Hae Anna.fi-sivustolta

"Lapsen on itse hoidettava harrastuksensa"

Viestiketju osiossa 'Harrastukset' , käynnistäjänä Rahat ja kulkeminen, 03.09.2012.

1. Rahat ja kulkeminen Vierailija

Minun lestadiolaisvanhempani asettivat harrastuksillle sellaiset ehdot, että:
    - harrastus on maksettava itse
    - kulkeminen hoidettava itse
    - ei saa olla kilpaurheilua.

Olin onneksi 10-vuotiaana tienannut sen verran rahaa, että sain ostettua harrastusvälineet. Kerhon vetäjä haki autolla. Treenasin tosi paljon ja olin kerhon paras. Valmentaja oli minusta ylpeä ja kehui kaikille. Vanhempani eivät juuri kehuista piitanneet. Välineeni olivat jo loppuunkuluneet ja ostin vähän uusia, mutta rahat olivat auttamatta loppumassa. Muille kerholaisille vanhemmat ostivat tuhansillakin euroilla välineitä. Voi miten hienoja ne olivatkaan, kun sain kokeilla. Syntyi heti uusia kerhon ennätyksiä!!!

15-vuotiaana ostin sitten vanhan mopon ja jouduin myymään välineeni ja lopettamaan harrastuksen. Valmentajani tulistui päätöksestä ja ei voinut ymmärtää miksei vanhempani tukeneet minua, vaikka pärjäsin todella hyvin ja olin lahjakas. Tykkäsin todella lajista, mutta kustannukset olivat kovasti nousussa ja halusin käydä ammattikoulun, johon pääsin mopolla lumimyräkässäkin. Ja halusin säästää kesätyörahojani.

Niinpä sitten jätin lajin. Kerran oli minullakin harrastus. Eikä se maksanut vanhemmilleni penniäkään.

2. Pyry Vierailija

Vanhempasi ovat kusipäitä. Tietysti voi olla ettei heillä ole rahaa lasten harrastuksiin mutta kannustaminen ja ylpeys eivät maksa mitään. Vanhempasi tuskin rakastavat sinua. Karua mutta totta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri