lapsen suusta - hauskaa kun 3v puhuu enemmän kuin ymmärtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:)

Vieras
Tyttö on melkein 3v. Sillä on niin hulvattomat jutut ja puhuu pajattaa taukoamatta. Nyt oltiin äsken saunassa ja isi on harmillisesti töissä eikä päässyt saunapäivänä saunaan tyttö pohdiskeli: Olisi kiva, että isi olisi aina kotona, kun äitikin on. Nyt isi on ihan likainen, hyi! Työihmiset on likaisia kun ne vaan tekee töitä, eikä ikinä pese! (isi tekee kyllä ihan siistiä sisätyötä)

Prismassa ihasteli vaaleanpunaista kolmipyörää ja kysyi voisimmeko ostaa sen.Sanoin ettei käy ja tyttö kysyi voisiko mummi ostaa sen. Sanoin ettei mummilla ole rahaa. Tyttö tuntui tyytyvän tähän, mutta hetken päästä nappasi lähistöllä ostoksiaan tekevää setää kädestä ja kysyi kirkkain silmin "ostaisiko kiltti setämies minulle pyörän"?

Käytiin ostosten jälkeen hesessä ja tyttö olisi halunnut pehmiksen kun näki yhdessä pöydässä sellaista syötävän. Ei ostettu, vaan otettiin tavishamppari (jonka tyttö on KAKSI kertaa aiemmin saanut ja halulla syönyt). Se ei tietysti kelvannut ja tyttö huutaa kirkkaalla äänellä että "Äiti! Senkin tuhmapää! En aina jaksa syödä pelkkää hampparia!

Vähän pyylevälle, karvaiselle pappalle kesken muistipelin " Voi rakas pieni kultahippu! Olet empun pikku kulta! Rakastan omaa pikku pappaa!

Samaiselle pappalle kahvipöydässä " Hei karvanaama! Sinun naamahiukset menee kuppiin! Höpönassu!"

Paras oli, kun isosiskon poikaystävä (18v) oli ekaa kertaa esittäytymässä kahvipöydässä, neti tutki pitkään ja tuimasti pitkätukkaista nuorukaista ja kysyi "oletko sinä setä?" Poika vastasi naureskellen että juu ja siihen neiti jatkoi että "Onko sinulla iso pippeli?" Tähän emme saaneet enää vastausta.

Tulee mieleen mun pikkusisko pienenä <3 ihana tyttö sulla! Otahan noi talteen, niin osaat sanoa sitten kun tyttö on iso, että millanen on ollut pienenä. Mun mummu on keränny musta kaikkia hassuja lausahduksia ja niitä on ollu kiva kuulla sitten isompana.

Sellaisen vielä muistin, kun oltiin kaupan kassalla ja neiiti pohdiskeli (kovaäänisesti, kuinkas muuten) että "miksi Jessellä ei ole palleja?" (koiralta oli viety kivekset aiemmin samalla viikolla).

Ja hiljaisessa kirjastossa "Äiti on sellainen suttuliini! Äitin pöksyssä on likavaippa. Vanhoilla naisilla on likavaippa!" (juu, kuukautissuojasta kyse ja oli ollut puhetta että aikuisilla naisilla sellaista joskus tarvitaan)

Puhuttiin automatkalla 4v kanssa Suomen presidentistä, ja neiti kuunteli kyllä. Kerroin että hän asuu Presidentin Linnassa ja nimensä on Tarja Halonen. Ajoimme ohi Jyskin pihasta ja tyttö huusi onnellisena: Tossa on sen Vanhan Hevosen auto! :D
Eli Tarja Halonen=Vanha Hevonen

nuo on ihanan noloja ja hauskoja tilanteita.. meillä kans kohta kolme vee räpätäti ja ihmettelee ja kyselee kovaan ääneen kaikenlaista mikä kiinnostaa. :) Kannattaa kyllä kirjotella ylös noita!

[QUOTE="vieras";23318612]En tiedä olenko minä outo mutta mielestäni on outoa jos pieni lapsi kutsuu ihan vierasta ihmistä höpönassuksi tai muutenkaan puhuu tuollaisia tuntemattomille.[/QUOTE]

Eikös kyse ollut tytön papasta.. Löysää nutturaasi =)

Vähänkö söpöä :D. Tulee ihan mieleen eräs 4v jota oon usein käyny vahtimassa, samanlainen höpöttäjät (puhe taukoaa oikeestaan vaan sillon jos on suu täynnä ruokaa tai jos tää on nukkumassa, muuten tää puhuu ihan kokoajan ja just paljon kaikkia ihan höpöhöpöjuttuja: välillä semmosiakin oma keksimiä tarinanpätkiä missä ei oo oikeestaan päätä eikä häntää sit loppujen lopuks)... ;)

Yhteistyössä