Lapsen synttärit 20€ budjetilla - apuja kaivataan? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ellaah

Jäsen
31.01.2014
304
0
16
Helsinki
Eli tarkoitus on järjestää lapselle synttärikutsut. Budjettina 20 € tällä hetkellä yllättäen tiukentuneen rahatilanteen vuoksi. Lapsiieraita tulossa 10 + oma perhe 4 hlö. Ehkä pari satunnaista aikuiskahvittelijaa Vinkkejä tarjottavaksi? Alustavasti mietin;

- Sekamehutiiviste plo n. 3,5€
- Mikropopparit n. 2 ۬
- Iso pussi irtokarkkeja n. 5 €
- 2 pkt Tuc suolakeksejä sain tarjouksesta yht. 2 €
- Suklaakaurakeksit 3 €
- Kakunpohjan aineet löytyy, ajattelin koristella suklaakermavaahdolla (2,5€), suklaarakeilla ja raastetulla suklaalla (1,5€) ssekä väliin hedelmäsosetta (1€).

Kahvia, maitoa ja sokeria aikuisille löytyy valmiina.

Hyvät tarjottavat, keksejäkin voi tietysti tehdä itse jos kaapissa on ainekset valmiina. Yks halpa olis jätski jos sen päälle löytyy jotain nomparellejä/kastikkeita tms valmiina

Hyvät tarjottavat, keksejäkin voi tietysti tehdä itse jos kaapissa on ainekset valmiina. Yks halpa olis jätski jos sen päälle löytyy jotain nomparellejä/kastikkeita tms valmiina

Et oo tainnu viimeaikoina jäätelöä ostaa. Litra on neljä euroa, eli ei kovin halpaa.
Mehutiivistettä saa halvemmalla kuin tuo ap:n 3.5 e.
Riisisuklaamurot ollu meidän suosikkeja synttäreillä. Käviskö vaikka wilhelmiinat tai millamagian haarukkaleivät kekseiksi.
Popcornit on helppo tehdä kattilassa ei maksa käytännössä mitään.

Et oo tainnu viimeaikoina jäätelöä ostaa. Litra on neljä euroa, eli ei kovin halpaa.
Mehutiivistettä saa halvemmalla kuin tuo ap:n 3.5 e.
Riisisuklaamurot ollu meidän suosikkeja synttäreillä. Käviskö vaikka wilhelmiinat tai millamagian haarukkaleivät kekseiksi.
Popcornit on helppo tehdä kattilassa ei maksa käytännössä mitään.

Lidlsissä on halpaa jätskiä. Ja muutenkin halpoja jättikarkkisäkkejä.

Onko mummo tai joku niin läheinen tulossa synttäreille, että voisit häntä pyytää tuomaan syömisiä lahjaksi?

Meillä mummo on monesti järjestänyt juhlapaikan ja kakun + muutakin syömistä. Erillistä lahjaa ei sitten ole tarvinnutkaan.

Tai sitten siirrätte lapsen synttäriä vaikkapa palkkapäivän lähelle. Toi 5e saa 500g irtokarkkeja ja lapsia on kuinka monta??? 12?

Tee iso pitsataikina, osta 1pss kinkkusuikaleita, löytyykö ketsuppia? Tee kuten pitsa, ilman juustoa, kääri rullalle kuten kääretorttu, leikkaa paloiksi ja paista. Saat halvalla 40kpl pitsarullia suolaiseksi.

Lehti/voitaikina (en muista kumpaa se on) jota myydään Lidlissä yleensä hyvin halvalla on myös monikäyttöistä, voit tehdä melkein ilmasia yrtti-suolatikkuja siitä joihin ripaus juustoraastetta lisäksi, tai vähän kalliimpia pesto/kinkkuhyrriä.

Tai jotain makeita minileivoiksia, esim. minicroissantteja, jos leikkaat ne levyt neljäksi kolmioksi aina, laitat väliin juustosiivun / hilloa / mitä haluat, ja rullaat.

Tai sitten siirrätte lapsen synttäriä vaikkapa palkkapäivän lähelle. Toi 5e saa 500g irtokarkkeja ja lapsia on kuinka monta??? 12?

Rahatilanne ei tule hetkeen helpottumaan, muutama kk ainakin menee kituuttaen. Mutta synttärit on jo lyöty lukkoon ja en halua lapselle pettymistä. Karkki on valitettavan kallista, mutta maistuu kyllä lapsille..

Olis kiva, jos olis jotain suolastakin edullista tarjottavaa. Voitaikinahyrriä mietin, mutta mitähän se paketti mahtaa maksaa?

Näiksä ap sen mun ehdotuksen niistä pitsarullista? Ne on halpoja, tai jos pakastimesta löytyy jauhelihaa tms niin käy myös.

Muffinssit on halpoja ja helppoja tehdä jos sulla on aineksia ettei tarvi ostaa. Mun tekis kamalasti mieli auttaa sua, leipoa vaikka niitä mokkapaloja tms sun lapsen juhliin. Missäpäin sä oot?

Ja siis mä en tarkottanut että sun tarjottavat olis huonoja, mietin vain määriä, että melkoinen määrä tulossa vieraita ja itseä ahdistaisi jos tunnin päästä juhlien alusta kaikki olisi loppu.

Tollanen määrä lapsia vetää karkkia ja poppareita useamman pussin ja paketin...

Ehken ostais noita suklaakaurakeksejä myöskään valmiina kun 3 e:llä saa niin vähän, kannattaa tehdä itse pellillinen jotain pikkuleipiä, johon tulee esim. kaurahiutaleita (tai muita puurohiutaleita), jauhoja, sokeria, voita, ja jos jotain muuta sattuu löytymään kaapista niin esim. kookoshiutaleita, kanelia, kardemummaa ja vaniljasokeria tai suklaarouhetta. Sun tarvii ostaa vain voi, jos noita kuiva-aineita on.

Yhteistyössä