Lapsen synttäritarjoiluista, olisko hölmöä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paakari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paakari"

Vieras
Alkupäivästä tulevat sukulaiset ja kummit ja loppupäivästä lapsivieraat, jotta on erikseen kaverisynttärit. Haluaisin säästää täytekakun kaverisynttäreille kun musta olisi hölmöä tarjoilla tärkeille vieraille puoliksi syöty kakku. En kahta täytekakkua haluaisi tehdä, niin olisiko hyvä idea jos tekisin sukulaisille ja kummeille esim. mokkapalataikinasta kakun jonka kuorruttaisin ja koristelisin synttäreiden teemaan sopivaksi?

Mitä muuten voisi kaverisynttäreillä tarjota lapsille? Karkkia, sipsejä, keksejä? Coctail-tikkuja joissa lihapullia, nakkeja, viinirypäleitä ym. ?

Ekat kaverisynttärit nyt edessä, niin apua kaipaisin.

No samahan se on tehdä kaksi kakkua, kun kuitenkin joudut toisillekin vieraille jotain leipomaan. Itse olen pitänyt aina kahdet synttärit (eka tarhakaverit ja sit sukulaiset) aina samana päivänä peräkkäin ja aina olen tehnyt molempiin omat tarjoilut eli kaikki on ollut sukulaistenkin pöydässä ns. "uutta" .

Coctail tikuissa kävi meillä niin että puolelle porukasta ei kelpaa juusto, yksi ei syö rypäleitä, kolmannelle ei kelpaa joku muu. Eli ennemmin kaikki erikseen tai sitten yhteen tikkuun yhtä sorttia. Ja siis lapsista kysymys, aikuisille varmaan kelpaa monipuolisemminkin ;) Lastenkutsuilla kyllä yleensä syömiseen ei malteta hirveästi keskittyä joten ei kannata varata liikoja. Ja kakku ei meillä kelvannut kuin ihan parille lapselle, ensi vuonna koitetaan jotain jätskisysteemiä.

Mulla on vain yksi kakkukuva lapsen kakkuun. SIksi mietinkin, että jos tekisi ihan vaan yksinkertaisemman kakun sukulaisille, enkä mitään täytekakkua. Aikuiset ei niin siitä makeasta niin paljoa välitäkään.

Teet sellaiset tarjottavat kuin jaksat, ei kannata mitään stressiä ruveta repimään. Ja lapset ei välttämättä ees kakusta tykkää. Meidän lasten juhlissa on kakku syöty vain silloin kun siinä on ollut joku mielenkiintoinen kakkukuva, muuten ei oo paljoo lapsille maistunut.
Ite oon tehnyt coctailtikuista ja melonin puolikkaasta siilin eli tökkinyt ne tikut siilin piikeiksi. Joskus oon sukulaisille tehnyt voileipäkakun tai sit suolaisen piiraan. Lisäksi yks kuiva kakku ja keksejä. Lapsille oon ottanut sit useamman lajin keksejä ja suolatikkuja tms. Pitsaa oon kans tehnyt joskus lasten kutsuille.

No minä säästäsin sen kakun aikuisille vieraille,ei nuo nykyajan lapset syö kakkua..Meillä ollu jätskiä tarjolla kaverisynttäreillä ja se uppoo...siihen ku saa laittaa päälle kastiketta ja erinlaisia strösseleitä...sit lisäksi ollu jotain naposteltavaa,sipsiä ja karkkia...Eipä ne kummosia tarvi,panostaisin enempi aikuisten tarjoiluihin.

Meillä on lapset nyt innostunu siitä, että ei ole kakkua vaan jätskivuori + strösseleitä ja kastikkeita, joita voi itse laittaa mielensä mukaan. Lisäksi mokkapaloja, karkkia, poppareita ja sipsejä. Helppoa ja maistuvaista. Sen olen huomannut, että monet lapset eivät tykkää limpsasta, joten mehua kantsii varata. aikuisille olen tehnyt kakkua ja pullaa.

Yhteistyössä