Lapsen lävistys!Antaisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mies sekaisin.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mies sekaisin.

Vieras
Hei!
Meillä miehen kanssa keskustelua siitä saako lapsemme (joka siis vasta 5v.) laittaa halutessaan esim. 14-16 -vuotiaana lävistyksiä. Mies ehdottomasti sitä mieltä että tietenkin saa kun minä taas sitä mieltä ettei saa. En voi käsittää miten joku voi antaa lapsen tehdä tuollaista päätöksiä joita ehkä sitten myöhempänä saa katua. Kauhu kuvat jo näen päässäni kyn tyttö 15v. tulee kotiin naama täynnä reikiä ja isä varmaan perässä. :D Onneksi on muutama vuosi aikaa kasvattaa tuosta miehestä aikuinen ennen tytön murrosikää. ( Toki olisi se henkinen ikä varmistaa vissiin hieman aiemmin.) :D
Ja vielä lisään että tunnen kyllä muutamia aikuisia joilla lävistyksiä ja ne sopii heille mutta he jo aikuisia ja tietävät ne haitta puoletkin.
Kysymys teille kuuluu:

KUINKA MONI ANTAISI OMAN LAPSEN REIJITTÄÄ NAAMANSA SAATI ALAPÄÄNSÄ? :)

Älkää missään nimessä antako teinienne ottaa lävistyksiä tai tautointeja itselleen! Terveisin 15-vuotiaana lävityksen saanut ja siinä on edelleen reikä, joka ei mene ikinä umpeen.

Alkuperäinen kirjoittaja entinenreikänaama;25324616:
Terveisin 15-vuotiaana lävityksen saanut ja siinä on edelleen reikä, joka ei mene ikinä umpeen.

Otin itse 18-vuotiaana huulilävistyksen, pois koru lähti 22-vuotiaana. Kyllähän siihen pieni kolo jäi, mutta ei erotu mitenkään selvästi. Olen nähnyt pahempia finniarpiakin. Arven koko tietty riippuu siitä, missä koru on ollut. Esim. silmien välin lävistys jättää yleensä ison arven, kulmakorukin joskus. "Yksipuoliset" lävistykset kuten nenä ja huuli eivät.

No, itse olen sitä mieltä, että lävistyksen voi ottaa 16-vuotiaana. Genitaaleihin sitten 18+.

Itse otin nenälävistyksen 12 vuotiaana ja otin sen pois kun olin 18, eikä jäänyt arpea. Ei jäänyt kulmalävistyksestäkään.

Mun mielestä lävistykset ei ole niin paha juttu, nehän voi aina ottaa pois ja arpia voi muutenkin tulla vaikka ihan vaan finnistä. Tatuoinnit onkin sitten eri juttu.

16-vuotiaana saa lävistää ilman vanhemman lupaa, tai ainakin näin oli silloin kun itse olin 16. Meillä luultavasti saisi odottaa siihen asti, vaikka periaatteessa ei olekaan mitään lävistyksiä vastaan. Joku pieni, normaali lävistys saattaisi onnistua aiemminkin jos nuori sen hyvin perustelee. Ei ne teinit enää mitään vauvoja ole.

15v. ylöspäin saa ottaa lävistyksiä, nänni- ja genitaalilävistykset sekä tatuoinnit K18. Otin itsekin 15-vuotiaana kulmalävistyksen, joka kasvoi myöhemmin ulos ja arpihan tohon jäi, mutta ei haittaa.

Antaisin ottaa.

Olen itse ottanut nenäkorun 13-vuotiaana, ensimmäisen tatskan 15-vuotiaana, kielikorun 16 vuotiaana. Tatskoja tuli vielä 2 lisää sitten "aikuisena"...

Mitään näistä en kadu pätkääkään. Nenäkorua en ole pitänyt nyt enää muutamaan vuoteen, mutta eipähän ole kummoinen arpi. Tatskat on ja pysyy, ja kielikorukin on edelleen.

Isossa-Britanniassa oli joku teinityttö ottanut kielikorun, ja muutaman päivän päästä oli noussut korkea kuume. Tytön tila heikentyi, ja hän joutui sairaalaan. Vähän myöhemmin selvisi, että tytön aivot olivat täynnä mätää, mutta syytä siihen ei selvinnyt. Muutaman päivän päästä tyttö kuoli. Vasta tytön kuoleman jälkeen selvisi, että aivoissa oleva mätä johtui tytön kielikorusta. Se reikä oli tulehtunut, ja johtanut aivoihin. Surullista. Ja tämän kuulin opettajaltani muutama vuosi sitten.

Antaisin ottaa.
14-15v saa mielestäni päättää jo omasta kehostaan ja ulkonäöstään. Ehkä sitten jälkeenpäin katuu tai on katumatta, mutta se on hänen katumuksensa siinä vaiheessa.
Ja mielestäni joku pieni timantti nenäkoru on ihan nätin näköinenkin sievän tytön naamassa :)

Itse otin nenälävistyksen 14-vuotiaana, korun otin pois 17-vuotiaana eikä mitään jälkeä lävityksestä. Huulilävistyksen 15-vuotiaana joka on edelleenkin huulessa. Kielilävistyksen 16-vuotiaana, sekin edelleen. Napalävityksen 17-vuotiaana joka sittemmin meni umpeen raskauden aikana.
Ja tatuointikin on, sen otin kyllä näin aikuisiällä.

Yhteistyössä