Lapsen penaali maksoi 22,95 - miten ne ennen olivat halvempia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolme reppua ja penaalia on eri asia kuin yksi reppu ja penaali :saint:
Eka reppu ostettiin ekalla, toinen yläasteen alussa ja kolmas yliopistoon mennessä. Kaikki ovat näin ollen kestäneet 6 vuotta ja sitähän sinä kysyit. ;)
Penalia piti vaihtaa hurjassa nuoruudessa jo ala-asteen kolmannella, mutta yläasteen alussa ostettu kestikin yläasteen, lukion, yliopiston ja on käytössä vieläkin. :D

Kolmasluokkalainen osti juuri uuden penaalin Prismasta, makso 5.90;-.
Kiva, ja riittävän iso.

Viime vuoden puolivälissä ostettiin reppu, joka maksoi muistaakseni 19.90e BudgetSportissa.
Silä mennään niin kauan ku pysyy ehjänä.

Hintoja kannattaa varmaan vähän vertailla ja ostopaikkaa.

Heh.. Mammahan on ottanut ihan tuhlailun kannalta tämän koulun alun :D

Meillä likan reppu maksoi 24.95 - halusi Hello Kittyn.
Kynäkotelo maksoi 4.95 -mieluinen sekin
Kynät nyt on halpoja, ym. kouluvermeet

Meillä esikoinen lähtee kouluun eskariin ostetun repun kera. Tais maksaa alle 20eur ja on niin iso että koulukirjat yms mahtuu ja liikuntavaatteetkin. Ei mulla ole varaa eikä halua ostaa joka vuosi uutta jos ei ole pakko. Eskariinkin reppu ostettiin sillä periaatteella että se menee kouluun ja niin kauan kuin kestää. Koulusta saadaan kynät yms joten me ei olla ostettu kuin yks satsi missä on kumi, kynä, viivotin ja terotin ja maksoi 3eur!! Kouluun en aio ostaa ees uusia vaatteita vaan siksi että koulu alkaa. Ne vaatteet jotka on niin niillä mennään. Tarvittaessa ostetaan sitten uudet.
Mielestäni vanhemmat lähtee ihan turhaan tuohon typerään touhotukseen mukaan ja antavat lapsille vallan. Yritti meilläkin tyttö, mutta meillä määrään MINÄ!!

Meillä penaali maksoi 6,95 ja reppu 29,90 e. Sen kalliimpaa en tuolle ekaluokkalaiselle olisi ostanut, koska on vielä hieman huolimaton (ei pidä välttämättä kovinkaan hyvää huolta omaisuudestaan...).

Tokaluokkalaiselle ostin mielestäni kalliin repun (49,90) ;) mutta ei se ole mitään 79.90 verrattuna :D.

Mielestäni vanhemmat lähtee ihan turhaan tuohon typerään touhotukseen mukaan ja antavat lapsille vallan. Yritti meilläkin tyttö, mutta meillä määrään MINÄ!!

Peesailen sua. Mä olen ajatellut asian niin että jos penaali tai reppu hajoaa niin ostetaan uusi, ei ennen vaikka nyt Nico-Petteri sattuiskin haluamaan. Tällä haluan opettaa lapselleni edes hitusen jonkin sortin kestävää kehitystä. Ei tarvitse ostaa uutta vaan siksi kun haluaa ja muutkin niin tekee.

Viime vuonna isovanhemmat osti repun ja penaalin ja ne on nyt jo ihan rikki :( Ei ne vissiin enää viitti edes tehdä laatua, kun joka vuos ostetaan uudet. Mä en suostu siihen!

KÄytiin penaaliostoksilla, niin osasin tarkastella ominaisuuksia niin, että kestäis pidempään kun sen vuoden. Reppu haetaan vasta ens viikolla. Poika toivois olkalaukkua. Mä vielä vähän mietin että onko toka luokkalaisen hyvä kulkee sellasen kanssa. Joka tapauksessa tulen siinä repussakin kiinnittämään huomiota laatuun ja "iättömyyteen". Siis sellaisiin ominaisuuksiin että se reppu sopii käyttöön useammankin vuoden.

Mä olen järkyttynyt kuinka moni tässäkin ketjussa on mukana kerskakulutusjuhlissa :/ Meillä on vaan tää yks maapallo!

[QUOTE="jaa-a";24382441]Meillä penaali maksoi 6,95 ja reppu 29,90 e. Sen kalliimpaa en tuolle ekaluokkalaiselle olisi ostanut, koska on vielä hieman huolimaton (ei pidä välttämättä kovinkaan hyvää huolta omaisuudestaan...).

Tokaluokkalaiselle ostin mielestäni kalliin repun (49,90) ;) mutta ei se ole mitään 79.90 verrattuna :D.[/QUOTE]

Tähän lisään (kun joku mainitsi kerskakulutuksesta), että tokaluokkalainen sai uuden repun, koska viimevuotisesta (vaikka oli merkkireppu) meni pohja puhki vuodessa :/.

Yhteistyössä