Lapsenvahdin sopiva palkka??????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisko harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisko harmaana

Vieras
Mikä olis sopiva palkka 17-v:lle lapsenvahdille (3 lasta)? Oon miettiny Mll:n taksaa 8,20 euroa tunnissa. Mutta jos mukaan tulee tytön sisko 13v, niin maksaisitteko myös hänelle sen 8,20?
Periaatteessa oon sitä mieltä että työstä työn palkka. Ja molemmat tytöt tekevät varmasti hyvää työtä. Mutta ongelma on siinä, että 16,40 euroa tunnissa on meille liikaa tulevaisuutta ajatellen. (Siis jos nyt maksetaan niin, niin joskus ei ookkaan ehkä varaa ottaa hoitajia jos tarve useammaksi tunniksi). Eli jos nyt maksetaan tuo, niin voidaanko myöhemmin maksaa vähemmän???? Ei kai oikein, vai? Enkä nyt pihiltäkään haluaisi vaikuttaa kun kyseessä kuitenkin hyvät ja luotettavat hoitajat.

Voisitko sopia niin, että esim. kahdesta ensimmäisestä tunnista maksaisitte tuon 8,20/h ja seuraavista tunneista 5e/h. Ehkä tuolle nuoremmalle hoitajalle voisi maksaa pienempää palkkaa esim. 5e, koska kai kuitenkin tuo 17 vuotias on se, joka on se lapsenvahti ja sisko varmaankin vain seurana ja pienenä apuna.

Tarkoitat 20-30 euroa yhteensä koko illasta? Nyt on tarkoitus olla poissa max 4 h. Minkä ikäisiä hoitajia teillä on ollut? En siis vaikuta pihiltä ellei makseta tuota 16.40 tunnissa. Se melkein 70 euroa tuntuu aika kovalta.

meil miehen työkaverin pikkusisko välil katsomas lapsia ja illasta 20? + tietysti ruuat,karkit,sipsit jne mitä lapsetki saa ja kerran oli klo 13-22 ja siitä sai 30?, 3 lasta ja tyytyväinen on palkkaan ollu

Me maksetaan just 18 täyttäneelle lapsenvahdille 5?/tunti. Hoidettavana 4 ja 2 vuotiaat. Mutta minä olen itse yleensä kotona myös vauvan kanssa. Joskus on yksin noiden kahden lapsen kanssa.

Aika hyvin mielestäni maksetaan siihen työmäärään nähden mitä tekee silloinkun olen itse kotona. Ei ole kauhean oma-aloitteinen hoitaja... Vähän ollut pettymys. Esim jos olen vaihtamassa tuolle 2v:lle vaippaa ja vauva itkee niin ei tee elettäkään että menisi katsomaan vauvaa/antamaan tuttia suuhun. Ja kirjan lukeminen on sitä että kääntelee vaan sivuja kun 2v istuu sylissä, eikä siis puhu mitään! Vähän harmitta koko hoito, on nyt kesän ajan parina päivänä viikossa n.5h. Silloin kun on yksin noiden kahden lapsen kanssa niin 5? on mielestäni sopiva summa.
Voisiko noille teidän hoitajille ajatella joku yhteinen summa tunnilta minkä sitten jakavat? Itse en missän tilanteessa pystyisi kahdelle maksamaan yli 8e molemmille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me maksetaan just 18 täyttäneelle lapsenvahdille 5?/tunti. Hoidettavana 4 ja 2 vuotiaat. Mutta minä olen itse yleensä kotona myös vauvan kanssa. Joskus on yksin noiden kahden lapsen kanssa.

Aika hyvin mielestäni maksetaan siihen työmäärään nähden mitä tekee silloinkun olen itse kotona. Ei ole kauhean oma-aloitteinen hoitaja... Vähän ollut pettymys. Esim jos olen vaihtamassa tuolle 2v:lle vaippaa ja vauva itkee niin ei tee elettäkään että menisi katsomaan vauvaa/antamaan tuttia suuhun. Ja kirjan lukeminen on sitä että kääntelee vaan sivuja kun 2v istuu sylissä, eikä siis puhu mitään! Vähän harmitta koko hoito, on nyt kesän ajan parina päivänä viikossa n.5h. Silloin kun on yksin noiden kahden lapsen kanssa niin 5? on mielestäni sopiva summa.
Voisiko noille teidän hoitajille ajatella joku yhteinen summa tunnilta minkä sitten jakavat? Itse en missän tilanteessa pystyisi kahdelle maksamaan yli 8e molemmille.

Kannattaisi varmaan laiittaa hakuun uusi hoitaja..

On ollut tyttöjen kanssa alustavasti puhe, että sama kuin Mll:n taksa. Ja tiedän että puuhaavat lasten kanssa kyllä kaikkea kivaa. Mutta nyt kun luen näitä teidän vastauksia niin todentuu se että ei kukaan maksa yli 16 euroa tunnilta. Ja kyllä se on liikaa, varsinkin kun itse olen kotihoidontuella, vaikka mies nyt tienaakin tietysti. Kehtaisko kysyä heiltä itseltään? Jos maksais vaik sit sen 8,20/h yhteensä ja sanois että saavat jakaa miten haluavat. Ja kysyis että voidaanko myöhemmin pidemmistä keikoista sopia joku kokonaissumma. Esim ilta 18-04 82 euroa on musta aika paljon, kun suurin osa ajasta on tv:n katselua ja nukkuvien lasten vahtimista. Vaikka täytyy sanoa että tässä tapauksessa vois myös laadusta maksaa vähän ekstraa :o). Mutta jos 30 euroa on teistä ihan käypä summa illasta, niin vois vähän suhteuttaa siihen sit.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko harmaana:
On ollut tyttöjen kanssa alustavasti puhe, että sama kuin Mll:n taksa. Ja tiedän että puuhaavat lasten kanssa kyllä kaikkea kivaa. Mutta nyt kun luen näitä teidän vastauksia niin todentuu se että ei kukaan maksa yli 16 euroa tunnilta. Ja kyllä se on liikaa, varsinkin kun itse olen kotihoidontuella, vaikka mies nyt tienaakin tietysti. Kehtaisko kysyä heiltä itseltään? Jos maksais vaik sit sen 8,20/h yhteensä ja sanois että saavat jakaa miten haluavat. Ja kysyis että voidaanko myöhemmin pidemmistä keikoista sopia joku kokonaissumma. Esim ilta 18-04 82 euroa on musta aika paljon, kun suurin osa ajasta on tv:n katselua ja nukkuvien lasten vahtimista. Vaikka täytyy sanoa että tässä tapauksessa vois myös laadusta maksaa vähän ekstraa :o). Mutta jos 30 euroa on teistä ihan käypä summa illasta, niin vois vähän suhteuttaa siihen sit.

täytyy sanoa että jos harvinaista herkkua teille päästä niin maksaisin enemän. tulee sit varmasti toisenkin kerran.
mutta ethän tarvitse kahta vahtia? voisitte siis sopia jotenkin eri summan sille nuoremmalle joka tulee vaan kaveriksi. itse voisin tuosta ajasta kuvitella maksavani 40? ja jos toisellekkin pitäis jotain antaa niin 20? syötävät hommaisin niille.

Yhteistyössä