Lapsen näkökanta

  • Viestiketjun aloittaja Tytär
  • Ensimmäinen viesti
Siiri
Joo, mene sinä vain ukkomiehiä metsää kaatelmaan. Se sopiikin tyyliisi ja moraaliisi. Ja aina löytyy miehiä, jotka parisuhteessaan käyvät kriisiä läpi ja ovat sinule helppoa saalista. Minä jatkan päivystämistä. heh hee..
 
hih
Sait minut nauramaan, sinä ""uskomatonta"". Tarkoitan siis ihan aitoa naurua, en iroonista. Itse olin eilen illalla tansseissa ja niin olisi kaksikin eri ukkomiestä halunnut tehdä lähempää tuttavuutta, mutta minulla oli meneillään oma saalistus, tiedoksi että kohteeni on vapaa mies -tai siis sellaisena ainakin on itseään markkinoinut, eihän se vielä todista hänen vapauttaan.
Kerro toki miten luistelemassa kävi :)
 
vielä nuori
Toista ihmistä ei voi omistaa. Muista tämä kun joskus joudut/pääset naimisiin ja miehesi ajaa metsään katsellessaan nuorempia rullaluistelijoita. Silloin, kun sinä olet jo vanhentunut ja kurttuinen. Nyt on helppo nauraa ja naurattaa ukkomiehiä, mutta kyllä sinäkin vielä opit kunhan vanhksi elät. Tai sitten et opi koskaan, eivätkä lapsesikaan, nimittäin toisen ihmisen tunteiden kunnioittamista. Siinä ei ole omistamiseta kysymys.
 
uskomatonta
hei ""vielä nuori"" ja muutkin!

Enkö minä nimen omaan tikkukirjaimilla korostanut, ettei toista voi omistaa, ei fyysisesti eikä henkisesti, näin se on.

Ja tiedoksi olen ollut naimisissa 17 vuotta mieheni kanssa ja olen edelleen.

Eli äskeinen lause ilmeisesti paljasti, etten ole ihan nuori enää kun en ole naimisiinkaan mennyt teiniprinsessana. Mutta eri asia tietenkin on että miten hyvin ulkoisesta olemuksestaan huolehtii, näyttääkö kuuskymppiseltä vai muutaman vuoden ikäistään nuoremmalle.

Lapseni on mielestäni toisia ihmisiä kunnioittava, vai mitä sanot 16-vuotiaasta joka koulunsa ohella halusi itse alkaa käydä vanhainkodeissa lukemassa vanhuksille, käy läheisessä lastenkodissa leikityttämässä lapsia....ja tämä on palkatonta vapaaehtoistyötä, hänen itsensä valitsema harrastus. 16-vuotiaan ei varmaankaan vielä tarvi keskittyä petettyjen tai muuten avioliitossaan sorrettujen ihmisten auttamiseen, vai kuinka?

Eiköhän ne ukkomiehet ihan itse tee itsestään naurettavia kun/jos kuolaavat nuorempien naisten perään. Minä olen kyllä vain saanut ehdotuksia ihan omaa ikäluokkaani olevilta, mutta kohteliaasti varattuna kieltäytynyt niistä.

Ja mitä rullaluistelulenkkiin tulee, niin metsäänajoja ei tapahtunut, mutta muutama tööttäys kylläkin, tosin jäi vauhdissa kiinnittämättä huomiota siihen, että oliko kuskilla sormus sormessa (toki monet ovat pitämättä niitä) vai istuiko akkakulta vieressä. Me keskityimme luistelun ohessa keskustelemaan ja ystävättäreni kertoi, että oli eilen ekaa kertaa eronsa jälkeen mennyt tansseihin kun halusi tanssia (ei etsimään laastaria, hän on aina pitänyt kovin tanssimisesta) ja sanoi, että lähti kesken illan takasin kotiin kun moni jopa tuttu ukkomies oli ehdotellut sopimattomia. Tietenkin pienellä paikkakunnalla tietäen, että mitä hänelle on tapahtunut, niin jos hän lähtee sen jälkeen viihteelle, niin onko hän vapaata riistaa, joka muka on siellä vain puutteen takia hakemassa lohdutusta. Ei ollut, eikä hänen tarvinnut laittaa kokemaansa vahinkoa kiertämään, vaikka ukkomiehet siihen olivatkin antaneet mahdollisuuden.


 
yks
nim. ""uskomatonta"",

pitäähän sinulle vastata, kun oikein odotat sitä ;)
... johan jo haukuit ""jotain"" kirjoittajaa pitkistä sepustuksista.

Yhtälailla sinä päivystät ketjua, josta odotat mielenkiintoisia vastauksia ;) ...ja lopetat sen sitten kun sinulla ei ole enää mitään sanomista.

Ei ole ap aikuisen naisen näkökulmasta toisia naisia puolustanut - joten siksi hänellä ei ehkä ole enää mitään lisäämistä asiaan ;)

Jotta ymmärtäisit pointtini, niin puhutaanpa rakkaasta petetystä ystävättärestäsi:

1) Iloitsiko ystäväsi pettämisestä?
- vaikka nyt myöhemmin onkin selvinnyt tilanteesta

2) Vähensikö toinen nainen kaunaa ja riitoja kotona?
- ei aluksi, ennenkuin ystäväsi tuli ""järkiinsä"", tästä ajasta kärsivät myös ystäväsi lapset

3) SUOSITTELEEKO YSTÄVÄSI NYT SALARAKASTA KAIKKIIN SUHTEISIIN LASTEN EDUN NIMISSÄ ?
- näin ap teki 2. viestissä ja lähinnä sitä olen kritisoinut

Ja yllärinä sinulle:

BONUS) Sallisitko sinä miehellesi salarakkaan, jos sen ansiosta miehesi jaksaisi kestää sinua paremmin kotona ? ;)


Jos vastaat kaikkiin ""kyllä"", se on sinun mielipiteesi ja kunnioitan sitä :)

Jos vastaisit useimpiin ""ei"", olet lähempänä minun mielipidettäni ;)

...enkä tajua, mistä sinä riehut minulle täällä palstoilla ;)

Aurinkoista päivää sinullekin ;)
 
uskomatonta
Sä oot lukenut liikaa Reginan, Ellien ja muitten erilaisia testejä:)

Laita mulle ""jos sait niin ja niin monta ei-vastausta tai niin ja niin paljon pisteitä, niin olet..."" jne. Mä kerron sitten, että millaiseksi testisi minut tulkitsi:)

Älä odota vastaustani ihan heti, alan pakkaamaan työreisuuni, olen reisussa muutaman päivän, en petä miestäni enkä aio eksyä edes hotellin viihdykkeiden pariin, sillä ne varatut siellä pyrkivät tekemään valloituksia, ja useimmiten onnistuvat:( Joten päivystelkää nyt muita:)
 
yks
uskomattomalta uskomattoman nopea vastaus !

Luuletko tosissasi, että odotin sulta joitain vastaus tuloksia?
... testin tulkintahan jo äskeisessä viestissä, jos luit tarkasti :)

Riittää, kun pohdit niitä itseksesi :)

Mukavaa reissua !
BTW... saako nyt miehesi pitää salarakasta reissusi ajan, jos et tiedä siitä mitään ?


 
Gigi
Niin kauan kun muistan vanhempani olivat vain isä ja äiti, eivät kumppaneita, mitään hellyyttää tai rakkautta en heidän välillään koskaan havainnut. Eivät he edes viihtyneet yhdessä, eikä heillä ollut yhteisiä puheenaiheita, muuta kun jokapäiväiset käytännön asiat. Meillä ei koskaan kuitenkaan riidelty. Isä ja äiti vain hoitivat meitä lapsia ja kävivät töissä.

Kun isä sitten yksi päivä ilmoitti että hänellä on toinen nainen (olin silloin 14v.) ja muutti pois, äiti laittoi kaiken tämän toisen naisen syyksi. Hän oli se itse saatana joka oli liiton rikkonut. Tuskin. Ei heillä ollut mitään yhteistä vuosikausiin ennen eroa.

