Hae Anna.fi-sivustolta

lapsen tapaamisesta

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Ilkeä paha noita-akka, 03.04.2012.

1. Alkoholistiveljeni oli mennyt vääristelemään sanojani ja kertomaan toiselle veljelleni, että jauhan hänen viimeisillään raskaana olevan vaimonsa painonnoususta " JATKUVASTI". En ole 3.vuoteen nähnytkään tätä alkoholistiveljeäni ja kaksi kertaa olen kommentoinut kälyni painonousua ÄIDILLENI tyyliin: " on varmaan jo liikkuminen raskasta tai oleminen vaikeaa" ja kertonut paljonko kaverit ovat odottaessaan saaneet painoa lisää välillä 8-30 kiloa. Olen siis keskustellut asiasta äitimme kanssa, joka on edelleen keskustellut asiasta alkoholistiveljeni kanssa , joka siis oli tälle toiselle veljelleni asiaa vääristellen kertonut tarinaa eteenpäin...

Tästä suivaantuneena veljeni ilmoitti tekstiviestitse MINUN PUOLISOLLENI, että en saa koskaan tavata hänen lastaan tai olla missään tekemisissä lapsensa kanssa. Lapsi ei siis ollut edes syntynyt vielä.

Olen itse tahattomasti lapseton, kokenut viimeisen 2 vuoden aikana niin kohdunulkoisen raskauden kuin radikaalileikkauksen , jossa minulta poistettiin niin kohtu kuin munasarjatkin. Tämän tekstiviestin jälkeen en ole osannut kuin itkeä päivät päästäni.

En oikein tajua koko tilannetta. Jotenkin tuntuu, että nyt lyötiin lyötyä oikein kunnolla. Kaikki perheessäni, veljeäni myöten tuntuvat odottavan , (paitsi puolisoni ei odota) , että minun pitäisi vaan antaa anteeksi ja ymmärtää, että äkkipikaistuksissaan tulee vaan sanottua tällaisia asioita.

Tällähetkellä tuntuu että en pysty. Pystyisittekö te muut?

Veljeni lähetti tänään tekstiviestillä viestin, jossa pahoitteli tapahtunutta ja syytti vatsatautia ilkeistä sanoistaan??

2. vamppyyri Vierailija

Pystyisi antamaan anteeksi. Tapauksessasi toiset osapuolet ovat saaneet paljon pahaa aikaa.Kaikkea ei tarvitse sietää.

3. Saila Vierailija

Mikä tässä on se ongelman ydin? Sekö, että et voi itse saada lapsia ja haluaisit siis kiintyä tähän veljesi lapseen?

Jos tilanne on tuo, on varmasti parempi, että jätät asian mielestäsi. Nämä ihmiset (2 veljeäsi ja toisen vaimo) ei välttämättä ole sinua kohtaan kovinkaan empaattisia ja asiasta voi tulla vedätysjuttu sinua vastaan. Jos noin mitättömästä asiasta kuin raskauden aikaisesta painonnousun ihmettelemisestä nostetaan metakka, voit tulevaisuudessa odottaa vaikka mitä.

Ei sinun tarvitse mitään anteeksipyyntöjä kenellekään osoittaa. Parempi kun viittaat kintaalla koko asialle. Lapsi kannattaa sinun ottaa ihan mukavana veljen lapsena, mutta älä tee siitä sinulle mitään erityistä "elämäsi lasta." Jos siihen ryhdyt, noilla eväillä varustetut ihmiset saavat aseen sinua vastaan.

Varmasti ystäväpiiristäsi löytyy, ellei nyt niin myöhemmmin, joku jonka kanssa voit iloita hänen lapsestaan ja voit olla vaikka rakas kummitäti jollekin ystäväsi lapselle. Ei elämä lapsettomuuteen kaadu.

Jos sinua on loukattu, sinulta pitää pyytää anteeksi, eikä toisinpäin. No, veljesi tekstiviesti oli ehkä epäsuora anteeksipyyntö. Ja jos kerran ensin ilmoitetaan, että et ikinä saa heidän lastaan tavata, niin kyllähän se ilmoitus täytyy heidän puoleltaan ensin kumota, ennen kuin voit tehdä asiassa yhtään mitään.

Näin vähillä tiedoilla ei tietysti voi sen kummempaa neuvoa antaa, kuin että anna olla koko sotkun. Kyllä se ajan myötä hälvenee, tai sitten tulee uusia sotkuja. Kaikenlaisista asioista sitä ihmiset nokkiinsa ottavatkin.

4. Pampula Vierailija

Oletko ollut suoraan yhteydessä siihen veljeesi ja hänen vaimoonsa? Ellet, niin nyt pikapikaa puhelin käteen ja soitat ja puhut asian suoraan halki ja teet selväksi, että ihan ilmiselvästihän kyseessä on pahemman luokan väärinkäsitys ja et ole puheillasi tarkoittanut mitään pahaa!

Tuollaiset kiertoteitse kuulemiset ovat aina pahoja ja asiat selviävät vain suoraan käsittelemällä.

Sinä otat luonnollisesti asian raskaasti, koska tilanne on mikä on. Täti on lapselle myös rakas ja tärkeä läheinen ja jos oma täti on halukas osallistumaan lapsen elämään, on todella lyhytnäköistä ja typerää vanhemmilta estää se. Mitä isompi lähi- ja sukulaispiiri lapsella on, sitä rikkaampaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri