lapsen sairasloma todistuksesta työnantajalle? voinko hakea miehen puolesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cukkis

Vieras
siis lapsemme on vesirokossa ja minä olen eilisen ja tämän päivän ollut. En tarvitse töihin lappua. Mies on loppu viikon kotona. Voinko hakea lapun jo tänään miehelle vai pitääkö miehen hakea se ihan itse huomenna lapsen kanssa?

No tottakai voit hakea lapselle sairaslomatodistuksen työnantajaa varten. Ei siinä muistaaakseni ole vanhemman nimeä vaan lapsen. Sen sitten voi käyttää kumpi tahansa vanhemmista.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No tottakai voit hakea lapselle sairaslomatodistuksen työnantajaa varten. Ei siinä muistaaakseni ole vanhemman nimeä vaan lapsen. Sen sitten voi käyttää kumpi tahansa vanhemmista.

Ai? Kyllä täällä tk:ssa siihen lappuun tulee myös vanhemman nimi ja työnantaja.

Olen pyytänyt laittamaan siihen kohtaan mihin tulee yritys /oma nimi molempien nimet,ei ikinä ollu ongelmaa tai edes kyseenalaistettu.Me tarvitaan molemmat todistukset,otan töissä sitten kopion

Alkuperäinen kirjoittaja Vierailija:
Olen pyytänyt laittamaan siihen kohtaan mihin tulee yritys /oma nimi molempien nimet,ei ikinä ollu ongelmaa tai edes kyseenalaistettu.Me tarvitaan molemmat todistukset,otan töissä sitten kopion

Miksi tarvitsette molempien työnantajille todistukset, kun vain toinen on sairaan lapsen kanssa kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

ei kait siihen molempien nimiä saa laittaa, kun tulee vain toiselle vanhemmalle, eihän molemmat vanhemmat yhtä aikaa saa olla tilapäisellä hoitovapaalla.

kerran saatiin siaraslomalappu korvienputkituksesta niin siihen tuli vaan lapsen nimi ei mitään muita tietoja vanhemmista tai työnantajista.

olisi vaan ollut minun niin paljo helpompi käydä tuon kanssa siellä...kun taas miehen lähteä seiraanlapsen kanssa liikenteeseen....mutta ehkä sen sitten pitää mennä huomenna.

Alkuperäinen kirjoittaja ihemttelen:

ei kait siihen molempien nimiä saa laittaa, kun tulee vain toiselle vanhemmalle, eihän molemmat vanhemmat yhtä aikaa saa olla tilapäisellä hoitovapaalla.

No eikö sitä voi muka puolittaa?

Miksi tarvitsette molempien työnantajille todistukset, kun vain toinen on sairaan lapsen kanssa kotona?

Jos lapsi on esim vesirokossa,milloin kotona on pakko olla ainakin noin vko,meillä saa töissä ainoastaan kaksi palkallista vapaapäivää kuukaudessa/lapsen sairaus.Siitä syystä meillä hoitaa tälläsissä tapauksissa molemmat.

Tarvii siksi molempien tiedot jos on pitempi sairaus niin meillä ainakin yritetään olla poissa puoliksi. Katotaan kumman työt antaa paremmin myöten ja ilmoitetaan molemmille työnantajille. Meillä ainakin pomo tykännyt järjestelystä ettei tarvii olla kovin kauaa poissa töistä

Meillä kyllä tämä tehdään ihan puhelimella ja siihen voi pyytää lapsen nimen lisäksi ihan kumman vanhemman nimen. Olen jopa pyytänyt niin että yksi päivä omalle nimelle ja toinen miehen nimelle. Mutta jälkikäteen ei lappua saa...

soitin äsken terkkariin ja kysyin asiaa..siellä oli työhönsä kyllästynyt virkailia ja sanoi että mies tulee huomenna lapsen kanssa hakemaan todistuksen. kyllä tehdään hankalaksi....kiva viedä tarttuva lapsi sinne....mutat minkäs teet.

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Alkuperäinen kirjoittaja seropi:
ei kai vesirokkolaisen kanssa minnekkään mennä :o

Pakkohan se on mennä, jos meinaa lääkärin todistuksen töihin saada...

Meillä ainakin tulee terveydenhoitaja käymään kotona ja tuo samalla todistuksen, näin aina kun lapsi on kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Meillä ainakin tulee terveydenhoitaja käymään kotona ja tuo samalla todistuksen, näin aina kun lapsi on kipeä.

No ei tässä kunnassa todellakaan...

Ainakin meillä on niin, että vain toinen vanhemmista voi olla tilapäisellä hoitovapaalla max 4 päivää (3 pvää palkallista, neljäs palkaton) per sairaus. Jos lapsen sairaus jatkuu pidempään, on otettava lomaa tai palkatonta virkavapautta. Toinen vanhempi ei voi jäädä saman sairauden vuoksi kotiin.

Meillä ei mies tarvitse lappusta, mutta itse olen terveysasemalta sellaisen omaa työtäni varten hakenut. Muistelen vain, että kysyivät multa, että kummalle vanhemmalle se kirjoitetaan eli jos muistan oikein, niin sä voisit sen miehellesi saada.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

No ei tässä kunnassa todellakaan...

Ei meilläkään ole terkat kotona käyneet, mutta ovat saattaneet lapun kirjoittaa, jos olen soittanut ja sanonut sellaisen tarvitsevani. Mutta terveyden hoitajahan ei voi kirjoittaa kun sen 3 päivää ja sen jälkeen on tarvinnut lääkärillä käydä.

Yhteistyössä