Lapseni nimi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Satu-Elina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
Ovatko omat sukujuuresi jossain englanninkielisessä maassa kun tuollaisen nimen valitsitte?

Eivät ole englanninkielisessä. Suomenruotsalaisia olivat isovanhempanikin.

Ok... nimi kuulostaa suomen kieleen aika eksoottiselta mutta niin varmaan kuulostavat monet suomenkieliset nimetkin ruotsinkielisistä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja juupatijuu:
:laugh: Toivon totisesti että tämä uutinen tulee Porvoosta! Vaikka sainkin kyllä alkuillan parhaat naurut... :laugh:

Siis mikä Porvoo??? Ai kun kiva, kun naurat lapseni nimelle. Olet itse varmasti Mari tai Sari.

Ei nimi miestä (tässä tapauksessa naista) pahenna... Vai miten se vanha sanonta meni.
Ap:llä taitaa olla jotain tosi pahasti tavisnimiä vastaan, etenkin Maria, Satua ja Saria :-D
Mulle on aivan sama, minkälaisia nimiä ihmiset lapsilleen antaa. Joskus vaan näkee joistain vanhemmista niin selvästi, että yritetään oikein hakemalla hakea erikoista nimeä lapselle. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä he sillä hakevat...

Hauskinta on se, että mammat tulevat tänne palstalle kyselemään muiden mielipiteitä lapsiensa nimistä. Ketä oikeasti jaksaa muiden mielipiteet kiinnostaa? Etköhän, ap, itsekin tajua, että antamanne nimi on erikoinen, mitä sitä siis täällä enää kyselemään. Eiköhän se ole pääasia, että itse pidätte nimestä.

Tulin kysymään, koska äitini haukkui nimen!
Mulla ei ole tavis nimiä vastaan mitään. Minähän olen Satu-Elina. Kastenimeltäni. SeidiSiviä Seramilla. Siksi ihmettelinkin äitini reaktiota.

Kiitos asiallista vastauksista. Te muut voitte hukkua rauhassa massaan ja painua unholaan....... T: Seidi , Glendaliinan äiti.
Jos teille vastaisuudessa tulle face to face tämäntyylinen tilanne niin koittakaa pitää pokkanne. On melko loukkaavaa vanhemmille, jos alatte lattianpesuaineeksi tms. haukkua.

:laugh: Toivon totisesti että tämä uutinen tulee Porvoosta! Vaikka sainkin kyllä alkuillan parhaat naurut... :laugh:

Siis mikä Porvoo??? Ai kun kiva, kun naurat lapseni nimelle. Olet itse varmasti Mari tai Sari.

Ei nimi miestä (tässä tapauksessa naista) pahenna... Vai miten se vanha sanonta meni.
Ap:llä taitaa olla jotain tosi pahasti tavisnimiä vastaan, etenkin Maria, Satua ja Saria :-D
Mulle on aivan sama, minkälaisia nimiä ihmiset lapsilleen antaa. Joskus vaan näkee joistain vanhemmista niin selvästi, että yritetään oikein hakemalla hakea erikoista nimeä lapselle. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä he sillä hakevat...

Hauskinta on se, että mammat tulevat tänne palstalle kyselemään muiden mielipiteitä lapsiensa nimistä. Ketä oikeasti jaksaa muiden mielipiteet kiinnostaa? Etköhän, ap, itsekin tajua, että antamanne nimi on erikoinen, mitä sitä siis täällä enää kyselemään. Eiköhän se ole pääasia, että itse pidätte nimestä.

Mulla ei ole tavis nimiä vastaan mitään. Minähän olen Satu-Elina. Kastenimeltäni. SeidiSiviä Seramilla. Siksi ihmettelinkin äitini reaktiota.

Haukku muuten ihan syystä... Turha ihmetellä miks muksu on allapäin koulusta tulleena. Muksujoukossa erinlaisuus on hieman sellainen asia että se otetaan silmätikuks, usko pois. Joskus ihan järkiajattelu olisi paikallaan. Varmasti Ruotsissa tämä ei olisi iso juttu, mutta pakko sanoa että täydellisen pässiltä kuullostaa suomalaisen korvaan saati sitten lausua.

Alkuperäinen kirjoittaja Jk:

Haukku muuten ihan syystä... Turha ihmetellä miks muksu on allapäin koulusta tulleena. Muksujoukossa erinlaisuus on hieman sellainen asia että se otetaan silmätikuks, usko pois. Joskus ihan järkiajattelu olisi paikallaan. Varmasti Ruotsissa tämä ei olisi iso juttu, mutta pakko sanoa että täydellisen pässiltä kuullostaa suomalaisen korvaan saati sitten lausua.

lapset kiusaavat ihan mistä asiasta tahansa jos haluavat ja kyllähän tuosta voi lempinimen kehitellä ja varmasti ihan kivan. Olen edelleen sitä mieltä, että tuo ei ole mikään paha

Onnea tytölle nimen johdosta :)

Mun mielestä erilaisuus on rikkaus enkä ainakaan itse haluaisi olla esim. Jenni, joita mun luokalla oli parhaillaan viisin kappalein.

Mun mielestä on myös todella törkeää haukkua toisten lapsilleen antamaa nimeä. Jos ei kelpaa, niin parempi olla hiljaa.

Yhteistyössä