Lapsen tapaturmavakuutuksesta, jos sattuu tapaturma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras kyselee

Vieras
Tapiolassa meillä lapsella tapaturmavakuutus. Jos nyt jotain tapahtuu ja lääkäriin pitää mennä, mutta ei kuitenkaan ensiapuun, niin saako käyttää yksityisiä lääkäripalveluita vakuutuksen piikkiin? Vai aina päivystykseen? Mitä kaikkea tapaturmavakuutus korvaa?

Esim. lapsi laskee pulkalla päin puuta ja jalka menee poikki? Miten menetellä ja mitä tuo tapaturmavakuutus korvaa?

Meillä Tapiolassa vakuutus ja olemme saaneet korvauksia sekä ensin lääkäriin ja itse maksettu että haettu ja menty sitten lääkäriin.Ymmärsiköhän tuosta nyt mitään... :ashamed:

Lähinnä siksi täältä kysyn, jos joka on joutunut vakuutusta käyttämäänkin. Yksityisenkin siis tapaturmavakuutus korvaa joka tapauksessa? Ja tämä siis ihan perus "lapsen tapaturmavakuutus".

Meillä on korvannut yksityisellä lääkärillä käynnin ja lääkkeet kun esimerkiksi on tullut tulehdus tapaturmakohtaan.

Toisella kerralla korvasi sairaalavuorokauden ja kaikki sairaalassa tehdyt lääkärintarkastukset ja siis poliklinikkamaksut.Tällä kertaa oli pakko mennä sairaalan ensiapuun. Ja siis meillä pojalla katkesi pahasti käsi, joten pakko oli mennä sairaalaan, mutta olisi korvannut yksityiselläkäynnin jos käsi olisi siellä ollut hoidettavissa. Ainakin siitä päätellen että edellisellä kerralla korvasi kyselemättä kaikki yksityisen kulut.

Meillä Ifin vakuutus.

Se mitä vakuutus korvaa löytyy vakuutuskirjasta. Ja jos mun lapsi katkasis jalkansa niin luultavasti veisin hänet ensiapuun. Meillä ainakin vakuutusyhtiö laittaa rahat tilille omavastuun jälkeen kun on viety ensin kuitit sinne. Eli on jouduttu itse ensin maksaan lääkärissä käynti. Yleensä meillä on ensin soitettu aikaa yksityiseltä, koska sillon saa sen omavastuun heti täyteen, mutta jos ei ole ollut aikoja tai ei ole muuten sinne päässyt ollaan menty terveyskeskukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras kyselee:
Lähinnä siksi täältä kysyn, jos joka on joutunut vakuutusta käyttämäänkin. Yksityisenkin siis tapaturmavakuutus korvaa joka tapauksessa? Ja tämä siis ihan perus "lapsen tapaturmavakuutus".

Jaa-a mulla ei ole myöskään mitään tietoa kuinka ne korvaa,meillä myös ihan tavallinen tapaturmavakuutus,mutta pohjolassa.Onneksi ei ole koskaan vielä täytynyt käyttää kyseistä vakuutusta.

Ja jos nyt tapaturman takia pitää jonnekin lääkäriin lähteä, pitääkö heti muistaa sanoa tuosta vakuutuksesta?

Mä olen yleensä aina maininnut asiasta. Apteekista ainakin saa erilaisen kuitin vakuutusyhtiötä varten ja yksityisellä puolellakin oli muisaakseni joku erilainen kuitti vakuutusyhtiötä varten. Kannattaa aina mainita asiasta. Kyllä ne siellä sit osaa laittaa oikean laiset laput että saa viedä vakuutsyhtiöön. Meillä tytöllä on sairaus- ja tapaturmavakuutus.

tottakai voi mennä suoraa yksityiselle (itsehän se kuitenki aina eka maksetaan), eri asia on sit onko omavastuuta tms... ei siis väliä onko eka lääkärikäynti yksityinen vai kunnallinen

en sit tiä onko erilaisia vakuutuksia Tapiolalla mutta meillä on Tapiolan lapsen tapaturmavakuutus joka korvaa ilman mitään omavastuuta eli maksaa joka pennin mitä tulee kuluja.

eka tapaturma pojalle sattui tossa marraskuussa, kaatui ja lohkesi hammas. kävin hammaslääkärillä näyttämässä muttei ollut mitää tehtävissä, ei heilunut tms. otin kuitenki maksullisen todistuksen tapaturmasta vakuutusyhtiötä varten ihan siltä varalta et jos pysyville hampaille maitohampaiden alla olis sattunut jotain niin on sit todistus ja vahinkoilmoitus tehtynä - eli vakuutus korvaa tulevaisuudessa jos jotain ilmenee. vakuutus korvaa minulle tästä todistuksesta koituvat kulut ja olisin voinut mennä suoraa yksityiselle hammaslääkärille jos olis ollut tarvetta.. nyt kuitenki sattui oleen lähempänä kunnallinen, ku oltiin mummalassa, joten kunnallisella käytiin. jos kuitenki pitäis vaikka hioa hammasta lohkeamasta (oli aika terävä- ei onneks enää) voisin huoletta mennä yksityiselle hampaan hoitamaan.

Ja jos nyt tapaturman takia pitää jonnekin lääkäriin lähteä, pitääkö heti muistaa sanoa tuosta vakuutuksesta?
Joo,kannattaa mainita,että on vakuutus,silloin tulostavat kuitin jossa näkyy tarvittavat tiedot,samaten jos korvaa lääkkeitä,niin apteekista pitää pyytää erillinen kuitti vakuutusyhtiötä varten.

Toivottavasti vaan sitten muistan tuon vakuutuksen olemassa olon, jos joku haaveri sattuu. Vaikka parempi tietysti on, ettei sitä tarvitsisi käyttää lainkaan.

Ifille emme ainakaan ole tarvinneet mitään erityistä kuittia, se jonka olemme maksaessamme saaneet on hyvin riittänyt.

Tosin kun pidempään tarvitsimme sairaalapalveluita, piti meidän lähettää vakuutusyhtiöön sairaalasta pyytämämme epikriisi eli sairaskertomus tms, jossa on kirjattuna käyntien syyt ja toimenpiteet.

Mutta kannattaa varmaan "pelata varman päälle" jos ei ole varma oman yhtiön käytänteistä :).

Ensimmäiset kerrat korvasi ihan ilman kuittejakin.

meillä on tapiolan tapaturmavakuutus ja tyttö laski pulkalla isoa lumikokkaretta päin ja jalka murtui. mentiin ensiapuun ja tapiola korvas kaikki. saatiin taksimatkat kun siellä sairaalassa piti käydä viikon-kahen välein ja sit panadol lääkkeetkin korvas sekä kaikki sairaala maksut. pyysin kyllä joka käynniltä lapun tapiolaa varten.