Lapsen kaveri tuli kylään, ja tämän kaverin äiti aloitti sitten kyläilyn pitkällä saarnalla :-D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Meillä on siis aidattu piha, ja portissa on meidän koirien kuvat, eli sillä on kaikki vieraat tajunneet odottaa että minä tulen avaamaan portit koska koirat on pihalla vapaana. No, tämä mamma sitten alkoi saarnata että "koirat pitää aina olla kiinni, niitä ei saa pitää vapaana, ja en aio jättää lastani tänne jos koiria ei laiteta kiinni." :D No, oli tarkoituskin laittaa koirat hihnaan kun lapsi tulee. En minä nyt aamusta asti pidä niitä kiinni siksi että päivällä tulee vieraita. Voi jessus mitä ihmisiä taas...

No voi jessus mitä ihmisiä taas, nimittäin sinä. Olisit voinut ne piskit laittaa ajoissa kiinni, kun varmaankin on kellonaika suurin piirtein tiedossa milloin vieraita tulee. Turhaa valitat.

Alkuperäinen kirjoittaja kääk!:
No voi jessus mitä ihmisiä taas, nimittäin sinä. Olisit voinut ne piskit laittaa ajoissa kiinni, kun varmaankin on kellonaika suurin piirtein tiedossa milloin vieraita tulee. Turhaa valitat.

No sanoivat että käyvät ensin uimakoulussa ja sitten tulevat. En minä tiedä mihin aikaan täällä on uimakoulut.

Kaikki koirat eivät vaan ole ns söpöjä ja ihania karvaturreja vaan toiset saattavat olla yli-innoikkaita tai sitten pelokkaita räksyjä...ja juu, multa jää tasan kyläilemättä ne paikat joissa ei tajuta jotta kaikki eivät ole välttämättä koira-ihmisiä niin henkeen ja vereen jotta haluavat ottaa isäntäperheen koiran suurin piirtein syliin koko vierailun ajan tai sitten se koiruus räksyttää koko ajan kun jalkaasi liikautat tai lapsi kävelee tms.

JOS ON AIDATTU PIHA SE ON YHTÄ KUIN KYTKETTY KII. EI NE TULE SIELTÄ JOS ON TARPEEKSI KORKEA AITA. JA JOS KERRAN ON KOIRAMERKIT EDESSÄ, NI PITÖIS TAJUTA, JOS EI OO KEHARI

Meillä olisi saanut tuollaiset vieraat jäädä tulematta kylään ihan kokonaan.

Meillä nimittäin ei pistetä koiraa kiinni siksi, että on vieraita. Onhan se senkin koti.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 piskiä:
JOS ON AIDATTU PIHA SE ON YHTÄ KUIN KYTKETTY KII. EI NE TULE SIELTÄ JOS ON TARPEEKSI KORKEA AITA. JA JOS KERRAN ON KOIRAMERKIT EDESSÄ, NI PITÖIS TAJUTA, JOS EI OO KEHARI

Joo no aita on 1,5 m. Ei ole kertaakaan vielä koirat yli tulleet.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Yritä siinä sitten pidättää naurua kun toinen horisee vieressä jostakin verikoirista. Hoh hoh vaan..

Mitä koiria siulla on?

Kaksi saksanpaimenkoiraa ja dobermanni.

Mäkin olen koiraihmisiä, mutta olisin harkinnut kahteenkin kertaan portista tulemista edes ilman lapsia, jos sakemannit ja dobberi juoksentelisi vieraan kyläpaikan pihassa irti.

Minäkään en päästäis lapsia koirien luo mitä ei tunne, enkä menis itekään sen verran pelkään vieraita koiria. Ärsyttää suorastaan kun ihmiset päästää koiransa nuuhkimaan, ite saa kävellä ojassa että pääsee kunnialla ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Kaikki koirat eivät vaan ole ns söpöjä ja ihania karvaturreja vaan toiset saattavat olla yli-innoikkaita tai sitten pelokkaita räksyjä...ja juu, multa jää tasan kyläilemättä ne paikat joissa ei tajuta jotta kaikki eivät ole välttämättä koira-ihmisiä niin henkeen ja vereen jotta haluavat ottaa isäntäperheen koiran suurin piirtein syliin koko vierailun ajan tai sitten se koiruus räksyttää koko ajan kun jalkaasi liikautat tai lapsi kävelee tms.

