Lapsen ripuli, milloin hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsella on ollut ripuli, torstai-iltana uloste oli ekan kerran löysähköä ja perjantaina sitten ihan löysää ja lapsi oli varsin nuutunut. Lauantai meni lähinnä makoillessa ja tänään sitten on ihan normaali oma itsensä, mutta maha on vielä löysällä.

Eilen oksensi kerran, mutta muuten ei ole oksennellut. Tänään on jo ruokakin maistunut hyvin.

Lapsi ripuloi 1-3 kertaa päivässä kun käy kakalla.

[QUOTE="vieras";28208843]48 tuntia ripuloimatta ja oksentamatta ennenkuin hoitoon takaisin.[/QUOTE]

Mutta jos tuo on rotan aiheuttamaa ripulia, niin sehän voi kestää jopa 14 vrk, eihän sitä kukaan voi olla noin kauaa poissa töistä.

Samaa mietin, esikoisella alkoi ripuli to-iltana eikä osoita vielä mitään laantumisen merkkejä. Syö ja juo muttei onneksi oksenna. Ripuli on keltaista, vaahtomaista ja ällöttävän hajuista. Eikös rota oireilisi myös oksentamalla ja kuumeena?

Kuopus töräytti yksittäisen ripulikakan paria päivää ennen esikoista, miehellä kipeä vatsa muttei ripulia ja itse olen oireeton. Mitä kummaa tämä on?

[QUOTE="vieras";28209019]Samaa mietin, esikoisella alkoi ripuli to-iltana eikä osoita vielä mitään laantumisen merkkejä. Syö ja juo muttei onneksi oksenna. Ripuli on keltaista, vaahtomaista ja ällöttävän hajuista. Eikös rota oireilisi myös oksentamalla ja kuumeena?

Kuopus töräytti yksittäisen ripulikakan paria päivää ennen esikoista, miehellä kipeä vatsa muttei ripulia ja itse olen oireeton. Mitä kummaa tämä on?[/QUOTE]

Just samanlaista ripulointia meillä on. Toi yksi oksennus kerta johtuu luultavasti juuri tuosta lakritsasta, jonka tätini lapselle antoi ei maha sitä kestänyt sillä hetkellä, kun sen oksensi ulos. Muuten ei ole oksentanut. Meillä ei ole muut ripuloineet, mulla oli tänään vähän maha kipeä, mutta ei ainakaan vielä ole tarvinnut vessaan mennä.

Yhteistyössä