Lapsen tavaroiden hävittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minkä ikäisen lapsen leluja olette poistaneet omin päin ja minkä ikäisen kanssa keskusteltu tavaran poistamisesta? Meillä kohta 4-vuotias joka ei ainakaan osaa keskustella sellaisella tasolla vielä. Täysin rikkinäiset lelut ja kirjat olen heittänyt pois ihan omin luvin, mutta kuukausia leikkimättä jääneet lelut on saaneet olla kauemmin. Jossain vaiheessa olen niitäkin laittanut kierrätykseen. Suostuuko lapset kuinka helposti luopumaan turhista tavaroista? Itse muistan omasta lapsuudesta että huoneeni oli ihan täynnä tavaraa ja hirveä kaaos aina, en haluaisi samaa nyt..

Juu tosi vaikeaa on pitää järjestystä. Jos jonkun heitän pois niin sitä kaivataan taatusti viikon sisällä. Ja sitten kun lapset on sairaana niin pitää kaivaa jotain pikkulasten leluja ja elokuvia, kai se on joku turvajuttu kun sairaana väsyttää ja vissiin hetkellisesti taantuu.
Olen laittanut niitä laatikkoon ja välivarastoon, sitten parin vuoden päästä että Ai täällä on tämmöisiä, ethän tarvitse enää, annetaan naapuriin/serkuille.

Meillä laitettiin välillä osa leluista varastoon ja vähän ajan päästä ne vaihdettiin toisiin leluihin. Lapsilla oli joulu vähän väliä.😁

Vaihdettiin myös ringissä leluja naapurien lasten, ystävien ja tuttavien lasten kanssa.

En kyllä kehtaisi kertoa, että meillä on vieläkin varastossa vaikka millä mitalla näitä leluja, vaikka lapset ovat jo toinen kohta 15v ja toinen 16v, kolmas asuu jo omillaan.😁
Muun muassa Legot (näistä ei voi luopua kun ovat tuhansien arvoisia), Brio junaradat, Scalextric radat, Lyndby nukketalo tavaran paljouksineen, pehmoleluja 240 ltr. jätesäkillinen, Barbeja, Baby Born kamaa, pikku autoja ja keräilyautoja kolme isoa muuttolaatikollista yms.

Loput olrmme lahjoittaneet pois. Tapahtui ihan luonnollinen siirtymä, yhtenä päivänä ”vauvakamat” saivat lähteä. Siihen asti ne olivat lasten huoneissa varastoituna kaapeissa ja osa kirjahyllyssä esillä ja piilossa laatikoissa. Näin huone pysyi järjestyksessä.

Eikä lelut ole ainoa säästökohteeni. Olen säilyttänyt myös lasten parhaimpia vauva ja taaperovaatteita ja kenkiä.🫣 Niitä on ihana käydä hypistelemässä aina joskus.

Yhteistyössä