Lapsen muslimi kaveri :D hehheh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ahanguaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ahanguaa

Vieras
Suomalainen äiti tällä, eronnut

Joskus kun kertoi että on muslimi niin sanoi ettei saa syödä sianlihaa, mutta kyllä hän joskus salaa syö

Kyseessä siis 8v

No nyt meillä ja selitti et kyllä hän saa sianlihaa syödä äidin luona mutta isän luona ei saa.

Vielä vuosi sitten äitikin "yritti" pitää siattomuudesta kiinni.

Hassu lapsi :)

mulla on sellainen käsitys, että monelle sianlihan syöminen on melkein enemmän kulttuuri- kuin uskontojuttu. Siitäkin huolimatta, että juuret johtaa sinne uskontoon.

Kun uskonto määrittää niin isoa osaa yhteiskunnan ja yksilönkin toiminnasta, voi olla aika vaikea vetää rajaa siihen mikä on vaan tapa ja mikä sitten joku eettinen periaate.

Hmm. Tunnen aikuisia jotka eivät käytä alkoholia silloin kun ovat jonkun esim uskonnonnollisista syistä tai alkoholismitaustan vuoksi absolutisteja seurassa. Muussa seurassa taas mielellään ottavat saunaoluen, viinilasin ruuan kanssa tai iltaa istuessaan enemmänkin. Hassua kai tuokin.

• Tykkää
Reactions: Sadana
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27268017:
Hassua tässä on ainoastaan se, että (tapa)kristityt, joille itselleen mm. kymmenen käskyä eivät merkitse käytännössä yhtään mitään, naureskelevat muslimilapselle, joka ei noudata 100% ainakin osittain kulttuurisidonnaista ruokavaliota.

Näin. Vaikka vähän hassua on sekin, ettei aloittaja osaa yhdyssanoja, vaikka on aikuinen.

Hassua tässä on ainoastaan se, että (tapa)kristityt, joille itselleen mm. kymmenen käskyä eivät merkitse käytännössä yhtään mitään, naureskelevat muslimilapselle, joka ei noudata 100% ainakin osittain kulttuurisidonnaista ruokavaliota.

NÄIN JUURI. Ei merkkaa mitään vaikka himoitsee lähimmäisen omaisuutta, harrastaa esiaviollista seksiä (=tekee huorin), puhuu pahaa lähimmäisestään (kuten ap) jne. Sellasia ne kristityt on. HEH HEH.

Itse voisin hyvin kuvitella että noin kävisi oman lapsen kohdalla. Jos olisi muslimimies niin minulle olisi ok jättää sianliha pois kodin ruokatarjonnasta ja lapselta yleensä. Itse voisin syödä sitä sitten kodin ulkopuolella jos haluan.

Eron jälkeen jonkin aikaa voisin pitää kiinni sianlihattomuudesta mutta jossain vaiheessa varmaan kyllästyisin siihen ja tykkäisin myös että lapsi voi minun luona ja muualla syödä sianlihaa mutta isällään noudattaa tämän ruokavalioa.

nykymuslimeista löytyy samanlaisia "tapauskovia" kuin luterilaisistakin. Eli kuulutaan uskontoon vain koska.... Ystävistänikin monet noudattavat esim. ramadania, mutta syövät pekonia tms. Kaikki eivät siis ole fundamentalisteja, kuten av:lla kuvitellaan.

Ai sulle "älä tapa" ei merkitse mitään. :O

Kukakohan tässä nyt on hassu? Aikuinen ihminen, joka ei tajua, miten lapsen moraali toimii. Pitäisikö tämän kyseisen lapsen aivojen toimia eri tavalla kuin muiden lapsien, koska hän on muslimi? Ihan samalla tavalla vois mun lapset sanoa, että kotona saa syödä sianlihaa, mutta serkkujen luona ei. Mun lapset eivät ole muslimeja, mutta serkut ovat. Eri perheissä ja kodeissa sen perheen tavoilla. Vaikka lapsi olisi muslimikin, niin eihän tuon ikäinen vielä osaa järkeillä näitä asioita eikä toimia aina moraalisesti oikein. Moraali ei ole vielä kehittynyt siihen pisteeseen, että oikein toimiminen olisi itseisarvo, vaan oikein toimitaan rangaistuksen pelossa. Se on ihan universaali piirre,ja uskonnosta riippumaton.

No mun mielestä tää lapsi on hassu :) se tapa millä kertoo että kyllä hän välillä syö salaa jne.
Jos meillä on jokin kiellettyä niin tasan ei oma 8v mee kaverin äidille kertomaan, että kyllä hän välillä salaa tekee niin.

[QUOTE="A.p";27268191]No mun mielestä tää lapsi on hassu :) se tapa millä kertoo että kyllä hän välillä syö salaa jne.
Jos meillä on jokin kiellettyä niin tasan ei oma 8v mee kaverin äidille kertomaan, että kyllä hän välillä salaa tekee niin.[/QUOTE]

Ja mistäs sä sen tiedät??? Kyllä 8 v osaa pitää salaisuuksia just siihen suuntaan kun itse hyväksi kokee.

Heh, kyllä meidän tapakristitty perisuomalainen kymmenenvuotias poika oli selittänyt kaverinsa äidille, että pelaa usein enemmän kuin virallisesti saisi, kun äiti ei muista vahtia peliaikoja. Ja kyllä meidän lapset ovat oppineet jo pieninä, että äidillä ja iskällä on molemmilla hiukan omat säännöt, vaikka ydinperheessä asutaankin ja virallisesti säännöt ovat samat. :D Toisaalta olen kyllä kuullut myös viisivuotiaan analyysin siitä, miten eri tarhatätien säännöt eroavat toisistaan....

Viimeksi muokattu:
Täällä on kans yks äiti, joka piti sianlihattomuudesta kiinni vielä eron jälkeen jonkun aikaa. Nyt oon alkanut vähän lipsuun siitä, esim kouluun en ilmottanu mitään ruokarajotteita. Kotona syödään hyvin harvoin sianlihaa, lähinnä joskus jotain nakkeja tai makkaraa.

Eikä lapset mitään tyhmiä ole, kyllä ne osaa käyttää hyväkseen aikuisten erilaisia luonteita ja rajoja. Ja kielletystähän tulee ihan hirvee houkutus. Mun yks kaveri on ihan hysteerinen sen kanssa, että lapset ei vaan vahingossakaan syö sianlihaa eikä mitään mäkkäriruokaa, koska se on hirveetä paskaa. (No ei käy kieltäminen tota mäkkäriasiaa, mutta joskus kai saa syödä roskaruokaakin) No sen lapset kyselee koko ajan meiltä ja etenkin meidän lapsilta, että käytteks te usein mäkissä, ootteko syöneet hampurilaisia, syöttekö te sianlihaa. Oon ihan varma, että etenkin yks näistä lapsista menee heti kun äidin silmä välttää mäkkäriin syömään jotain pekonihampurilaista.

Yhteistyössä