Lapseni pelköö miehiä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Miten voisin auttaa lastani kohtaamaan miehet?!? Onko muilla ollut tällaista kun meidän yks vee tyttö pelkää miehiä tosissaan ihan siis tuttuja ja sellaisia joita on syntymästään asti nähnyt.
Tosi surkeaa kummeillekin kun tulevat käymään nii tyttö vaa alkaa heti itkeä ja sitten pitää mennä kauemmaks tai jopa pois näköetäisyydeltä kun ei lopeta sitä todella kovaa itkua. Pappoja ei pelkää eikä mun veljiä kun niitä lähes päivittäin näkee mutta kaikki muut:(.....

Oltiin vähän aikaa sitten reissussa ja siellä setäni aiheutti saman huutokonsertin ja vasta kolmantena päivänä uskaltautui alle metrin etäisyydelle sedästäni. Jos vaikka täysin tuntematon nainen tulee ja ottaa tytön syliin, niin ei tapahdu mitään mutta auta ermias jos joku tuttukin mies tulee edes samaan huoneeseen... Koskaa ei ole mitääs sellaista tapahtunut minun nähden että selvää syytä olisi tähän mutta voihan olla että tyttö on joskus jotain miestä säikähtänyt ja heijastuu nyt kaikkiin miehiin:(

Voinko tehdä jotain vai parantaako aika tämän?!?

Itse pelkäsin lapsena VANHOJA miehiä. Mulla ei ollut isoisää, joten se saattoi johtua siitä, Oletkohan yh? Voisko johtua siitä, että lapsi ei ole tottunut näkemään miestä kotona.

Kyllähän se menee ohi ku tyttö vähän kasvaa isommaksi.
Syy voi olla se että joku tuttu mies on väkisin ottanut tyttösi
syliin , ja se on tuntunut hänestä vastenmieliseltä ja pahalta. Hän on varuillaan jokaisen tutun miehen läsnäollessa ku pelkää että kaikki miehet on samanlaisia.
t. ACTIVEFIT

en ole yh ja isää eli miestäni näkee yhtä paljon kun minuakin ainakin melkeen:)
Paljon on miespuolisia kavereita käynyt tässä vuoden aikana ja pienenä ei niihin reagoinutkaan mutta nyt viimeisen 4 kk aikana tämä on vain pahentunut ja nyt jo kaupassa kassajonossa jos tulee mies taakse niin itku tulee:(
Olen aina sanonut kaikille jotka tulee käymään että eivät kiinnitä tyttöön mitään huomiota vaan antaa tytön tulla omaa tahtia jututtaan jos tahtoo, mutta kaikkien kanssa tämä ei auta.
Mutta kiva kuulla etät voi mennä joskus ohikin:)
Iste pelkäsin keski-iästä ylös päin olevia miehiä pienenä kun meidän naapurissa asui juoppo setä joka tuli joskus aina käymään ja jututtaan kun olin pihalla ja pelkäsin häntä kun olin heillä käymässä kun heillä oli minun ikäinen tyttö kans jonka kanssa leikein melkein päivittäin:)

meillä siis tyttö pelkäsi miehiä just joskus reilun vuoden ikäisenä ja naapurin tyttö pelkäs pitempään ja sai päiväkodissa omahoitajaks miehen! :D oli varmaan kivaa alkaa tutustumaan lapseen :) Pelkää ehkä vielä nyt 3-vuotiaanakin vähän miehiä ja muutenkin vieraita ihmisiä. Ja siis näissä molemmissa esimerkeissä kotona on isi. Johtuu vaan lapsen luonteesta että on arempi vieraiden(miesten) kanssa ja pelkää miehiä. varmaan myös kotona ollessa ja päivisin esim puistoissa yms näkee enemmän naisia, niin miehet tuntuu vieraammilta ja epäilyttävämmiltä.

Yhteistyössä