lapsenteosta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todellakin harmaana nyt..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

todellakin harmaana nyt..

Vieras
Tämä nyt varmaan kuulostaa hullulta, ja tuntuukin osittain.

Olen ehdottanut ex-miehelle lapsen tekoa, haluaisin toisen lapsen ja haluaisin sen ex-mieheni kanssa. Onko ihan hullua tehdä lapsi exän kanssa vaikka tietää ettei todellakaan palaa yhteen hänen kanssaan?

Olen tiennyt jo kauan että haluan toisen lapsen ja aika olisi nyt otollinen, toinen lapsi on vajaa 3-vuotias omatoiminen, reipas pikkumies, elämä on vakaata ja asuminen ym. on kunnossa. En vaatisi lapsen isältä mitään, en myöskään kieltäisi.

Tiedän että tulisi kysymyksiä lapsen isästä ja moni ihmettelis mun ratkaisua, mutta ne ovat asioita jotka ovat minun asioitani, voisin toki rehellisesti kertoa, joskaan en koe että minun kuuluisi ratkaisujani selitellä tai puolustella.

Ja nimenomaan haluan siis lapsen, en etsi mitään keinoa palata yhteen tms. elämä on hyvää juuri näin ja minulla on hyvä tukiverkko ja ex-mies on hyvä isä lapsellemme, ja se riittää..

Joten mitä ajattelisit tälläisesta tilanteesta lähipiirissäsi?

Aika erikoinen ratkaisu varmasti olisi, mutta mulle olis ihanteellinen koska kaikki lapseni tulevat aina saamaan saman isän! En ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka tehtaa lapsia 10 eri miehelle.

Tiedän yhden naisen joka päätyi exänsä kanssa ratkaisuun, että lisää lapsia tehtiin vaikka ei oltu yhdessä. Yhtälö toimii heillä! Uusista suhteista eivät ole enää halunneet sitten lapsia..

aluksi ihmettelisin, mutta lopulta ymmärtäisin. Sama asia kuin yksinäinen nainen haluaa lapsen. Parempihan se on että molemmat ovat samalle isälle, mutta siinä on vain se juttu, että entäs jos isä ei haluakkaab tavata kuin toista lastansa. Miten selität sen lapselle, että isi ei halua nähdä sua vaan sun sisaruksen?

Paitsi jos ex-ukkosi haluaa toisen lapsen kanssasi huolimatta siitä että ette ole yhdessä....mutta kyllä mielestäni paras lähtökohta lapsen kannalta on se että sillä on molemmat vanhemmat jos mahdollista.

ei minusta ole yhtään hullumpi ajatus.. jos ex on sinun kans samoilla linjoilla, ni mikäs siinä.. eipähän ainakaan tartte sen takia lähteä ketään panomiestä hommaamaan.
Mut siihen tarvitaan ex:n kans muutaki toimintaa, ku vain halu saaha se lapsi..

tietenkin jos ex-suostuu maksamaan elarit siitäkin. vai onko isä kuitenkin papereissa tuntematon jolloin yhteiskunta elättää tän lapsen vain sen takia kun sä haluat lisää lapsia. mut jos pystyt täysin itse sen huolehtiin ja exäs suostuu niin senkus.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Aika erikoinen ratkaisu varmasti olisi, mutta mulle olis ihanteellinen koska kaikki lapseni tulevat aina saamaan saman isän! En ole koskaan ymmärtänyt naisia jotka tehtaa lapsia 10 eri miehelle.

Kaikki lapsesi tulevat saamaan saman isän? Hei mitä, onko sinulla kristallipallo? Vai miten pystyt hallitsemaan tulevaisuutesi jo etukäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:

Kaikki lapsesi tulevat saamaan saman isän? Hei mitä, onko sinulla kristallipallo? Vai miten pystyt hallitsemaan tulevaisuutesi jo etukäteen?

Häh!? :o

Minä en aio koskaan tehdä lapsia muille miehille kuin omalleni. Mitä helvatun kristallipalloa siihen tarvii?
Jos erotaan niin lapsiluku on täynnä. Vaikeetako? Ei!

En mä niin muuten mitään ajattelisi, mutta miten ajattelit sen fyysisen puolen hoitaa? Siis meinaisitko ihan oikeasti sextata exäsi kanssa? Itse en ainakaan sitä ilkeäisi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelijä:
En mä niin muuten mitään ajattelisi, mutta miten ajattelit sen fyysisen puolen hoitaa? Siis meinaisitko ihan oikeasti sextata exäsi kanssa? Itse en ainakaan sitä ilkeäisi tehdä.