No ei se minua haittaa jos ei halua nähdäkkään meidän koiria. Ne ovat silloin kun on lapsia ULKONA niin kiinni. Mutta en minä nyt laita etukäteen koiria seisomaan hihnaan moneksi tunniksi. Ihan turhaa.

Itse pelkään isoja koiria. Huonoja kokemuksia lapsuudessa kaverin perheen rotikasta joka hyökkäili kimppuun.
Mun lapset eivät menisi kyläpaikkaan jossa tuollaiset koirat hiluvat vapaina.

mikä siinä on niin hauskaa ja naurettavaa jos joku pelkää vieraita koiria ja on huolissaan lapsensa turvallisuudesta?
itse olen 20 vuotta kasvattanut koiria.ikinä en koiraa jätä valvomata omien saati sitten vieraiden lasten kanssa
koirille pitäisi tuo johtajuus asia tehdä selväksi.kun ovikello soi,minä menen ovelle ei koira

Alkuperäinen kirjoittaja kääk!:

No sanoivat että käyvät ensin uimakoulussa ja sitten tulevat. En minä tiedä mihin aikaan täällä on uimakoulut.

Oletpa aika syrjäytynyt. Netistähän ne olisi nähnyt tai jos on niin pieni kunta, ettei ole noita nettiin laittanut, kuuluu jokaisen äidin yleissivistykseen tietää tuo.

Eksäni kanssa asuessa meillä oli myös saksanpaimenkoira, jota äitini ja muutama ystävä pelkäsi. Laitoin koiran kiinni jo ennen kuin he tulivat, ja ymmärsin hyvin että iso koira herätti heissä pelkoa.

Mieleenkään ei tullut nauraa heille tai kenellekään.

Mua ärsyttää koiraihmiset, jotka väheksyvät toisten mahdollista koirapelkoa. Yleensä siihen pelkoon on olemassa jokin todellinen syy, minkä vuoksi luottamus koiriin - kaikkiin koiriin - on mennyt. Vaikka se oma koira olisi kuinka ihana, kiltti, hellyyttävä jne. voi se toisen mielestä olla todella pelottava.

Tuli mieleen kun kaverilla oli käyny talon katsojia. Kaverilla on sitten sellanen pieni kleinpitz(en tiiä kirjotetaanko se noin :D ). Tokas ostajaehdokkaille,että odotatteko hetken,että käyn laittamassa koiran kiinni. Nainen oli vastannu,että joo,kiitos hän pelkää koiria. Kaveri sit kanto koiran ulos ja laittoi hihnaan,jolloin nainen oli vielä lapsillekkin(kaikki yli 10vuotta) sanonut,että varokaa lapset,kun sitä koiraa nyt tuodaan tuolta. Oli pitänyt sitä pientä piskiä heti kauheana verikoirana. :D

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minäkään en päästäis lapsia koirien luo mitä ei tunne, enkä menis itekään sen verran pelkään vieraita koiria. Ärsyttää suorastaan kun ihmiset päästää koiransa nuuhkimaan, ite saa kävellä ojassa että pääsee kunnialla ohi.

No ei dobermannia otin pannasta kiinni, koska on vielä pentu ja on vähän liiankin innokas kun tulee vieraita. Sakut seisoivat sivummalla, niille on opetettu ettei ole mitään asiaa tulla portille jos on vieraita. Eivätkä tulekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mikä siinä on niin hauskaa ja naurettavaa jos joku pelkää vieraita koiria ja on huolissaan lapsensa turvallisuudesta?
itse olen 20 vuotta kasvattanut koiria.ikinä en koiraa jätä valvomata omien saati sitten vieraiden lasten kanssa
koirille pitäisi tuo johtajuus asia tehdä selväksi.kun ovikello soi,minä menen ovelle ei koira

:D Juurihan sanoin että sakut eivät tule portille......

Yhteistyössä