Lapseni menee kuukauden päästä päiväkotiin, mitä sitä ennen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja töihin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

töihin

Vieras
Olen siis hakenut 2v lapselleni päiväkotipaikkaa ja työni alkavat kuukauden päästä. Vielä ei ole tullut tietoa hoitopaikasta mutta ymmärsin että kaupungin on se pakko järjestää.

Kiinnostaisi mitä kaikkea nyt sitä hoidon aloitusta ennen pitää/kannattaa tehdä? Päiväkodilla käydään ilmeisesti joitain kertoja tutustumassa ja tehdään varhaiskasvatussuunnitelma? Mitä kaikkea lapselle olisi hyvä hankkia kun aloittaa pk:n, millaisia vaatteita yms mukaan? Menee vuorohoitoon jos sillä on merkitystä..

Miten muuten voisin "valmistella" lasta hoitoa varten? Olen ollut lähes 24/7 hänen kanssaan joten muutos on iso, jännittää.

okei, ton nimikoinnin voisi ainakin tehdä jo pois alta, kiitti vinkistä :) vaatteista ajattelinkin että varmaan semmoset on hyviä mitä kotonakin ollessä käyttäis, ei mekkoja tai just farkkuja.
Mitenköhän bodyt? Tykkään pitää lapsella vielä bodyjä jonkin verran, mutta onko ne pk hlökunnan kannalta hankalia jos potalle vievät ja niin..
Ja entäs vaipat, onko parempi viedä housuvaippoja vai teippivaippoja vai onko sillä mitään väliä?

Jos jollain olisi vinkkejä tuohon miten lasta voisi muuten valmistaa hoitoon menoon niin otan ilolla vastaan.. Olisko nyt hyvä kyläillä paljon ja käydä kaikissa mahdollisissa kerhoissa missä voi touhuta muidenkin kuin äidin kanssa vaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja töihin;28065116:
okei, ton nimikoinnin voisi ainakin tehdä jo pois alta, kiitti vinkistä :) vaatteista ajattelinkin että varmaan semmoset on hyviä mitä kotonakin ollessä käyttäis, ei mekkoja tai just farkkuja.
Mitenköhän bodyt? Tykkään pitää lapsella vielä bodyjä jonkin verran, mutta onko ne pk hlökunnan kannalta hankalia jos potalle vievät ja niin..
Ja entäs vaipat, onko parempi viedä housuvaippoja vai teippivaippoja vai onko sillä mitään väliä?

Jos jollain olisi vinkkejä tuohon miten lasta voisi muuten valmistaa hoitoon menoon niin otan ilolla vastaan.. Olisko nyt hyvä kyläillä paljon ja käydä kaikissa mahdollisissa kerhoissa missä voi touhuta muidenkin kuin äidin kanssa vaan ;)

Mekotkin käyvät ja hameet kunhan ovat semmosia helppoja pukea/riisua. Bodyja on monilla vaippaikäisillä. Tuo vaippa asia riippuu päiväkodistakin että haluavatko teippivaippoja, nopeuttaa vaihtoa. Meillä toivotaan teippimallia mutta emme sentäs pakota. Turva-unilelu mukaan kanssa. Hyvät ja toimivat ulkoiluvaatteet, sisätossut. Riittävästi sitä vaihtovaatetta. Kuravaatteet. 2v voi kertoa hyvin mikä se päiväkoti on ja miten siellä ollaan. Silleen positiiviseen sävyyn. Ja tosiaan käykää tutustumassa etukäteen. Alkuun tehdään alotuskeskustelu, varhaiskasvatussuunnitelma tehdään myöhemmin.
Ja puhun myös tuon vaatenimikoinnin puolesta. Kaikki vaa mitä suinkin voi nimikoida ni nimikoi. Apteekin se ruskea sidosteippi on hyvä tähän. Ihan sukista sinne ulkokamppeisiin.

Nimikoida vaatteet ja tähän tarkoitukseen mä suosittelen nimitarroja. :) Ovat niin helppoja, hyvät tarrat pysyvät hyvin paikoillaan myös pesussa (ja kuivurissa) ja vaatteesta saa nimikoinnin helposti pois (eli tarran vaan napsasee pois), jos/kun vaate siirtyy seuraavalle.

Tossut, hoitoon oma vaippapaketti.

En nyt tiiä, onko muuta varsinaista hoitoa varten tarvittavaa hankintaa. Normaalit sisävaatteet ja ulkovaatteet. Unilelu. Siinäpä se. :)

hmm.
me varmaan aletaan pelaamaan meidän päiväkodin rytmillä, eli ruuat+unet+välipalat samoihin aioihin.
vaatteiksi olen hakenut pitkähihaisia paitoja+pitkähihaisia mekkoja, ja lindexilta yleensä niitä ota 3 maksa 2 leggareita ja velourhousuja.
kotona käytetään sitten kangashousuja, farkkuja, neuletakkeja jne.
pitää hommata tossut, jokin reppu tms kassi, ja kurakamat+saappaat päiväkotiin.
ja lääkärilta todistus allergioista.
tässä on mun muistilista =)

Yhteistyössä