Äitiäni tietysti loukattiin kun hänet sillä lailla jätettiin (mielestäni isäni toimi todella tahdittomasti). Ja äidille oli aina niin tärkeää näyttää muille ihmisille (naapurit, tutut jne) että meillä menee hyvin. Sitten yhtäkkiä hän olikin jätetty nainen. Hän teki mielessään tuosta toisesta naisesta syyllisen, siis mielessään kielsi sen että heidän avioliitossaa olisi ollut mitään ongelmia. Itsepetos on niin voimakas, että hän vieläkin puhuu siitä kuinka heillä menee hyvin ja sitten tuli toinen nainen joka pilasi kaiken.

Olen tästä siskon ja vljen kanssa puhunut ja olemme kaikki samaa mieltä, vanhempieni liitto kuoli jo vuosia ennen toista naista ja eroa.
 
Kia
"" saako nyt miehesi pitää salarakasta reissusi ajan, jos et tiedä siitä mitään ?""

Tuskinpa kukaan lupaa kyselee, eiköhän kaikki toimi niin kuin itse parhaaksi näkee.

Toista kun ei voi omistaa, koskaan.
 
Siiri
Joopa joo. Voisit ""uskomatonta"" suositella ystävättärellesi lohdutukseksi salarakasta omasta puolisostasi. Ehkä näin onkin jo käynyt, sinun tietämättäsi. Suvaitsetko sen sitten hymyssä suin?
 
Siiri
Gigi:

Näinhän se on. Jotkut porskuttavat eteenpäin ilman tunteita, jos kumppani pettää ja jättää. Joihinkin se sattuu, koska itse on luottanut suhteen kestävyyteen.

Älä sinä vain koskaan luota, jos et pysty hymyssä suin kestämään sitä että se saattaa loppua...
 
Justiinsa!
Lapsille pitäisi opettaa pyhäkoulussa uusi iltarukous:

""Anna, Taivaan Isä, äiskälle ja iskälle salarakkaat, niin että sitten kun tulee ero, tiedämme ketä pitää kiittää sopuisasta ja auvoisasta uusioliitosta!""

Ja kun ero tuli: ""Hyvä, hyvä!"" huusivat lapset ja taputtivat karvaisia käsiään.
 
Siiri
Joo. Äitiyspakkauksessa pitäisi jo jakaa neuvo siihen että on lapsen parhaaksi hyväksyä kaikki salarakkaat. Se on lapsen paras, jos suhde vanhempien välillä ei toimi. Lapsi saan näin kaksi onnellista kotia yhden onnettoman sijaan. Siis aloite neuvolaan...
 
tintti
Johan tästä nyt marttakerho tulee, kun joutuu jo pläräämään pitkät litaniat ""uskomattoman"" miehestä ja mitä se meidän 16-vuotias lapsi tekeekään hellanlettas sentään, ja sittenpä käytiin lenkillä ja mitäs ystävätär sitten sanoikaan ja ooh kun tuli ukkomies vastaan ja tervehti, varmaan oli sopimattomat mielessä... hohhoijaa, mikähän oli tuonkin tilityksen pointti?
 
Woman
""Ja osa näyttää tietävän ilman faktoja ap:n tämänkin hetken tilanteen paremmin kuin ap itse...toisena naisena, aloittanut jonkun muun ketjun jne.""

Huomasin itsekin asioiden yhteyden, aloittaja on aloittanut myös toisen ketjun, jossa hän on ""uusi nainen"" ja perustelee siinä kuinka hän on varatulle miehelle taivaan lahja kun pelastaa lapset huonosta liitosta... Mistäkö tiedän, no siitä, että tekstit on kirjoitettu samalla tyylillä ja myös siitä, että ketjujen aloittaja on ilmeisen herkkä ottamaan itseensä ja aina kun joku kyseenalaistaa hänen tekstejä hyökkää hän heti kimppuun mm. kehottaa ihmisiä vaihtamaan ketjua kun ei ymmärretä asiaa hänen kantiltaan.

Minusta ketjujen aloittajalla ei ole kaikki kohdallaan ja häneltä nimenomaan puutuu empatia ja perusarvot ovat hänelle aivan utopiaa, jos hän haluaa jotain niin muut väistyköön, ajattelumaailma on lapsen tasolla. Aloittaja on myös kommentoimassa ketjuja muilla nimimerkeillä omaksi parhaaksi ja häipyy aloittajan nimimerkillä pois, kun ehkä tajuaa oman naurettavuutensa...

