Lapsen rippijuhlat yhdessä vai kahdessa paikassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rippilapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rippilapsen äiti

Vieras
Itse olen ehdottomasti sitä mieltä, että yhdessä paikassa. Samaa mieltä on lapsi itse ja exän vaimo. Exä kuitenkin on sitä mieltä, että meillä pidetään yhdet juhlat mun suvulle ja heillä sitten toiset juhlat hänen suvulle.

Emme ole riidoissa eikä sukulaistenkaan välit ole huonot. Aivan hyvin mahtuisimme saman katon alle. Exän sisarusten kanssa olen tekemisissä vaikka erosta on jo melkein kymmenen vuotta. Myös exän vaimon vanhemmat ja sisarukset mahtuvat noihin juhliin aivan hyvin.

Mun mielestä on hölmöä pitää tuollainen juhla kahdessa eri paikassa. On eri asia pitää jotkut synttärit kahdessa paikassa, mutta rippijuhla on eri asia. Myös lapsi ja exän vaimo ovat sitä mieltä, että juhlat pidetään meillä. Syynä etenkin se, että meillä on enemmän tilaa. Lisäksi mä tekisin pääosan tarjottavista joten on helpompaa kun ei tarvitse sitä määrää kuljetella mihinkään tai mun tehdä tarjottavat ja sitten exän vaimon tehdä tarjottavat. Mulle tarjottavien tekeminen on helppoa jo ihan ammatin puolesta.

Onko exä vain jääräpäinen suomalainen mies :D No eiköhän me naisväellä saada taottua järkeä päähän. Myös lapsen omaa toivetta voisi kuunnella tässä asiassa. Mitään juhlatilaa emme vuokraa. Se maksaa eikä täällä edes ole montaa paikkaa mitä vuokrata. Ja aina se on rennompaa kun kotona juhlitaan.

Kysy siltä exältä, että järjestetäänkö kahdet erilliset hääjuhlatkin, kun rippilapsi tulee menemään naimisiin. Ne on ihan toisiinsa verrattavat tilaisuudet. Samaten ex:lle voi tehdä selväksi, että ne on rippilapsen juhlat ja tehdään kuten hän haluaa, eikä miten ex haluaa.

Kysy siltä exältä, että järjestetäänkö kahdet erilliset hääjuhlatkin, kun rippilapsi tulee menemään naimisiin. Ne on ihan toisiinsa verrattavat tilaisuudet. Samaten ex:lle voi tehdä selväksi, että ne on rippilapsen juhlat ja tehdään kuten hän haluaa, eikä miten ex haluaa.

Aika usein kyllä "lapsi" itse järjestää häät puolisonsa kanssa. Harvemmin nykyään vanhemmat. Ei ole verrattavissa rippijuhlaan jonka järjestää vanhemmat.

Aika usein kyllä "lapsi" itse järjestää häät puolisonsa kanssa. Harvemmin nykyään vanhemmat. Ei ole verrattavissa rippijuhlaan jonka järjestää vanhemmat.
Molemmat on kuitenkin sellaisia "kerran elämässä" tapahtumia, paitsi naimisiin voi mennä useammin kuin kerran :D. Mutta niitä ensi häitä juhliessa ei kyllä yleensä seuraavia vielä mietitä. Huonoissa väleissä olevien erovanhempien kanssa joutuu aina miettimään, miten hoitaa rippijuhlat, ylioppilasjuhlat, häät jne. Ei noita ole tapana jakaa moniin eri juhliin, jotain rääppiäisiä voidaan joskus pitää niille, jotka eivät ole syystä tai toisesta päässeet varsinaisiin juhliin.

Mun rippijuhlat (samoin kuin häät ja lapseni ristäiset) pidettiin vain kerran, kaikille sukulaisille yhtäaikaa. Kukaan ei jättänyt tulematta siksi ettei olisi halunnut tulla yhtäaikaa exän-nyxän-kumminkaiman kanssa!

Yhteistyössä