Lapsen kuumeiluun liittyviä kysymyksiä, hoitoon vienti yms.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "inna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"inna"

Vieras
Kysyisin hieman neuvoja lapsen sairasteluun liittyen. Itsellä esikoislapsi, joka ollut tosi terve, eikä ole tarvinnut aikaisemmin tällaisia miettiä. Nyt siis 1,5v lapsella lämpöä 38 astetta ja nuhainen. Huomenna olisi hoitopäivä, mutta se täytyy kai perua. Milloin olette vieneet lapsen hoitoon kuumeilun jälkeen? Kuinka herkästi annatte lapselle kuumetta alentavaa lääkettä? Mistä mittaatte lapsen kuumeen? Olen joskus kuullut, että pienellä lapsella tuo 38 olisi kuumeen raja...

Olen vienyt hoitoon kun on ollut yksi kuumeton päivä. Korvakuumemittarilla ja molemmista korvista. En ole vielä antanut 38 lämmöstä lääkettä, jos on muuten ok kuntoinen.

1 täysin kuumeeton päivä täytyy olla. Eli ei huomenna hoitoon. Kyllä mä oon antanu kuumetta alentavaa lääkettä kun kuumetta eli yli sen 38.

kainalosta mitataan kun on jo sen verran vanha lapsi.

Yksi täysin kuumeeton päivä ennen hoitoon vientiä. Kuumeen mittasin peräsuolesta, paljon vaseliinia ja mittarin kärki pyllyyn ja pyllystä mitattuna normaali lämpö on 37.5 eli 38 on jo pahasti lämmön puolella. Lääkettä annan muun voinnin mukaan ja yöksi, että saa nukuttua. Ellei kuume kovasti nouse eikä tunnu muutenkaan kipeältä, päätä särje yms. en anna lääkettä vasta kun illalla nukkumaan mennessä.

No ehdottomasti yksi kuumeeton vuorokausi kotona ennen hoitoonvientiä. Ei lapsella tosin ole mukava olla kipeänä hoidossa, vaikka kuumetta ei olisikaan mutta jos on kovin räkäinen, valvonut yöt yskien jne. Eikä ole järkeä lähteä tartuttamaan muita tuoreessa valuvassa räkätaudissa, oli kuumetta tai ei.

38 on kuumeen raja, itse lääkitsen jos lapsen vointi huono jo tuolloin ja muutoin 38,5 kohdalla.

Mitä kuumelääkettä sulla on?

Mä mittaan kuumeen korvakuumemittarilla.

Kuumeen rajasta en ole varma, mutta jos mun lapsilla on lämpöä yli 37 en vie hoitoon/ eivät mene kouluun koska jostain se lämmönnousu tulee. Aina ovat olleet kipeitä kun lämpö noussut, joten " turhaan" eivät ole olleet poissa.
Yksi kokonaan kuumeeton päivä välissä ja sitten hoitoon =)
Mä annan kuumetta alentavaa lääkettä jos kuume lähentelee 39 tai olo on huono. Esmes tuossa 38 lämmössä en anna lääkettä ellei lapsen vointi sitä vaadi ( eli on kivulias ). Huonetta viilentämällä nopealla tuuletuksella ja kevyellä vaatetuksella oloa saa helpotettua.

[QUOTE="Jepulis";23152432]No ehdottomasti yksi kuumeeton vuorokausi kotona ennen hoitoonvientiä. Ei lapsella tosin ole mukava olla kipeänä hoidossa, vaikka kuumetta ei olisikaan mutta jos on kovin räkäinen, valvonut yöt yskien jne. Eikä ole järkeä lähteä tartuttamaan muita tuoreessa valuvassa räkätaudissa, oli kuumetta tai ei.

38 on kuumeen raja, itse lääkitsen jos lapsen vointi huono jo tuolloin ja muutoin 38,5 kohdalla.

Mitä kuumelääkettä sulla on?

Mä mittaan kuumeen korvakuumemittarilla.[/QUOTE]

Meillä on Panadolia mikstuurana. Olen mitannut lämmön kainalosta.

[QUOTE="inna";23152455]Meillä on Panadolia mikstuurana. Olen mitannut lämmön kainalosta.[/QUOTE]

Sun kannattaa seuraavalla lääkärikerralla pyytää resepti Pronaxeniin, ja hakea sitä valmiiksi kotiin. Sitä voi antaa Panadolin rinnalla/ lomassa 2 krt vuorokaudessa, on pitkävaikutteinen kuumelääke. Sitä on hyvä olla kotona isompien kuumeilujen varalta. Se on kätevä antaa illalla ennen nukkumaanmenoa, vaikuttaa siis koko yön. Ja jos tuntuu ettei kuume taltu silläkään ja huitelee korkealla, annat Panadolia kg-määrän mukaisen annoksen vaikka 4h päästä tuosta Pronaxenista. Laskevat yhdessä kuumeen tehokkaammin.

Paranemisia!

Yhteistyössä