Lapseni varasti koulusta leipäpussin! MIKÄ RANGAISTUS?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todellaharmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todellaharmaa

Vieras
Tää lapsi on aiempina vuosina ollu vähän väliä tekemässä jotain pientä pöljää mutta nyt VARASTI ja se jos joku on asia jota en todellakaan hyväksy. Lapsi tietää, että varastaminen on väärin ja kysyttäessä miksi niin teki niin sanoi, että koska kaveri yllytti. Eli olivat kaverin kans lähikoulun pihalla (meidän lapsi ei käy koulua tässä koulussa) leikkimässä ja huomasivat, että yks ovi oli jääny auki. Siitä olivat sitte livahtaneet sisään ja vieny keittiöstä leipäpussin.

Mä oon niin vihainen ja pettyny ja tässä oon pari tuntia miettiny sopivaa rangaistusta. Sanoin jo, että lapsi ei saa kulkea yhtään missään ilman aikuisen valvontaa. Sen se tiesi kylä ihan hyvin, että jos jotain ikävää sen tekemisistä kuuluu niin vapaus kulkea loppuu heti. Kaverille saa mennä mutta vain jos siellä on vanhemmat kotona.

Huomenna menee selvittämään asian koulun rehtorin kans ja omista rahoista ostaa uuden leipäpussin tilalle mutta onko tää teidän mielestä riittävä seuraus?

Lapsen on tultava itse selvittämään asia. Ei niin että äiti hoitaa puhumisen vaan itse kertoo ja selittää tilanteen. Koulun kanssa sovitte miten lapsi voi asian korvata eiköhän siinä jo aikas paljon rangaistusta.
Meillä varmaankin tulis vielä 2viikon pihaltapoistumiskielto eli kartsalle vain vanhempien kanssa yhdessä .

[QUOTE="mä";24491233]Lapsen on tultava itse selvittämään asia. Ei niin että äiti hoitaa puhumisen vaan itse kertoo ja selittää tilanteen. Koulun kanssa sovitte miten lapsi voi asian korvata eiköhän siinä jo aikas paljon rangaistusta.
Meillä varmaankin tulis vielä 2viikon pihaltapoistumiskielto eli kartsalle vain vanhempien kanssa yhdessä .[/QUOTE]

Joo lapsi menee todellakin ITSE selvittämään asian koululle, se on ihan selvä.

No kaikkea ne vintiöt keksiikin :) Ei varmaan ajatellut asiaa yhtään, teki vain mielen johteesta ja yllytyksestä. Asian hoitaminen minustakin silleen, että poika itse menee kertomaan ja selittämään tapahtuman kulun ja pyytämään anteeksi. ja mielellään se leipäpussi omilla säästöillä ostettuna.

[QUOTE="a p";24491322]Siis lapsi on menossa selivttämään asian YKSIN, minä en lähde mukaan. 11v.[/QUOTE]
En luottaisi noin epärehelliseen pentuun. Tuskin menee, vaikka lupaakin.

[QUOTE="a p";24491322]Siis lapsi on menossa selivttämään asian YKSIN, minä en lähde mukaan. 11v.[/QUOTE]

Siinä tapauksessa soita rehtorille ja kysy miten anteeksipyyntö meni.

Kannattaisi lähteä. Lapset on nerokkaita keksimään keinoja millä välttää asioiden selvittäminen, ja mitään takeita ei ole, että homma tulee hoidetuksi jos et vahdi vieressä. Se lapsi saa ihan itse selvittää sotkunsa, mutta sun täytyy vahtia että niin myös tapahtuu. Jos et esim. työn takia pääse mukaan, soitat rehtorille niin kuin jo tuossa ehdotettiin, ja kerrot sille lapselle myös, että tulet tarkistamaan asian rehtorilta.

Yhteistyössä