Lapsen/lasten syntymä paino....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnimanni84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnimanni84

Aktiivinen jäsen
15.10.2006
1 689
0
36
Tuli tosta toiseta ketjusta kun siinä puhuttiin et vaikuttaako lapsen paino mitä syö. Niin tuli mieleen se että vaikuttaako äidin oma syntymä paino siihen minkä painosia lapsia synnyttää...? Sillon kun mulla oli rakenne ultra, nii tuli kätilön kanssa puhetta lasten painosta ja kerroin et ite oon ollu yli 4kg kun synnyin ja meijän lapset on painanu kanssa syntyessää yli 4kg.
Nyt kun kolmatta ootan nii tiedän että tästä ei tuu mitn alle 4kg...
No kuitenki se kätilö jtn sanos sillo et hänen kaikki lapset (tiiä sit paljon hänel on lapsii ei tainu mainita :)...) nii on ollu yli 4kg ja hän on ite ollu myös syntyessään sen yli 4kg...
Nii et voiko siin olla mitn perää et äidin oma syntymä paino vois jtnki vaikuttaa siihen minkä kokoset on omat lapset on syntyessää?

Taisit siis tarkoittaa, että äidin oma SYNTYMÄPAINO vaikuttaisi lapsen syntymäpainoon. Noh, meillä ei ainakaan tämä pidä paikkaansa. Mä olen painanut syntyessäni just ja just 3kg. Meidän lapsista pienin on painanut 3815g ja suurin 4380g.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärsinkö oikein:
Taisit siis tarkoittaa, että äidin oma SYNTYMÄPAINO vaikuttaisi lapsen syntymäpainoon. Noh, meillä ei ainakaan tämä pidä paikkaansa. Mä olen painanut syntyessäni just ja just 3kg. Meidän lapsista pienin on painanut 3815g ja suurin 4380g.

Juu tätä meinasin

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä olen ollut reilu 3 kg ja pojat oli 4040 g ja 4785 g =)

Jösses Turkilmas, syntyikö tämä pikkasen vajaa 5 kiloinen ihan alateitse? Oli siinä varmasti puskeminen... Noh, kaiken sen kestää, kun "palkinto" on niin ihana ;0)

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärsinkö oikein:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä olen ollut reilu 3 kg ja pojat oli 4040 g ja 4785 g =)

Jösses Turkilmas, syntyikö tämä pikkasen vajaa 5 kiloinen ihan alateitse? Oli siinä varmasti puskeminen... Noh, kaiken sen kestää, kun "palkinto" on niin ihana ;0)

Juuh :D . Ja muuten ilman kivunlievitystäkin :laugh: . Vaan ei se oikeesti ollut mitenkään paha. Tosin jos olisin tiennyt että noin iso tulee (painoarvio oli 4060 g), niin EHKÄ olisin vaatinut sektiota...

mut kyllähän se vaikuttaa et millä rv:lläkin on syntynyt :whistle: mä synnyin joku viikko ennen laskettua ja painoin 3,5 kg. esikko syntyi rv 38 ja painoi 3050 g, kakkonen rv 41+5 ja painoi 4 kg joten kyllähän se voi olla niin että äidin syntymäpäino vaikuttaa.

No ei meillä ainakaan.
Mies on painanut noin 2500g ja oli 45cm pitkä (oli toinen kaksosista, miehellä on kaksois sisko)
Mä oon ite syntynyt rv42+0 ja painoin 2890g ja olin 47cm pitkä.
Meillä esikoinen poika syntyi rv42+0 painaen 3754g ja pituutta 51½cm
Toinen oli tyttö joka syntyi rv41+0 painaen 3610g ja pituutta 52cm
Kolmas oli tyttö syntyi rv40+2 painaen 3910g ja pituutta 50cm