Lapsen silmät punottaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Pojan silmät punottaa vähän, enemmän luomet kuin itse silmä. Eilen illalla rähmi vähän toinen silmä vaaleaa melko kiinteää rähmää ja tänään aamulla toinen. Nyt vaan tuota punoitusta. Mitä voisi olla? Tulehdusko? Mattoja kyllä tampattiin eilen ja poika välillä seisoi melko lähellö, että voiko siitä tullut ärsytystä?

Kissoja on, mut ei niistä ole ennenkään tullut mitään. Mies on sellainen, et pölyyn silläkin silmät heti reagoi, et voiko olla sitten nyt siitä mattojen tamppauksesta? Ei mitään muita oireita pojalla ole.

http://www.allergia.com/ lue tuolta lisää allergioista, vallan hyvää infoa ihan terveellekkin. ei saisi koskaan ajatella että kun ei ole ennenkään ollut oireita, ettei niitä koskaan tulisikaan. ne kun on salakavalia ja pieni lapsi ei osaa kertoa jos hengitystä ahdistaa tai on tukkoinen olo..

Mutta kai sen lapsen yleisilmeestä näkee ahdistaako henkeä tai onko tukkoinen olo? Kävin tuolla sivuilla ja suuremmaksi syyksi tuohon pitäisin edelleen sitä pölyä.

Tuolla sivuilla sanotaan lemmikeistä, että niitäkin voidaan niin kauan pitää kuin eivät aiheuta enempää oireita. Toivotaan nyt tosiaan, että on vain joku ohimenevä ärsytys, mutta jos ei mene ohi, niin allergian mahdollisuuden pidän toki yhtenä.

Mun lapsille tulee silmien punoitusta kuivasta ilmasta ja ilmastoiduissa autoissa istumisesta, sekä pölystä. Allergia ei kuitenkaan ole kyseessä vaan mekaaninen ärsytys

Meillä on tänä syksynä esikon silmät punoittanee ja turvonneet, eivät kuitenkaan rähmineen, aloitti eskarin päiväkodissa. Sitten kun juttelin niitten tätien kanssa, selvisi että joillain muillakin on silmät siellä olleet punaiset ja turvonneet. Hän on kissalle ja pölypunkille allerginen, ilmeisesti pk:n ilmassa on jotain, josta ei tietoa..... edes päiväkodin immeisillä.

Alkuperäinen kirjoittaja edith75:
Meillä on tänä syksynä esikon silmät punoittanee ja turvonneet, eivät kuitenkaan rähmineen, aloitti eskarin päiväkodissa. Sitten kun juttelin niitten tätien kanssa, selvisi että joillain muillakin on silmät siellä olleet punaiset ja turvonneet. Hän on kissalle ja pölypunkille allerginen, ilmeisesti pk:n ilmassa on jotain, josta ei tietoa..... edes päiväkodin immeisillä.

hometta kenties?

Sen verran nyt vielä, katsoin silmiä, niin ennemminkin yläluomissa on se punoitus eli siellä minne luomiväri laitetaan ei itse silmässä? Punoittaako esim. eläinallergiasta itse silmä vai luomet vai molemmat? Ja tosiaan aamun jälkeen ei ole kumpikaan silmä rähminyt yhtään.

Alkuperäinen kirjoittaja flow87:
Alkuperäinen kirjoittaja edith75:

hometta kenties?

No, sitäkin. Rakennusta homekorjattu melkein korjaamasta päästyään.... :/ .

Itse olen atoopikko ja pojalla viime talvena oli myös punaisia laikkuja, tänä talvena ei ole..vielä. Silmäluomissa kuitenkaan ei ole kuiva iho, vaan pelkkä punoitus.

Yhteistyössä