lapsen lääkitsemisestä kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tanjuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tanjuska"

Vieras
Mun pojalla nousi yöllä kuume, ei mitattu sen kummemmin mutta varmaan oli lähellä 38 jos ei piirun verran ylikin. En antanut lääkettä vaikka jonkun verran levottomasti nukkuikin, otin kyllä viereen että helpompi "pitää silmällä" kuumetta. Nytkin on vajaa 38 ja mietin tässä että annanko lääkettä vai en? Ei ole kivulias tai kränänen/kiukkuinen, vain väsynyt ja vähän hiljaisempi. Kun mietin että annanko nyt kuumeen tehdä töitänsä edelleen vai joko pitäisi lääkitä?!
Itsekkään en kovin herkästi kuumeeseen ota lääkettä, ja kun tuo lapsi on vajaaseen 3 ikävuoteen mennessä jo joutunut syömään kauhean määrän lääkkeitä ensin korvakierteeseen ja nyt syksyn aikana niveltulehdukseen niin en mielellään heti antaisi.
Eli mitä tehdä?

Miksi antaisit jos lapsella ei tuon enempää kuumetta ja ei ole kivulias. Kuume auttaa ihan aikuisten oikeasti pöpön karkoittamisessa. Lasella 38 astetta ei ole kovin kummoinen kuume.

Kiitos vieras vastauksesta, noin mäkin sen ajattelin mutta kun meillä oli tuossa miehen kanssa aamulla vähän "vääntöä" asiasta kun hän on sellainen "kanaemo" ja vähän ylihuolehtivainen niin ois halunnut että lääkitsen ja taisi vähän suutahtaa kun sanoin ei. <siksi vaan ajattelin kysyä vähän niinkuin yleistä mielipidettä ja linjaa.

Mä en ennen lääkinnyt myöskään, ennen kun vointi vaati lääkitystä ja se on mun mielestä ihan hyvä neuvo muille. :) Meillä kuitenkin lapsi sai vaikeutuneen kuumekourituskohtauksen 1,5v iässä (ei ollut edes korkea kuume, ehkä 38 astetta), joten sen jälkeen on pitänyt lääkitä heti, kun "edes epäilee, että lapselle saattaa nousta kuume".

Yhteistyössä