Lapsen migreenin diagnosointi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja seurataan,seurataan...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

seurataan,seurataan...

Vieras
Kolmatta päivää lapsi on potenut eriasteisia pääkipuja,alkuun laitin flunssan piikkiin-mutta tänään tilanne äityi jo niin pahaksi että oksenti,itki ja oli tosi sairaan näköinen..
Soitin terveyskeskukseen,jossa sanottiin että 11v:lle voi antaa 4 x burana 400mg päivässä.Kuulostaa kamalalta määrältä,varsinkin kun tuo on niin pieni: 136cm,29,5 kg.
Vastaanotolle ei päästy,mutta seurata pitää..Burana vie kivun pois,jaksaa nyt jo jotain tehdäkkin..Lääkäri epäili että voisi olla migreenin kaltaista kipua..

Miten lapsen migreeniä diagnosoidaan?Pidetäänkö siinäkin kipupäiväkirjaa?Jos jollain on omia kokemuksia,kuulisin niitä mieluusti.

Kipupäiväkirjoja en ainakaan mä lapsena kirjoittanut eikä äiti ollut lääkärissä mukana, joten ellei häneltä puhelimessa ole tiheyttä kysytty, mentiin pelkästään EEG:n ja mun "pää särkee tosi usein ja tosi kovin"-tiedoilla.

Mun histamiiniyliherkkyys aiheuttaa hyvin lähelle migreeninkaltaisia päänsärkyjä mm. Muiden juttujen ohella jättäisin varmuudenvuoksi histamiinia sisältävät ja sitä elimistöstä vapauttavat ruoka-aineet pois.. löytyy googlella..

Mulle lapsena ainakin tehtiin ihan oireiden mukaan vaan migreenidiagnoosi, ei kai siihen mitään sen kummempia menetelmiä ole. Siskon pojalla epäillään nyt myös migreeniä ja pitävät kipupäiväkirjaa. Migreenissä on nimenomaan tärkeää, että kipua lääkitään riittävän isolla annoksella mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, eikä säästellä lääkkeitä.

Yhteistyössä