lapsen kaverisynttäreistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja orjatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

orjatar

Jäsen
21.04.2006
348
0
16
Tytöllä ekat kaverisynttärit tulossa. Mietin tarjottavia. Yleensä laitan paljon ja laidasta laitaan, mutta ajattelin et lapsille ei varmaan tartte kovin montaa sorttia. Että jääkö sitten syömättä.
Ja sit on kuiten toiset synttärit niin sitähän sais leipoo hullun lailla. :D

Eli äiskät, mitä olette tarjonneet. Olen kuullut että kaikki ei tee edes kakkua, vaan vaikka jäätelöannokset.
Kertokaahan mulle vinkkejä =) :flower:

Jätski menee varmasti, vaikka meillä on aina sitä kakkuakin. Omat lapseni rakastavat kakkua ja heidän mielestään se on se tärkein asia juhlapöydässä. Jos helpolla haluaa päästä, niin lapset ovat tyytyväisiä ihan sipseihin ja karkkiin sen jätskin/kakun ohella. Jotkut hauskasti koristellut muffinssitkin ovat mukavia, jos leipoa haluaa.

Lasten keskuudessa kakku jää hyvin usein syömättä, vaikka olisi kuinka hyvää tai hienon näköistä. Mä suosittelen kanssa vaikka jäätelöpallokakkua tai omia jäätelöannoksia jos on pakko jotain sellaista olla. Meillä on yleensä lisäksi sipsejä ja lasten suosikkina on aina iso kasvisvati, johon laitan kurkkua, pikkutomaatteja, paprikaa, kukkakaalia, omenaa ja pikkuporkkanoita. Keskellä vähän dippiä, vaikkakin harva lapsi dippaa.

meillä on useasti ollut lasten kaverisynttäreillä coktail-tikkuja, joissa on lihapullia, pikkunakkeja, juustokuutioita, rypäleitä jne... tikut on laitettu vesimeloninpuolikkaaseen siihen kuoripuolelle pystyyn. "Siili" on tyhjentynyt pöydästä aina kokonaan!

Alkuperäinen kirjoittaja NalleLuppakorva:
meillä on useasti ollut lasten kaverisynttäreillä coktail-tikkuja, joissa on lihapullia, pikkunakkeja, juustokuutioita, rypäleitä jne... tikut on laitettu vesimeloninpuolikkaaseen siihen kuoripuolelle pystyyn. "Siili" on tyhjentynyt pöydästä aina kokonaan!

Tää on kiva idea, "lapsellinen"!! :D

Meillä oli popcorneja, suolaisia kuvikeksejä, karkkeja ja jätskiä. Hyvin kelpasi. en leiponut mitään, koska helpomalla pääsin näin ja nämä kelpasivat lapsille hyvin.

Meidän lapsille on myös täytekakku se tärkein siinkä juhlapöydässä. Siihen sitten yritänkin panostaa kaverisynttäreillä. Muutoin mennään kaupan herkuilla:karkkeja, sipsejä, suolakaloja, keksejä. Lapset ovat syntyneet talvella, joten jäätelöä ei ole tarjottu, mutta näillä keleillä kyllä tarjoittaisiin. Juhlijamme ovat myös toivoneet pasteijoita (kaupan) ja hedelmäsalaattia ja kermavaahtoa ja myös nuo ovat vieraille uponneet.

Suolaisista on uponnu pikkupitsat, karjalanpiirakat, nakkikääröt. Mut liian paljon ei kannata laittaa lajitelmaa, jotku ottaa vaan lautaselle kun tekee mieli ja sit puolet jää syömättä kun tulee kiirus taas touhuamaan

Meillä nykyään ollu koulun jälkeen uo synttärit ja oon tehny niin että ekana on aika normi välipala (patonkia tms mitä lapsi ite halunnu) ja sit hetken päästä vasta oon laittanu herkut pöytään. Täällä häviää karkit ja sipsit ekana. Sitte ehkä keksit jos sattuu oikeanlaisia olemaan. nuo coctailtikut varmaan hyvä idea. Ite en siis alkais leipomaan varmaan mitään.
Ja meillä ainakin nuo jäätelöt kelvannu. Saaneet jokainen ite laittaa kastikeita karkkeja ja nomparelleja päälle.

Yhteistyössä