Lapsentahtinen imetys -mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Puhutaan aina lapsentahtisesta imetyksestä.. Jos vauva on tissillä ja nukahtaa; ilmiselvästi imee rintaa vain refleksinomaisesti -ei ruokaa saadakseen- niin tuleeko tuon antaa jatkua? Eli onko oikein viedä nänni pois lapsen suusta vai vaan antaa vauvan imeä niin kauan kuin imisi =tunteja jopa?

Minä en tiedä mikä on oikea vastaus, mutta minä olen antanut vauvani pitää minua tuttina, jossei minulla ole parempaakaan tekemistä. Välillä päivisin, mutta usein iltaisin makaan sohvalla ja vauva on mahani päällä syömässä ja nukahtaa siihen, ja annan hänen olla siinä niin pitkään kunnes menen nukkumaan/siivoamaan/jonnekin. Elämän onnellisia hetkiä olla rennosti oman vauvan tuttina :heart: (meillä ei kumpikaan ole syönyt oikeaa tuttia)

Alkuperäinen kirjoittaja Ihamieli:
Minä en tiedä mikä on oikea vastaus, mutta minä olen antanut vauvani pitää minua tuttina, jossei minulla ole parempaakaan tekemistä. Välillä päivisin, mutta usein iltaisin makaan sohvalla ja vauva on mahani päällä syömässä ja nukahtaa siihen, ja annan hänen olla siinä niin pitkään kunnes menen nukkumaan/siivoamaan/jonnekin. Elämän onnellisia hetkiä olla rennosti oman vauvan tuttina :heart: (meillä ei kumpikaan ole syönyt oikeaa tuttia)

:heart: Totta!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapsentahtinen? Imettääkö joku sitten vielä kellon tahtiin?

Eiköhän heitäkin vielä löydy. Mutta pointti oli juuri tuossa, että tuleeko "imetystä" jatkaa niin kauan kuin vauva haluaa. Mutta tuossahan vastauksia jo tulikin, kiitos!

Yhteistyössä