsäämään kolmesta porsaankyljyksestä ruokaa neljälle. Tai kuuntelemaan koululaisten riekkumista. Toisaalta...tenavia voi kyllä käskeä pitämään pienempää meteliä.

Mä olen kuitenkin nykyään aika tyytyväinen siitä, että annoin kavereiden olla meillä. Koska luulen, että sillä oli aika paljon vaikutusta siihen, missä noi mun lapseni sitten teineinä ovat kavereineen hengailleet. Meillä. Ei ole tarvinnut olla pelko persiissä, missä se juniori lauantai-iltana on. Välillä on vaan täytynyt käydä huomauttamassa kollilaumalle, että volumea hiljemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
meillä sama homma. kaveri tulee suoraan koulusta ja on iltaan. syö meillä päivästä päivään. vanhemmat töissä niin ovat saaneet meistä kivan vahdin....
Se on kieltämättä joskus nimenomaan huoh. Ei välttämättä jaksaisi alkaa väsäämään kolmesta porsaankyljyksestä ruokaa neljälle. Tai kuuntelemaan koululaisten riekkumista. Toisaalta...tenavia voi kyllä käskeä pitämään pienempää meteliä.

Mä olen kuitenkin nykyään aika tyytyväinen siitä, että annoin kavereiden olla meillä. Koska luulen, että sillä oli aika paljon vaikutusta siihen, missä noi mun lapseni sitten teineinä ovat kavereineen hengailleet. Meillä. Ei ole tarvinnut olla pelko persiissä, missä se juniori lauantai-iltana on. Välillä on vaan täytynyt käydä huomauttamassa kollilaumalle, että volumea hiljemmälle.

Näimpä ja munkin esikoisen(20v) kaverit soittaa mulle heti jos lapsellani joku hätä!

:D vaikka ne pitää mua vähän kahjona,niin kunnioittavat mun mielipiteitä!Olen parille tyypille pitäny puhuttelun,muttei se ole väleihin vaikuttanu!nuoret haluu tulla kuulluksi,että joku jaksaa istuu niitten kanssa ja saavat purkaa sydäntään!Ja sitten olen kertonut oman näkökantani...mutta musta on mukavaa tietää,että vaikka lapseni(20v)muutti omaan asuntoonsa toissa viikolla,että hän tietää,että mää autan elämän myrskyissä! =) Hienoa oli kuulla,kun lapsella tuparit ja hänen isänsä ja nykynen avovaimonsa siellä kävivät,mutta kun en itse pysty näiden sytostaattihoitojen takia...että lapseni kaverit olivat kyselleet musta! =) Miksei sun mutsi ole täällä,se on niin hyvä tyyppi!! :'( Tuo sydämeen lämpöö tollanen! :heart: ja valaa uskoa muhun etten ookkaan niin paska mutsi! :D

Yhteistyössä