Lapsen koosta ensi talvena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minkä kokoisen haalarin arvioisit olevan sopiva ensi talvena. Lapsi on nyt 1,4v, on nyt n.79cm pitkä, hoikka lapsi. tällä hetkellä käyttää kokoa 80cm (joitakin vaatteita on vielä 74cm ). Uskallanko ostaa ensi talveksi toppapuvun alennusmyynneistä?

Uskallat ostaa. Ottaisin kokoa 92 cm seuraavaksi talveksi.

Kuten jo joku mainitsi, jos niukempi mitoitus niin 98 cm. Vertaa Reimaan, Remuun tai Lassieen (92 cm), niissä paikkaansapitävä keskimitoitus, jos ostat muuta merkkiä.

Ääh. No mikähän koko sitten olisi? Lassien puku tällä hetkellä ja siinä koko 80cm, on ehkä hiukan reilu vielä. Olisiko se 86cm sitten hyvä koko talven? Vai suosiolla vain se 92, mutta jos onkin liian iso...kauhee mietintä, kääk.

Noin meillä ainakin meni noin, että viime talvena oli 80 - 86cm haalareita ja nyt menee 92cm vielä ihan hyvin tämän talven. Ja alesta aion ostaa taasen ensi talven puvun, eli se on sitten varmaan 100 - 110cm mallista riippuen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ääh. No mikähän koko sitten olisi? Lassien puku tällä hetkellä ja siinä koko 80cm, on ehkä hiukan reilu vielä. Olisiko se 86cm sitten hyvä koko talven? Vai suosiolla vain se 92, mutta jos onkin liian iso...kauhee mietintä, kääk.

ei 86cm, se on varmasti pieni!

Alkuperäinen kirjoittaja sgs:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

ei 86cm, se on varmasti pieni!

Ok. Eli siis 92 on saanut kannatusta. Sen me siis hankimme. Kiitokset kaikille! :)

Mä olen ostanut aleista/kirppareilta joka kokoa (kun hinnat on olleet 7 eur - 25 eur) ja meillä on seuraavakin käyttäjä tulossa. Mallit vaihtelee kovasti. Meillä poika 85 cm ja käytti KappAhlin 86 cm toppapukua mut nyt ostin Jonathanin babymallisen 86 cm puvun ja se lienee hyvä kevättalven. Meillä on Reimatec ja Lassie 92 cm kaapissa odottamassa. Ovat vielä olleet valtavia nuorelle herralle. Ajattelin katella jos nyt alessa jotain hyviä 98 cm pukuja, mut ehkä sellaisen tarvii ostaa vasta vuoden päästä tai sitte löydän hyvän kirpparilta tässä kevättalvella. Mut tosiaan se on kivempi ku on eri vaihtoehtoja kuin et kärvistelis yhden puvun kanssa jos ei aio laittaa latejaan jonnekin kalliiseen pukuun. Itse himoitsisin ostaa Polarn o Pyretin tai Ticketin talvipukuja mut ne ei taida alennettuinakaan olla mitään 50 euron pukuja eli täytyy varmaan unohtaa tuollaiset...

Minulla 1v3kk tyttö, pituutta 84cm ja nyt käytössä reiman 80/86 haalarit ja meille ajattelin hankkia alesta ensi talveksi koon 92 haalarin. Merkkinä reima tai lego.
Merkistä tietenkin riippuen, mutta luulisi 92 riittävän, jos noinkin pieni tyttö vielä on. Siis meillä käytetään nyt jo 86/92 vaatteita..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla 1v3kk tyttö, pituutta 84cm ja nyt käytössä reiman 80/86 haalarit ja meille ajattelin hankkia alesta ensi talveksi koon 92 haalarin. Merkkinä reima tai lego.
Merkistä tietenkin riippuen, mutta luulisi 92 riittävän, jos noinkin pieni tyttö vielä on. Siis meillä käytetään nyt jo 86/92 vaatteita..

Eikö 92 ole teillä ensi talveksi liian pieni?

Yhteistyössä