Lapsen suusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
3v poikani sai 2 viikkoa sitten pikkusiskon. Kun tänään imetin vauvaa, niin poika katsoi vauvaa vihaisena ja sanoi minulle, että "Nyt pois sylistä se kuolasuu"!

Eilen illalla poika olisi halunnut mennä nukkumaan vauvan sänkyyn ja kun pojalle sanottiin, että eihän se käy, koska vauva nukkuu siinä, niin poika suuttui ja sanoi, että "Minä nukun sängyssä, vauva sängyn alla"!

Joka päivä vauvan kotiintulon jälkeen olemme kuulleet pojalta vihaisia kommentteja siskoska, esim. "Äiti, anna vasara. Minä lyön vauvaa", "Heitetään vauva roskiin" ja viikonloppuna poika kaivoi lapiollaan hiekkalaatikkoon kuoppaa ja sanoi: "Kaivan tähän kuoppaa johon vauva haudataan".

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
3v poikani sai 2 viikkoa sitten pikkusiskon. Kun tänään imetin vauvaa, niin poika katsoi vauvaa vihaisena ja sanoi minulle, että "Nyt pois sylistä se kuolasuu"!

Eilen illalla poika olisi halunnut mennä nukkumaan vauvan sänkyyn ja kun pojalle sanottiin, että eihän se käy, koska vauva nukkuu siinä, niin poika suuttui ja sanoi, että "Minä nukun sängyssä, vauva sängyn alla"!

Joka päivä vauvan kotiintulon jälkeen olemme kuulleet pojalta vihaisia kommentteja siskoska, esim. "Äiti, anna vasara. Minä lyön vauvaa", "Heitetään vauva roskiin" ja viikonloppuna poika kaivoi lapiollaan hiekkalaatikkoon kuoppaa ja sanoi: "Kaivan tähän kuoppaa johon vauva haudataan".
No olipa hauskaa. Mikähän kriminaalitapaus tuostakin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No olipa hauskaa. Mikähän kriminaalitapaus tuostakin tulee.

Kuka väitti että tämän olisi pitänyt naurattaa?

Ikävä tilanne. :( Nyt vaan paljon huomiota isoveljellekin, ja puuhaatte jotain yhdessä perheenä niin että sisarukset saavat tuntea kuuluvansa yhteen. :)

Tuttua :( Mustasukkaisuus pitäisi hävitä ajan myötä, mutta tosiaan tärkeää on näyttää lapselle rakkautta samalla tavoin kuin ennenkin ja antaa hänen vaikka osallistua vauvan hoitoon. Meillä käytetty keino on toiminut myös hyvin; isosiskolle on sanottu että SISKON vauva. SISKON pikkuveli. Näin sisko on omaksunut roolinsa ja tahtonut osallistua hoitoon, oman pikkuveljensä hoitoon :)

Mun ystävä just eilen muisteli omia lapsiaan pienenä ja kertoi että isosisko oli ihan mielettömän mustis vauvasta. Ystäväni oli sitten kovana pakkaspäivänä sanonut tytölle, että laitetaan vauva sitten ulos (oli vaan pikkarit jalassa ) ja isosisko oli tulistunut ja alkanut itkeä ettei saa laittaa ulos. Oli hellinyt koko illan pikkuvauvaa ja systeemi oli siitä jotenkin "helpottanut". En tiedä oliko hyvä vai huono idea?