Lapsen sopeutuminen äidin uuteen miesystävään, yhteenmuutto jne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Uusi elämä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Uusi elämä"

Vieras
Elikkäs olen löytänyt ihanan miehen jonka kanssa on ollut jo puhetta yhteenmuutosta, sitten jossain vaiheessa. Minulla on 4v tyttö joka on tavannut pari kertaa tämän uuden miehen( tapaamiset sujui hyvin :)) ja nyt pikkuhiljaa on tarkoitus tutustuttaa enemmän. Miten teillä vastaavissa tilanteissa olevilla on se yhteenmuutto sitten onnistunut, miten lapselle kannattaa puhua etukäteen siitä ettei tule ihan shokkina.. Meillä se tulee vielä menemään niinpäin että me muutamme miehen luo koska hänellä on oma asunto ja me asumme vuokralla ja hänellä on tilaa enemmän.. Mietyttää tämmöiset asiat kun on meille kaikille uusi tilanne ja en ole muiden miesten kanssa seurustellut aikaisemmin sen jälkeen kun erosimme tytön isän kanssa eli lapsella ei ole kokemusta myöskään muista miehistä paitsi isänsä kanssa on joka toinen vkonloppu.. Kiitos jo vinkeistä/kokemuksista etukäteen :)! Ai niin ja miehellä ei ole pieniä lapsia eli kolmistaan tulemme asumaan..

Aikaa pitää olla teillä kaikilla. Tehkää kolmisin matkoja ja viettäkää viikonloppuja ja katso miten mies kohtelee lasta. Odottakaa muuttoa niin kauan, että näet heidän viettävän aikaa mutkattomasti, siis tämän ihan alkuihmettelyn ja molemminpuolisen kursailun jälkeen.

Siis nyt pitää olla tarkkana vaikka se onkin rakastuneena ja kosketuksen kipeänä niin vaikeaa.
Aikaa. Ei kiirettä.

no meillä se meni ihan sujuvasti, aluksi vietettiin aikaa yhdessä, mies oli meillä yötä, me käytiin miehen luona jne.
ja sitten jossain vaiheessa vaan se aika meni enimmäkseen meillä yhdessä joten se yhteen muutto tapahtui vähän niinkuin huomaamatta.
tosin mun lapsi oli paljon nuorempi eli sinänsä ehkä sopeutui helpommin uuteen tilanteeseen

Kunhan mies tapaa tyttöä useammin niin eiköhän se mene ihan luonnostaan. Ei toisilleen vieraita ihmisiä voi laittaa muuttamaan yhteen. Koska muutto tulisi kyseeseen?

Varaa aikaa ja tuplaa se vielä. Voit kuvitella että lapsi tottuu ajassa x, mutta todennäköisesti se ei riitä.

Meillä näytti pari ekaa kuukautta ihan hyvältä. Lapsi oli silloin 4v. Sitten tuli takapakkia, lapsi ei suostunut edes katsomaan miestäni päin. Siitä pikkuhiljaa sitten toinnuttiin ja nyt kuuden vuoden jälkeen heidän välisensä luottamus on hyvä.

Pitää muistaa että sinä olet valinnut sen miehen ja mies sinut, mutta se lapsi ei ole. Heidän pitää aloittaa suhteensa ihan nollasta ja se vie aikaa. Eikä se aina edes onnistu loppujen lopuksi. Meillä mies teki niin, että hän ei tupannut itseään lapselle, oli vain läsnä, muttei tyrkyttänyt edes kaveruutta lapselle silloin huonompana aikana. Lapsi itse alkoi lähestyä miestä ja nyt ne on kuin olisivat oikeasti isä ja tämän oma lapsi.