Lapsen synttäreille ohjelmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keiju

Aktiivinen jäsen
08.07.2004
2 647
0
36
esikoisen 6v synttärit tuloillaan ja hän haluaisi pitää kaverisynttärit.
minkälaisia leikkejä/pelejä olette järjestäneet synttäreille? vai ovatko lapset leikkineet vain ns.normileikkejä synttäreiden ajan.

olemme ajatelleet että 1,5-2h olisi hyvä kesto syntymäpäiville.

kaikki vinkit otetaan vastaan!

järjestetäänkö juhlat kotona (sisällä, ulkona), urheiluhallilla..

... jos teidän lähellä on metsä ni mä ehdottaisin metsäretkeä ja sinne temppuradan järjestämistä; köysirata, pienen vesistön ylitys, sokkona kulkeminen köyttä pitkin, kiipeily ja tasapainotehtävä sekä jos perheen isä osallistuu kisaan ni harkitsisin myös et impparilla tai hernepyssyllä ammuttais tavallisia tai vesi-ilmapalloja rikki (tietty vanhemman avustamana + valvonnassa). Lopuksi makkaranpaistoa ja esim. tikkupullia

Meillä oli kova hitti tavaran piilotus...Tein listan nimistä ja nämä eskarilaiset jakoivat itse vuorot listan mukaan ketä kulloinkin piilotti kolme lelua... Ja teimme lasten kanssa edellisenä päivänä ( olis voinu tehdä vähän aikaisemmin ni olis kuivunut kunnolla ) ilmapallosta, sanomalehdestä ja perunakiisseliliimasta pinjata pallon ja täytimme sen karkeilla ...Tämä oli todella iso hitti kun päivänsankari sai lyödä pallon rikki ja karkit jaettiin tasapuolisesti...siitä varmasti puhutaan huomenna eskarissa :D

sit lähtisin miettimään et monta lasta käsketään.. jos pieni talo ni kehittelisin jotain rauhallista tekemistä

Ostat kangastussit ja annat lapsille yksivärisen vanhan lakanan johon lapset saa piirtää kuvioita -> pöytäliina jonka saat nakata huoletta juhlien jälkeen roskiin.
Onginta tai aarteen etsintä kuva vihjeiden avulla

Lapset sai itse koristella kakun karkeilla, laitoin kermavaahdot valmiiksi ja karkit yms. kuppiin. Sitten oli ongintaa. Muuten lapset leikkivät ihan normisti. Synttärit oli 5-v. juhlat ja vieraita oli 6.

Pullonpyöristys alkuun ja keneen osuu antaa lahjan sankarille. Avataan lahja kaikkien nähden ja seuraava pyörittää. Meillä ollut käytössä ja menee kivasti aikaa ja kaikki näkevät mitä sankari on saanut lahjaksi. Sitten herkutellaan... kesto ollut juhlilla 1,5h ja on ihan riittävä.

[QUOTE="vieras";22162430]Lapset sai itse koristella kakun karkeilla, laitoin kermavaahdot valmiiksi ja karkit yms. kuppiin. Sitten oli ongintaa. Muuten lapset leikkivät ihan normisti. Synttärit oli 5-v. juhlat ja vieraita oli 6.[/QUOTE]

Tuon idean mä varastan mun lasten ekoille kaverisynttäreille. ;)

Pullonpyöritys alkuun ja siihen kehen pullo osoittaa, antaa lahjan synttärisankarille. Sitten esim aarteenetsintää väliin ja minulla on ollut tapana lopullinen aarre piilottaa sankon pohjalle joka on täynnä limaa ja sitten lapset haluavatkin jo syödä. Sitten seuraa meidän perheen synttärien kohokohta. Joku pikku lahja käärittynä lahjapaperiin monta kertaa. Eli lahja missä on monta kerrosta lahjapaperia. Sitten lapsoset rinkiin ja musiikki soimaan ja paketti kiertämään, sille kelle paketti pysähtyy, saa avata ensimmäisen kerroksen. Onse jännää kun ei koskaan tiedä milloin itse lahja pilkistää käärön alta. Meillä ei ole myöskään tapana laittaa aasinhäntää, vaan teemme erinlaisia variaatioita aiheeseen liittyen. Tällä kertaa on luvassa luurangolle sydän. Viime vuonna oli kellolle viisarit. Ja niiden keksinnässä on mielikuvitus rajana. Olen myös kehitellyt joitain tietovisoja, niihin kysymyksiä on helppo kehitellä esimerkiksi älypää netti sivuston kautta missä on oikein kivoja toetovisoja.

Yhteistyössä