No johan se on ainakin kertaalleen tehty ni mikä ongelma se uudestaan olis? :laugh:

Siis joo, ex on sinkku ja asiasta on jo puhuttu. Elätän lapseni ihan itse tälläkin hetkellä, ainoa mitä yhteiskunnalta tulee on lapsilisä, en siis ole ajatellut mitään yhteiskunnan elättiä tehdä.
Nimenomaan näin haluttaisi jotta lapset olisivat täyssisaruksia keskenään, ja kun en muutenkaan halua parisuhdetta nyt enkä tulevaisuudessakaan välttämättä koska viihdyn itsekseni. Toki ois parasta aina että ois molemmat vanhemmat, mutta me ei vaan onnistuttu yhdessäolossa yrityksistä huolimatta, asutaan kuitenkin lähekkäin ja ollaan paljon tekemisissä edelleen.

Ollaan nyt nimenomaan mietitty tuota tapaamisasiaa, koska tottakai pitää olla tasapuolista että molemmilla on se isä ihan oikeasti eikä vain paperilla, ja kuitenkin kummatkin olemme aina ajatelleet että ei haluta lapsia monen kanssa.

Päätöksiä ei aiota nyt tehdä ihan tuosta noin vaan, vaan todella miettiä asiaa joka kannalta.

No johan se on ainakin kertaalleen tehty ni mikä ongelma se uudestaan olis? :laugh:

no nimenomaan, me ei olla erottu siksi että toinen olis jotenki paska tyyppi tai sen koskeminen kuvottais joten en näe mitään ongelmaa sekstata hänen kanssaan, todistettavasti oon sen ainaki kerran tehny aiemminki :)

On se kuule vähän eri asia sen jälkeen kun on erottu. Alkaa toinen nimittäin pikkasen verran siinä vaiheessa ällöttämään.

Alkuperäinen kirjoittaja alottaja:
Siis joo, ex on sinkku ja asiasta on jo puhuttu. Elätän lapseni ihan itse tälläkin hetkellä, ainoa mitä yhteiskunnalta tulee on lapsilisä, en siis ole ajatellut mitään yhteiskunnan elättiä tehdä.
Nimenomaan näin haluttaisi jotta lapset olisivat täyssisaruksia keskenään, ja kun en muutenkaan halua parisuhdetta nyt enkä tulevaisuudessakaan välttämättä koska viihdyn itsekseni. Toki ois parasta aina että ois molemmat vanhemmat, mutta me ei vaan onnistuttu yhdessäolossa yrityksistä huolimatta, asutaan kuitenkin lähekkäin ja ollaan paljon tekemisissä edelleen.

Ollaan nyt nimenomaan mietitty tuota tapaamisasiaa, koska tottakai pitää olla tasapuolista että molemmilla on se isä ihan oikeasti eikä vain paperilla, ja kuitenkin kummatkin olemme aina ajatelleet että ei haluta lapsia monen kanssa.

Päätöksiä ei aiota nyt tehdä ihan tuosta noin vaan, vaan todella miettiä asiaa joka kannalta.

Tää oikeesti kuulostaa tosi järkevältä. :)
Ja varsinkin jos mies on mukana lapsen/lasten elämässä ja on ihan tasapainoinen tapaus.
Ja ainakin mulle on todella suuri periaate että lapsillani tulee aina olemaan vain ja ainoastaan samat vanhemmat. Ja tätä periaatetta en usko että tulen koskaan rikkomaan.

On se kuule vähän eri asia sen jälkeen kun on erottu. Alkaa toinen nimittäin pikkasen verran siinä vaiheessa ällöttämään.

No ei kai kaikissa suhteissa!

Alkuperäinen kirjoittaja alottaja:

ja exäsi maksaa elarit kummastakin lapsesta. sit miksei.

No me ollaan yritetty exän kanssa nyt melkein neljä vuotta saada lasta mutta toistaseks ei oo hoidotkaan tuotanu tulosta.. että ei se aina ihan tosta vaan 'tekemällä' (panemisella) tuu.

parempi vaihtoehto tuo on kuin jonkun yhdenillanjutun kanssa. tain jonkun kanssa jonka kans olet vaan lyhyen aikaa ja sitten taas ero ja lapsia kuljetellaan yhtä sinne ja toista tonne....

nimenomaan en halua lasta tuntemattoman kanssa, ja en parisuhdettakaan koe haluavani, tiedän kuitenkin että exä on hyvä isä ja arvostan häntä myös ihmisenä kovasti. En myöskään halua salaa ruveta kellekään lasta tekemään koska lapsella on oikeus molempiin vanhempiin ja myöskin isällä on oikeus minun mielestä valita haluaako hän olla isä.

Uusimmat

Yhteistyössä