Samapa tuo, kun mies ei eroakaan suhteesta tai jos ja kun mies palaa takaisin avovaimonsa luokse saa alkuperäinen ansionsa mukaan.
 
karo
Vai on uusi nainen ja tytär samoja henkilöitä? Uskallan epäillä, sillä täällä ollaan anonyymejä eikä ole mitään syytä toimia niin. Minä kyllä en löydä heidän teksteistä samanlaista kirjoitustapaa tai jotain muuta mistä heidät voisi tunnistaa. Joissain asioissa kylläkin samanlaisen tavan ajatella asioista, mutta onhan muillakin samanlaisia mielipiteitä, ei se silti heistä samaa ihmistä tee. Ja mitäs vaikka olisikin sama, onpa ainakin kärttyiset tädit saaneet ajankulua kun ovat purkaneet itseään täällä, purkaisivat silti ennemmin noin ahdingontäyteistä tekstiä vaikka vertaistukiryhmässä tai konkreettisille ystävilleen, jotka tuntemat kaikki osapuolet, vai joko ne ystävät ovat väsyneet kuunteleen ;)
 
Siiri
Tätä samaa huomiota ei moni ole tehnyt. Minä olen ja muutama muu. ""yks"" ilmeisesti myös.

Eikä tämän päättelyyn tarvita edes sitä tekstien samankaltaisuuden toteamista. Pelkkä arvomaailman huomaaminen riittää. Se kun paistaaa tekstistä läpi. Mitä kukakin kunnioittaa ja mitä arvoja elämänsä ohjenuorana pitää. Ne näkyvät.


Erehdyksiä sattu, pettämisiäkin. Myös aitoa katumusta. Anteeksiantoa ja unohdusta. Se, että unohdetaan inhimilliset tunteet kertoo jo luonteesta... Se, että hyväksytään ja kannustetaan minkä tahansa nimissä tekemään mitä tahansa, kertoo myös jotain..
 
ap
Päätin noudattaa muiden neuvoja ja omaa ajtusmaailmaani olla alentumatta toisten tasolle ja siksi olla hiljaa, mutta palasin laittamaan yhden (ja vain yhden) viestin, jotta tämä turhanpäiväinen spekulointi henkilöllisyydestäni loppuu. Eli ei kannat esittää kysymyksiä, en vastaa, olen jo nyt vastannut moniin täysin alkuperäistä asiaa sivuaviin kysymyksiin. Mutta jäinhän ainakin kiinni siitä, että olen kyllä lukenut viestinne, itse asiassa tänään koko pitkän ketjun, sillä eihän kauniina päivinä ulkoa malta sisään edes koneelle tulla, mutta muut ovat viitsineet. Kiitos kaikista kiihkottomista kommenteista niin samoin ajatteleville kuin erilaillakin ajatteleville. Mielenkiintoista huomata miten ihmiset kykenevät samanlaisia ajtuksiaan tuoda esiin niin eri tavalla, tämän on varsinkin huomannut eri mieltä olevien keskuudessa. Toiset käyvät heittämässä oman mielipiteensä ja that´s it. Toiset taas ottavat tämän asian elämäntehtäväkseen. Mutta onhan se jo todettu, että me ihmiset todellakin ollaan erilaisia ja todella hyvä juttu niin.

Mitä tulee henkilöllisyyteeni, niin en todellakaan ole tämä uusi nainen, joksi minua väitetään. olen kyllä lukenut sitä ketjua, mutta en ole kommentoinut, sillä minulla ei ole uuden naisen näkökantaa asioihin omasta kokemuksestani.
Olen kyllä huomannut, että hän ajattelee joistakin asioista kuten minä, mutta ei läheskään kaikista. Toivoisinkin, että mikäli sinä uusi nainen olet lukenut tätä ketjua ja huomannut saamani aiheettomat syytökset, niin toivoisin, että kävisit omassa ketjussasi kertomassa, että minä en ole sinä, en ole vaikka nämä syyttäjät miten sitä yrittää väkisin veivata ja vääntää niin. Uskokoon ken tahtoo ja spekuloikoot niin paljon kuin aikaa riittää, mutta nyt on kyseessä asia jonka minä itse tiedän 110% varmuudella.

Jääköön tämä viimeiseksi kommentikseni, en edes käy lukemassa tätä, mutta käyn kurkkaamassa kuuluuko uuden naisen puolesta jotain selitystä...Ja päkkipää kun olen, niin mielipidettäni en muuta, eli se siitä kun joku jossain vaiheessa meinasi, että minulla on ollut provosoiva äiti:) Ja te kiihkoilijat voitte kokeilla vaikkapa uskonlahkojen käännyttäjien hommia, sopii teille oikein hyvin!

Aurinkoista kesää kaikille petetyille, pettureille, lapsille, kiihkoilijoille, ymmärtäville, negatiivisille ja positiivisille ihmisille. Minä vietän mielummin kesäni ulkona kuin sisällä tietokoneen ääressä ""tapellen"", tehkää tekin samoin!!!!!!!
 
Siiri
Aurinkoista päivää sinulle sitten. Ja hvyää loppuelämää :)
Älä häiriinny vaikka me muut jatkaisimme tätä, sinunhan ei enää tarvitse tätä lukea. Joillekin ihmisille nimittäin on sydäntä lähellä ajatella asiat loppuun asti, etenkin pohtia omia arvojaan. Ei tekisi pahaa sinullekaan.
 
haaa
Siiri hei sinä et välttämättä ole ns. Jumala. Vaikka näytätkin haluavan sanoa viimeisen sanan... On olemassa monia totuuksia, sinun on vain yksi niistä. Arvo ei ole itseisarvo.
 
Oinas vm68
Kannattaisi muistaa, että vanhemmat on esimerkkinä lapsilleen ja vanhempien arvomaailma välittyy lapsille, ikävä kyllä myös tämä nykyinen. Ennen ainakin opetettiin arvostamaan ja kunnioittamaan toista ihmistä ja toisten parisuhteita, mutta nykyään ei millään ole mitään väliä. Kumppania saa tai pitääkin vaihtaa lennossa, eikä sillä ole väliä jos siinä sattuu satuttamaan jotakuta toista. Vain pelkällä itsekkyydellä on väliä ja toisesta välittäminen tulkitaan heikkoudeksi ja uskollisuus on mustavalkoista ja tiukkapipoista ajattelua. Onneksi synnyin silloin viime vuosituhannella jolloin arvomaailma ja moraali oli aivan jotain muuta kuin nykyään. Sääliksi käy tämän päivän lapsia, jotka omaksuvat nykyisen arvomaailman. :(
 
minä
Tiedättekö arvon rouvat/neidit, että tekopyhä paskantärkeys, toisten ihmisten arvosteleminen (ette varmaankaan ymmärrä eroa ""keskustelun"" ja ""arvostelun"" välillä) ja tuomitseminen, ja täysin älyttömien johtopäätösten tekeminen rivien välistä osoittaa teidän pienuutenne ihmisinä.

Oikein paljon tsemppiä alkuperäiselle kirjoittajalle. Toisin kuin joku älypää tässä äsken mainitsi, minun mielestäni olet todella ajatellut nämä asiat aika pitkälle. Hyvää elämää sinullle !
 
Siiri
Tekopyhä paskantärkeys.. Sitäkö mielestäsi on se, ettei suvaitse tai hyväksy pettämistä? No mielummin olen paskantärkeä kuin moraaliton.

Tekopyhä?? Jos toisen parisuhteen kunnioittaminen tai uskollisuus ja se, että ensin erotaan ennen kuin otetaan uusi tilalle on mielestäsi tekopyhyyttä, niin olisi kiva kuulla sinun tärkeimmistä arvoistasi muutakin.
Ainakin ne poikkeavat omistani kovasti, onneksi.

Ehkäpä olet vain ihminen joka ei voi käsittää että elämässä ei voi tehdä ihan mitä haluaa, kaikki itselle heti-nyt meiningillä. Tai ehkä sinä voit.. Minä en voi. Sitä sanotaan sosiaaliseksi toiminnaksi, inhimillisyydeksi, että ottaa muutkin ihmiset huomioon.
 

Yhteistyössä