Lapsentahtinen imetys - miksi sitä ihmetellään ja päivitellään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Imettäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="juu";28682690]Ja eikös jokainen suosittele itselleen parhaakdi kokemaa tapaa -sinä ap myös. Ymmärrätkö rytmittäjiä? ...pelkään että et. Mutta mikä sinä olet arvostelemaan jos se malli sopii hänellä (tuo kaveri kommenttisikin osoitti tätä ette toisenlaista voi "ymmärtää")[/QUOTE]

Tarkoitan siis, että itse ymmärrän kaikenlaisia tapoja enkä lähde arvostelemaan, siksi ihmettelenkin suuresti meidän kohdalle tullutta kommentointia ja arvostelua. Mutta niistä väliä, nyt imetän näin :)

[QUOTE="Mie";28682769]Miten usein teidän vauvat sitten syö tissiä, jos pitää kauppareissun aikanakin syöttää? vai asutteko jossain korvessa, että kappareissu kestää monta tuntia vai?[/QUOTE]

Viimeksi oltiin kauppareissulla 3,5 tuntia. Yli puoli tuntia matkaa isompaan kauppaan. Kyllä sillä matkalla pitää kerran imettää ellei vauva satu nukkumaan koko matkaa. Yleensä meillä 2 kk ikäinen vauva syö noin 3 tunnin välein, iltaisin tiheämmin tankkaa ja nukkuu sitten pitkät yöunet.

Itse olen imettänyt lapsiani 10kk-1v9kk, kuopus tosin vasta 7kk joten hänen kohdallaan vielä auki imetyksen kesto mutta eiköhän se tuonne 1-2v välille tule osumaan. Esikoista täysimetin 4,5kk, kolmea seuraavaa 6kk. Kuitenkin näistä neljästä lapsesta kolme on saanut jossain vaiheessa maitoa pullostakin. Lapsentahtisesti, niin sanoisin itse mutta vaikka olen imettänyt "kaikkialla" niin on ollut hetkiä jolloin vauva on saanut odotella hetken ruokaansa kun on jotain muuta ollut kesken tai sitten on saanut maidon pullosta isältään jonka hoidossa on ollut.

Toisaalta mitä tulee tuohon huudattamiseen ja keuhkojen vahvistamiseen, tuskin sitä kaikki pullosta ruokkivatkaan harrastavat? Eiköhän he pyri ihan yhtälailla vastaamaan vauvan tarpeisiin kuin (täys) imettävät.

Mikä on primitiivinen imettäjä?

Itse olen täysimettänyt kaikki kolme lastani puolivuotiaiksi mutta ei sitä ole kukaan sen kummemmin kommentoinut saati ihmetellyt. Tosin en ole asiasta kyllä mitään numeroa tehnytkään.

Yhteistyössä