M
mitähäh?
Vieras
Olen aivan tyrmistynyt tästä... Lapsi on siis 5-vuotiaiden päiväkotiryhmässä, jossa on 23 lasta. Samassa päiväkodissa on myös kaksi muuta ryhmää pienemmille. Olen jo aiemmin päiväkodin alettua ihmetellyt, miten vessassa saippua on niin kamalan korkealla. Aamuisin hoitajat patistelevat lapset "huuhtaisemaan" kädet ennen aamupalaa ja olen ajatellut että se on vain tuolloin pelkkä "huuhtaisu" vedellä.
Äsken juttelin lapseni kanssa tuosta käsienpesusta ja hän sanoi, että aina, pitkin päivää, kun kädet pestään, pestään ne vain vedellä huuhtaisemalla. Lapset siis itse huljauttavat vesihanan alla ja kuivaavat. Saipuaan he eivät yletä eivätkä hoitajat auta käsien pesussa.
Jäin tosiaan miettimään, mitä järkeä moisessa on? Pöpöt eivät tuolla kuole mihinkään ja toisaalta taas pelkkä käsien kastelu lisää erilaisten pöpöjen määrää ja muhimista märissä ja kuitenkin kosteiksi jäävissä käsissä.
Onko tämä vesipesu ihan joku normaali päiväkotikäytäntö?
Äsken juttelin lapseni kanssa tuosta käsienpesusta ja hän sanoi, että aina, pitkin päivää, kun kädet pestään, pestään ne vain vedellä huuhtaisemalla. Lapset siis itse huljauttavat vesihanan alla ja kuivaavat. Saipuaan he eivät yletä eivätkä hoitajat auta käsien pesussa.
Jäin tosiaan miettimään, mitä järkeä moisessa on? Pöpöt eivät tuolla kuole mihinkään ja toisaalta taas pelkkä käsien kastelu lisää erilaisten pöpöjen määrää ja muhimista märissä ja kuitenkin kosteiksi jäävissä käsissä.
Onko tämä vesipesu ihan joku normaali päiväkotikäytäntö?