Lapsen nenä vuotanut melkein koko ajan joulusta asti? allergiaako...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allergiaako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allergiaako

Vieras
Pian 3-vuotiaallamme on koko ajan nuha, alkaen jostain joulun tienoilta (tähän asti olikin erittäin harvoin edes nuhassa). Nenä vuotaa jatkuvasti, sekä kirkasta limaa että välillä tulee ihan keltaista paksumpaa räkää. Kurkkua kröhistelee jonkin verran ja ääni on toisinaan käheänä, ei koko aikaa eikä jatkuvasti kuitenkaan.
Joulun jälkeen on pari kertaa ollut lämpöäkin ja selkeä flunssa mutta tuo räkäisyys on nyt niinkuin jatkuva olotila.
Allergioita testattiin 1v:nä ihottumien takia, silloin mm.heinät ja lehtipuut oli negatiivisia.
Veisittekö lääkäriin, onko siitä mitään hyötyä? Vai voiko jotain kotikonsteja vielä koittaa?
Meillä on koko ajan ollut mm.sipulipussi öisin huoneessa, jolloin yöt nukkuu ilman räkäisyyttä. Ja ulos tietenkin puetaan sopivasti päälle ym.

Meillä ollut kolme vuotiaalla sekä vauvallamme jatkuvasti samanlaisia oireita myös. Vauva on nyt puoli vuotias ja nuhaa on ollut enemmän kuin "ei-nuhaa.Räkää räkää, yskää ja nuhaa. Välillä lämpöä. Yhdestä taudista päästy niin toinen jo tulee. Korviin meni kerran molemmilla- ja antibiootit. Yskänlääkkeitä ei pienille ollenkaan. Mutta, jos hengittäminen vaikeaa, niin saimme hengitettävää ventolinea. Se avaa keuhkoputkia. Tämå vuosi on ilmeusesti tällainen "tautivuosi...olen kuullut muillakin.

Veisin lääkäriin, jos itse olisin huolissani ja senhän voi käydä tarkistuttamassa ettei ole mennyt korviin tai keuhkoihin. Välillä tuntuu, että antibiootteja määrätään turhanpäiten. Kuumetta ja kioua alentavat lääkkeet eivät ole niin pahoja terveydelle.

Jaksamista ja hyvää kevättä.

Lisää?

Itse asiassa käytiinhän me lääkärissä helmi-maaliskuulla, just siks, kun pelättiin, et on menny korviin (lapsi nukku huonommin ja oli äkänen ku ampiainen). Yksityinen korvaspesialisti sit kysy, että miks tultiin ja kun kerrottiin, niin tokas, että "eihän se nuha sitä tarkota, että korvat olis tulehtuneet" ja piti meitä vissin muutenkin ihan ylihössääjinä... korvat oli puhtaat... ois nolottanu jos ei ois niin paljo vituttanu ton lääkärin asenne!

Yhteistyössä